Kroppen etter fødsel

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Ja hva tenker dere om kroppen deres etter svangerskapet og fødselen da? :)

Jeg har alltid vært altfor tynn, men har hatt store pupper og rompe :P La jo på meg 17 kg under svangerskapet og utrolig nok så sitter faktisk 7 av dem igjen nå :D Høres sikkert rart ut, siden alle vil få bort kiloene igjen :P Men jeg har alltid vært altfor tynn og aldri klart å lagt på meg :( Men merker jo at jeg har et helt anderledes syn på kroppen min nå, føler meg ikke like vel lenger hvis jeg sprader rundt her naken etter dusjen :P Men har jo bare fått den typiske "dame formen", men at hoftene har blitt runde istedenfor spisse, litt lår og endelig en bitteliten mage :D Men rompa derimot, DER har vi den største forandringen, hahah! :P Så stor sprett rompe hadde jeg aldri i min villeste fantasi sett for meg på meg selv :P Hahah!

Men hva er deres tanker om deres kropp da? :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg gleder meg til jeg kan begynne å trene litt styrke igjen, for føler magen har blitt helt bolledeig, men ellers la jeg bare på meg 11 kg under svangerskapet, og har gått ned 7 av dem etter fødsel, så nå har jeg 4 kg å ta av (pluss en del ekstra som ikke er graviditetens skyld) så jeg gleder meg mest til å komme i form igjen:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg ser bedre nå at jeg faktisk har en ok kropp, før svangerskapet så jeg ikke det, jeg syns jeg så tjukk ut :s men det blir fint å kunne stramme opp litt , det trengs :) ellers er det nå greit :p gikk opp 10-11 kg og aner ikke hva jeg har gått ned :p men har sikkert gått ned noe :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Skulle ønske jeg kunne tenke "kropp er kropp" men det gjør jeg altså ikke. MEN, jeg er faktisk "fornøyd" med kroppen nå 9 dager etter fødsel. Forventet at magen skulle ta lengre tid etter andre mann, men faktisk har den trukket seg mer sammen nå enn etter første fødsel. Jeg la også bare på meg rundt magen og hofter denne gang, og pga strengt kosthold pga sv.sk.diabetes så er resten av kroppen ok føler jeg. Tenker en del over hvordan jeg ser ut uansett, og er "redd" at framgangen stagnerer og at blubby-magen blir varende og at puppene blir noen slakke ballonger etter endt amming.. Jeg har alltid vært aktivt og trener mye, siste halvdel av svangerskapet har jeg ikke trent i det hele tatt, så det skal bli godt å komme i gang igjen. Man føler seg ofte bedre bare av å komme seg på trening eller jogge litt.. Kropp er kropp .. Eeh..

He aldri vår meir fornøgd med kroppen enn etter fødsel;) he alltid får tynn, menn leita etter feil heile tida;) men no he ej so stor glede over mine 2 barn at kroppen betyr ikkje mykje;) puppane henge meir etter første og vart mindre, navlen litt strekt;) men ellers ganske lik som før:) den slappe huda går sej til med tida;) så trur de e mest psykisk forbedring;)

Jeg er faktisk kjempefornøyd og stolt. Jeg begynte jo på en ganske omfattende livstilsendring før jeg fant ut at jeg var gravid, og selv om jeg har juksa masse siden jul er jeg nå lettere og tynnere enn jeg har vært på 10 år! Det er en deilig følelse å se at jeg snart kan handle vanlige størrelser igjen!

Samtidig er jeg ikke særlig fornøyd med at magen er ødelagt for evig og alltid, den kommer nok ikke til å se dagens lys på en del år, for å si det sånn.

Og jeg ser at det fremdeles kan bli aktuelt med brystløft etter ammingen, der har ikke situasjonen endret seg noe særlig. Puppene er større pga melka, men ikke noe fastere, nei.

Gikk opp 19.5 kg og har 5 kg igjen. Gleder meg til å kunne stramme opp magen, for etter 3 barn henger den veldig. At den er i full i strekkmerker bryr jeg meg ikke om. Har lagt meg mer ut rundt lårene og rumpen, greit nok det, bare kjedelig å ikke få på meg de gamle klærene mine... Har ikke råd til ny garderobe... Så forløpig syntes jeg kroppen er ok, men håper å se bedre ut om noen mnd...

