Kroppen min nå..

Mamacita79

Forelsket i forumet
..er slett ikke den kroppen jeg hadde før jeg ble gravid..

Etter jeg fikk førstemann tok det 3 uker, og så var kroppen min tilbake til sånn den var før jeg ble gravid.
Men ikke denne gangen, nei!! Jeg har nå 5 kg ekstra. Disse er plassert på rumpen, hoftene og på magen. Jeg har store problemer med å presse meg inn i de gamle buksene mine, noe som er utrolig irriterende - men mest irriterende er det at jeg ser fremdeles ut som om jeg er gravid!!

Prøver så godt jeg kan å skjule "gravid-magen" min, men helst vil jeg ha den VEKK!!
Noen som har gode tips til hvordan jeg kan få den til å forsvinne fort??

trening er vel den eneste måten dessverre :/

sliter selv med å ha overflødig hud på magen etter graviditeten...usj!

Men hva slags trening? Har fått høre at situps feks ikke hjelper, og at jeg må "gå det av meg". Så kondisjonstrening da?

Føler magen blir større for hver dag som går.. Så noe må gjøres..

Et sundt kosthold kombinert med trening er nøkkelen for å komme tilbake til vanlig form igjen :-) Spis mye fisk, kylling og rent kjøtt med mye grønnsaker, hold deg unna ris, pasta og poteter og for mye sukker :-) Tren kondisjon, gjerne 2-3 ganger i uken, dette kan feks være jogging, svømming, eller sykling. Hvis du er på treningsenter kan du stå på en elipsemaskin eller bruke et roaperat. Lett styrketrening er også kjempe bra for å styrke opp en sliten rygg og bekken etter et svangerskap. Styrketrening kombinert med sundt kosthold og kondisjonstrening hjelper på å stramme opp kroppen her og der ;-)   

Min kropp forandret seg totalt etter graviditeten med lillemann, så jeg er i full trening for å komme tilbake til den gamle kroppen min :-) Tungt er det, men verdt det når man ser resultater :-D

missme86 skrev:
Et sundt kosthold kombinert med trening er nøkkelen for å komme tilbake til vanlig form igjen :-) Spis mye fisk, kylling og rent kjøtt med mye grønnsaker, hold deg unna ris, pasta og poteter og for mye sukker :-) Tren kondisjon, gjerne 2-3 ganger i uken, dette kan feks være jogging, svømming, eller sykling. Hvis du er på treningsenter kan du stå på en elipsemaskin eller bruke et roaperat. Lett styrketrening er også kjempe bra for å styrke opp en sliten rygg og bekken etter et svangerskap. Styrketrening kombinert med sundt kosthold og kondisjonstrening hjelper på å stramme opp kroppen her og der ;-)   

Min kropp forandret seg totalt etter graviditeten med lillemann, så jeg er i full trening for å komme tilbake til den gamle kroppen min :-) Tungt er det, men verdt det når man ser resultater :-D

Takk for svar!!
Har tenkt i det siste på å melde meg inn på SATS, og med den dårlige formen min og den rare kroppen, så er det vel det jeg må gjøre.
Er rart å ha det sånn, for jeg har alltid vært for tynn.. Er fremdeles det, bortsett fra den magen som lever helt sitt eget liv. Jeg ser jo merkelig ut - tynn kropp med en stor mage tytende ut på midten. Hehe.

Men ok - trening skal plottes inn på timeplanen. Pronto!

Du trenger ikke å melde deg inn i noe treningssenter. Eg går to til tre turer i supertempo hver dag på en time hver. Ho får sove og eg får trimme. Hjemme har eg styrketrening. Planken, omvendt planke og sideplanke for magen. Armhevinger, utfall osv. Eg veide 80 kg før gullet ble født. For 2 måneder siden veide eg fortsatt 70 kg. Nå er eg på 65. Har også lagt om kostholdet. Alt av snop, chips og brus er bannlyst her i huset. Hvorfor bruke tonnevis av penger på medlemskap på SATS, når en kan gjøre en like god jobb hjemme?

gravidsol skrev:
Du trenger ikke å melde deg inn i noe treningssenter. Eg går to til tre turer i supertempo hver dag på en time hver. Ho får sove og eg får trimme. Hjemme har eg styrketrening. Planken, omvendt planke og sideplanke for magen. Armhevinger, utfall osv. Eg veide 80 kg før gullet ble født. For 2 måneder siden veide eg fortsatt 70 kg. Nå er eg på 65. Har også lagt om kostholdet. Alt av snop, chips og brus er bannlyst her i huset. Hvorfor bruke tonnevis av penger på medlemskap på SATS, når en kan gjøre en like god jobb hjemme?

Har ikke viljestyrke til å klare det hjemme.. All ære til deg som klarer det!!

Idag har jeg bestilt veiledningstime på SATS. Så mandag begynner jeg! Jeg gleder meg.

all slags trening og rørelse med kroppen er bra :) situps er bare tull mener jeg også, da kan man heller ta planken! hadde jeg vært deg så hadde jeg meldt meg inn på et treningssenter og fått en treningsplan av en personlig trener. da får du spesielle øvelser for "problemområdene" og der man vil stramme opp :)

ut å gå,trill deg turer,1 gang om dagen ihvertfall. finn bakker og gå oppåver! selv har jeg ikke fått tid til å starte å trene enda,med en mann som jobber kveld og ingen barnevakt i sikte rundt om her jeg bor. men jeg må bare lage en avtale med manne,jeg skal på treningstime ihvertfall 1 gang i uken og egentrening 2 ganger. MÅ bare MÅ!! tungt er det som hun overnfor her sier,man blir stel og mister lysten på å trene. men man må bare fortsette,å kroppen har bare godt av det :) stiv eller ei! tren tren tren!! har du tid til overs så tren! det er så godt!du kommer ikke til å angre!

gleder meg :)

sunt kosthold og trening er nok den eneste måten,lykke til!

Jeg er også tynn men har DEN magen.. :p ser ut som jeg er gravid og :p hehe, men er ikke flink å trene da, så min egen feil.. Men nå etter prinsen har lagt seg så er det full workout på matten hans (når jeg husker det) :p

En del treningssentre har jo barnepass også nå, så trenger ikke å stresse alt for mye med barnepass ol. Det viktigste uansett for å komme ned igjen i vekt, er å ha et sunt kosthold og ha kaloriunderskudd. Du kan trene alt du bare vil, men viss en trykker mat i seg og ikke tenker over å ha litt kaloriunderskudd, så kommer hverken vekta eller målene noen vei.

Eg stressar ikkje korleis eg ser ut i det heile tatt, det er jo bare knappe 6 mnd siden babyen kom, så eg tar det etterkvart. Eg vog mindre enn eg gjorde før eg blei gravid fram til veslejenta var 3 mnd, men så har eg gått litt opp att, he hatt ein usannsynlig usunn livsstil med mykje søtt etter kvart måltidViss eg ikkje hadde amma, hadde eg sikkert vege like mykje som når eg var høggravid. Men nå he eg skjerpa meg og trimmar meir, men eg tenker det å eta sunt i ukene og beveg seg meir er det viktigaste for ein sunn kropp, men på ei anna side er det mange år siden eg var tynn, og det er heilt ok.

Back
Topp