Kroppen ordner opp!

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Fikk jo halskatarr igår, med beskjed om å følge med på forverring som kan føre til betennelse og da må behandles med antibiotika. Legen ville jo helst jeg ikke skal ta medisiner nå, og i tillegg er jeg allergisk mot pencillin, som gjør det vanskeligere å finne trygge alternativer..

Igår steg feberen, og tippet over 39. Alle sa jeg burde ta paracet, og at verking i kroppen nok kunne være influensa. Jeg ville ikke ta noe, men da feber steg igjen var det like før. Men med min evige hvile, matinntak og drikke, avkledning og luft, - gikk feberen brått nedover!!!! :) Og nå er jeg nesten feberfri!!! :)

Halsen er fortsatt sår, og vond som bare det. Vondt å hoste. Og våknet maaaaange ganger i natt av smertene.

Men poenget mitt er at kroppen ofte ordner opp selv, bare man gir den litt tid. Og nå ser det ut til at jeg slipper unnå betennelse! Hurra! Halskatarr varer jo 3-7 dager, så fortsetter å hvile. Men husk det damer, at ofte er det nok å hvile ut og få i seg nok næring! Vi må stole mer på kroppen vår! :)

Min kropp klarer dessverre ikke å ordne opp nesten noe på egenhånd og har dårlig immunforsvar, spesielt når jeg prøver å gjøre noe. Så jeg må som oftest til legen å få noe for det, ellers blir det bare verre og tar kjempelang tid før ting går over. :(

Så fint at du har blitt så fort bedre. Fortsatt god bedring! :-) Men jeg trodde at katarr/betennelse/infeksjon var så å si synonymer jeg?

Back
Topp