Har ennå en bolledeigmage som jeg håper forsvinner snart. Selv om jeg har blitt mindre etter fødsel, så er det et stykke igjen. Får fremdeles ikke på gifteringen eller de gamle skoene mine :( innser at jeg muligens ikke får den samme kroppen tilbake, kommer til å savne flat mage, men kjekt om gifteringen vil passe igjen da :P

Gikk opp 21 kg og har 11 kg igjen sist jeg veide meg. Jeg har fortsatt en del vann i kroppen, snart 3 uker siden fødselen. Magen er som bolledeig og tar jeg på den så kjenner jeg det nesten ikke. Men midjen og huden min er ganske inntakt, det priser jeg meg lykkelig over. De gamle voksestrekkmerkene fra tenårene på pupper og lår har blusset opp igjen. Noen små tigerstriper på den ene hoftesiden og et "hjerte" på andre siden er Lillegutts verk. Navelen har trukket seg godt inn, den fikk tøyd seg de siste ukene :p Hadde forberedt meg på at kroppen min skulle bli helt ruinert. Mange unge damer vil vel kanskje synes den ble det, men jeg er fornøyd :)

Gikk opp 21 kg og har 11 kg igjen sist jeg veide meg. Jeg har fortsatt en del vann i kroppen, snart 3 uker siden fødselen. Magen er som bolledeig og tar jeg på den så kjenner jeg det nesten ikke. Men midjen og huden min er ganske inntakt, det priser jeg meg lykkelig over. De gamle voksestrekkmerkene fra tenårene på pupper og lår har blusset opp igjen. Noen små tigerstriper på den ene hoftesiden og et "hjerte" på andre siden er Lillegutts verk. Navelen har trukket seg godt inn, den fikk tøyd seg de siste ukene :p Hadde forberedt meg på at kroppen min skulle bli helt ruinert. Mange unge damer vil vel kanskje synes den ble det, men jeg er fornøyd :)

Spiller da så absolutt ingen rolle hva andre mener, for er hva du mener og tenker som teller! ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

uff ja den kroppen ja, den må jobbes litt med:) LA på meg rundt 20 kg, har igjen 6 kg som må jobbes for..Har så vidt begynnt og trent og går turer hver dag nå. Lille er 4 uker.
Her må bollemagen og resten av kroppen strammes litt.Men puppa derimot,de har blitt Jur:)haha føler alle ser på meg der når vi møtes....(Jeg hadde ikke pupper omtrent så dette er noe nytt):)hehe

Jeg er stolt av hva kroppen fikk til men kjenner det er vanskelig at jeg ikke passer noen av klærne mine. jeg veier nå 74 kg og vekten jeg trivest best med er 56 kg. Så her er det mye som må skje, men tenker at siden det tok 9 mnd å komme hit så bruker jeg 9 mnd til å komme tilbake.

Jeg er stolt av hva kroppen fikk til men kjenner det er vanskelig at jeg ikke passer noen av klærne mine. jeg veier nå 74 kg og vekten jeg trivest best med er 56 kg. Så her er det mye som må skje, men tenker at siden det tok 9 mnd å komme hit så bruker jeg 9 mnd til å komme tilbake.
Støtter deg der, gikk opp 25 kg + i svangerskapet - og sitter forsatt med 15 kg igjen før jeg er tilbake til vekta jeg hadde før fødsel.

Må si at jeg ikke føler meg vel i det heletatt - kroppen er løs overalt og ingen klær passer :(

Blir nesten kvalm av å se på kroppen min :(
Så her er jeg ivrig på å komme tilbake til treninga.

