Kroppen føles rar

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
13dager igjen til terminen i dag og jeg føler kroppen er sånn rar... Litt sånn ute av seg selv opplevelse og verking både her og der med mere slim og div[emoji51]. Flere som opplever dette og hvor lenge har dere igjen eller dere som har født allerede følte dere at kroppen var litt ute av seg selv og var fødsel rett rundt gjørnet eller tok det noen uker? Kjenner jeg ikke har lyst å føde enda, men kroppen jobber veldig på nå kjenner jeg [emoji23]. Blir litt redd stressa og lyst å egentlig bare være for meg sjøl merker jeg. Men det er jo så himla mye planer og mas fra alle kanter så jeg blir kjempe stressa er en haug av bursdager, en i dag som jeg inne orker egentlig å gå på.. [emoji51]. 17 mai med 3unger om noen dager med kake baking og dugnad pluss pluss alt som baller seg på...

Har hatt det slik i 2 uker, samt sammentrekninger på kvelden som forsvinner ca en time eller to etter at de er kommet.

Samme her. Men bare 36+1 og ingen tro på at fødsel er rett rundt hjørnet :oops:

Samme her også..vært nå i 4 dager..fikk beskjed om at hun har festet seg på torsdag så hun presser og styrer på inni der. Hun har vært aktiv hele veien men siste 2 dagene har hun blitt mer urolig å sover ikke igjennom natta som hun har gjort hele veien. Våkner å romstere flere ganger på natta..er så vondt innimellom at tårene spretter,sikkert en kombo med dårlig søvn for meg og en baby med liten plass. Har fått masse slim og diaré i tillegg så håper hun kommer snart for jeg har liten lyst å ha det sånn i 2 uker til eller mer(38+1):nailbiting: stakkars mannen er jo så sur og grinete at det halve hadde sikkert vært nok:sorry: han dro nå for å kjøpe sushi til meg..tar 1.20 time frem og tilbake for jeg vil ha av en spes restaurant:oops: alt for husfredens skyld sikkert:p får gjøre noe fint for han når dette er over:)

Hvordan har det gått med dere? Har dere fått en baby i armene og ikke tid til å skrive kanskje? Håper det for deres del...
Jeg har termin i morgen, vondt i ryggen i går kveld og har fortsatt vondt i dag. Hovne hender og føtter starta i går og er likt i dag. Kvalm og stikker i hoftene, trøtt og sulten hele tiden,men ellers som før og ingen kynnere enda. Lillemor er mer aktiv i magen enn normalt i dag da... kjenner jeg lurer litt på om noe er på gang...

En uke til termin her. Hender og føtter ble hovne for flere uker siden. Har hatt hyppige kynnere i en uke nå og lekker melk [emoji51] Har en følelse av at jeg går til termin eller over.

Skal innrømmes at jeg håpa noe skulle skje i natt og når det ikke gjorde det så frykter jeg at det kommer til å ta tid dette... Mjau, er du førstegangs?

[emoji1360] det er jeg, så *aner* ikke hva jeg skal kjenne etter [emoji13] leter jo etter tegn, men kan vel bli tussete av sånt [emoji85]

Huff ja, jeg vet! [emoji85] Og uansett om man har mange tegn, så vet ingen ikke hvor lenge man skal gå sånn,- det kan holde på lenge sånn hos noen og hos andre uten mange tegn, kan plutselig fødselen være i anmarsj. Så oppsummert, vi/jordmor/ingen vet noen ting [emoji4] Hos meg har hodet vært festet i flere uker, magen sank for noen dager siden og jordmor sa i dag at han nå lå langt nede i bekkenet. I tillegg har jeg kynnere som begynner å merkes mer, men jeg føler likevel at det blir overtid her [emoji4] Synes det er deilig med perm og rolige dager, så det går fint. Uansett ikke så lenge til det blir baby! Vet du hvor lenge man pleier å gå over i disse dager før man settes i gang?

Huff ja, jeg vet! [emoji85] Og uansett om man har mange tegn, så vet ingen ikke hvor lenge man skal gå sånn,- det kan holde på lenge sånn hos noen og hos andre uten mange tegn, kan plutselig fødselen være i anmarsj. Så oppsummert, vi/jordmor/ingen vet noen ting [emoji4] Hos meg har hodet vært festet i flere uker, magen sank for noen dager siden og jordmor sa i dag at han nå lå langt nede i bekkenet. I tillegg har jeg kynnere som begynner å merkes mer, men jeg føler likevel at det blir overtid her [emoji4] Synes det er deilig med perm og rolige dager, så det går fint. Uansett ikke så lenge til det blir baby! Vet du hvor lenge man pleier å gå over i disse dager før man settes i gang?

Jeg har termin i dag, og fikk beskjed av JM om å bestille time på sykehuset neste fredag om ikke noe hadde skjedd. Da skal de ta vaginal undersøkelse. Dette bruker i mange tilfeller å stimulere livmor til fødsel. Hvis ikke fødselen starta i løpet av neste helg, så måtte jeg inn igjen mandagen (10 dpo). De kom til å sjekke om alt så fint ut og hvis det gjorde det så kom jeg til å bli anbefalt å gå noen dager til til fødselen helst starter av seg selv. [emoji849] men tror ikke de lar det gå noe over 2 uker før de finner en enkel grunn for å sette i gang... kjenner jeg blir smågal av tanken på å gå i 2 uker til [emoji30] Akkurat nå er det vasking av vinduer og vegger på gang i håp om at noe skal starte [emoji38] Men tror Lillemor har det finfint i magen gitt [emoji39]

Jeg har termin i dag, og fikk beskjed av JM om å bestille time på sykehuset neste fredag om ikke noe hadde skjedd. Da skal de ta vaginal undersøkelse. Dette bruker i mange tilfeller å stimulere livmor til fødsel. Hvis ikke fødselen starta i løpet av neste helg, så måtte jeg inn igjen mandagen (10 dpo). De kom til å sjekke om alt så fint ut og hvis det gjorde det så kom jeg til å bli anbefalt å gå noen dager til til fødselen helst starter av seg selv. [emoji849] men tror ikke de lar det gå noe over 2 uker før de finner en enkel grunn for å sette i gang... kjenner jeg blir smågal av tanken på å gå i 2 uker til [emoji30] Akkurat nå er det vasking av vinduer og vegger på gang i håp om at noe skal starte [emoji38] Men tror Lillemor har det finfint i magen gitt [emoji39]

Det er jo det viktigste [emoji3] Så de kan la det gå så lenge over ja.. Har ikke kommet til vasking av vinduer og vegger ennå, haha skjønner hvor du er [emoji4] Håper du slipper å gå så lenge over, er jo noe med uvissheten også, det kan liksom skje når som helst og skulle gjerne bare visst når sånn ca! Skulle det da lang tid, får du trøste deg med at da er du i alle fall klar [emoji3]

Last edited:
Jepp [emoji12] Det som faktisk er mest frustrerende er at folk spør om det er kommet noe baby enda. Skjønner de er nysgjerrige og at de bare bryr seg. Men er det en ting jeg aldri har gjort, så er det å mase på ei som selv går og venter på fødsel... [emoji57]

Jepp [emoji12] Det som faktisk er mest frustrerende er at folk spør om det er kommet noe baby enda. Skjønner de er nysgjerrige og at de bare bryr seg. Men er det en ting jeg aldri har gjort, så er det å mase på ei som selv går og venter på fødsel... [emoji57]

Så enig! Jeg har aldri gjort det før heller siden jeg har skjønt at det er slitsomt, så synes det er litt rart at folk gjør sånn. De vet vel at de får beskjed tidsnok liksom.. Her har ingen begynt, - ennå i hvert fall [emoji1360]

Nyt det enn så lenge [emoji12] Jeg fikk noen meldinger på 17. mai, og i dag da. Kjenner nesten jeg gruer meg for å se på tlf hver gang det plinger [emoji51]
Har stengt veggen min på fb siden jeg ikke ønsker noe oppmerksomhet der, så da ber jeg kanskje om mer pes på tlf [emoji849][emoji14]
Håper du slipper å gå over! [emoji1374] Kanskje slipper du unna alt mas [emoji56]

Back
Topp