Jeg fikk iallefall bekrefta at jeg gikk en del ned i vekt første del av svangerskapet, på grunn av null matlyst og veldig mye kvalme, spiste bare for å overleve, egentlig:p Gikk opp kun i alt 6 kilo fra startvekta, nå er jeg 5 kilo under startvekta, snart 3 uker etter fødsel.. Men jeg hadde litt å ta av, så ingen fare, og jenta la på seg normalt, å var perfekt da hun kom ut, så er fornøyd sånn sett:)

Fikk minimalt med strekkmerker, noen ble det, med de plager meg fint lite:)

Er smalere over midja enn før svangerskapet, men har en sånn myk og "god" bollemage, men har aldri hatt flat mage i utgangspunktet, så den plager meg heller ikke nevneverdig;) Og den krympa jo inn mye fortere enn jeg kunne forestille meg, kan godt gå i tettsittende klær og buksene mine passer utmerket!:)

Puppene derimot.. Fikk aldri igang amminga, men de henger nå der likevel..:p Har hatt stooore pupper siden puberteten, som kom forholdsvis tidlig, så tiden har nok gjort sitt.. Men de er mindre nå enn de noen gang har vært, men det er også helt greit, de har alltid vært drøyt store, så har slitt en del med vonde skuldre av å bære vekta i bh'en, så kan jo faktisk hende det kommer noe godt ut av reduseringa også!:)

Så alt i alt vil jeg påstå at kroppen min ser helt ok ut, men kvalifiserer nok ikke til hverken FHM eller fitness-konk, men premien jeg fikk er mye mer verdt enn noe annet!<3

Jeg føler meg relativt tight og fin, har en myk og god liten mage nå, men den skal jeg vel greie å stramme opp. Ingen strekkmerker! Lårene er litt større, de har nok også godt av litt trening, også har jeg litt "håndtak" på sidene.

Jeg gikk opp over 16 kg, veide meg ikke den siste uka da vannet kom, og det er jo borte igjen. Jeg aner ikke hvor mye jeg veier nå 7 uker etter fødsel. Har ikke veid meg i det hele tatt etter snuppa kom ut.

Jeg hadde en diiiger mage, og så og si ikke noe annet. Klærne mine sier noe annet, da jeg ikke får på meg noen av mine bukser eller shortser. Godt jeg har kjoler.

Topper og kjoler sitter SÅ MYE BEDRE over brystene nå, siden de er vesentlig større, rundere og fulle av melk. De var bittesmå før.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd til å ha født, men vil gjerne ha flere klær som passer igjen. Så gleder meg til å kunne trene igjen.

Godt og se at de fleste er fornøyd med kroppen etter fødselen :D Og te dere som ikke er fullt så fornøyd, så håper jeg at dere snart får den kroppen dere vil ha ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Den ble rasert etter forrige svangerskap. Gikk aldri ned i vekt, og strekkmerker fra en annen verden :p
Denne gang har jeg jo dårlig utgangspunkt, men gikk kun opp 4 kg i svangerskapet. Nå har jeg gått ned 8, så er på god vei til noe akseptabelt i alle fall :-) Føler meg mye bedre nå enn jeg tar gjort på lenge, eneste er at bekkenløsningen fremdeles sitter i, så er litt hendikappet.. :/ Satser på bedre tider nå :-)

Gikk opp 20 kg. Har gått ned 13 kg, så har fortsatt 7 kg igjen. Tenkte gå ned ytterligere noen kg en der jeg var før svangerskapet. Er veldig motivert til å få tilbake kroppen min og ettersom jeg ikke ammer har jeg et ganske strikt kosthold for tiden og i tillegg går jeg lange turer med vognen. Hadde en ganske alvorlig bekkenløsning i svangerskapet så det er deilig å bevege seg.
I øvrig er det på magen der kilone sitter (hadde en gigantisk mage) kan fortsatt ikke ha mine vanlige klær.
Har gitt meg selv kjøpstopp på klær inntil jeg nått målvekt, da ska jeg ta en ordentlig shoppingrunde :D

Jeg ser forferdelig ut. Mitt 3 barn og magen ser ut som den er en 6 mnd på vei enda. Ingenting passer. Hater og se meg selv i speil. Jeg må jo bare ta tak i det . Bare ikke lett med 3 barn hjemme. Og mye våken om natta, for de bytter på og våkne.Og når jeg er så gåen har jjeg et stort sukkersug.
Har 15 kg igjen + oppstramming så mye som det går ann. Håper på og være nede innen minsten er 5 mnd.

Back
Topp