Kroppen etter å ha mistet

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Har noen her inne hatt noen fysiske problem etter en dødfødsel/senabort? Og da tenker jeg ikke rett etterpå, men i lengre tid etterpå. Jeg har slitt endel, deriblant har jeg nå endel vannansamlinger i kroppen og jeg røyter. Syklusene har heller ikke vært normal (de to jeg har hatt etter dødfødselen i månedsskiftet januar/februar). Har tatt endel prøver hos legen, men ikke funnet noe galt enda. Tror dog ikke de har sjekket hormonnivået eller noe slikt enda, men skal få sjekket det også neste gang jeg skal inn til lege (som forhåpentligvis blir til uka).
 
Jeg tror det kan være vanlig å røyte en del noen måneder etter svangerskap. Det har ikke vært så ille her nå, men en måned etter SA røyta jeg en periode så mye at både sluket og børsten måtte tømmes hver dag [emoji44]
Ellers har jeg hatt mye spenninger i skuldre/nakke/kjeve og som regel hodepine de dagene jeg har grått mye. Merker fortsatt noe til spenninger i nakke/skuldre, det er ofte verst på morgenen, som om jeg ligger og stresser en del i søvne.
Håper at kroppen din kommer tilbake til normalen snart [emoji173]️[emoji173]️
 
Det med røyting blir vel som etter et fullgått svangerskap, vanlig å miste mye hår da. Det skjedde med meg også, mistet i uke 21. Vannansamlinger i kroppen har jeg ikke vært borti, men kanskje det kan være hormonelt? Det tar gjerne en stund før hormonnivåene stabiliserer seg igjen, og det kan påvirke syklusen også, vil jeg tro. Jeg ville definitivt tatt det opp med legen hvis det er noe du bekymrer deg for. Håper disse tingene faller på plass for deg snart.
 
Jeg tror det kan være vanlig å røyte en del noen måneder etter svangerskap. Det har ikke vært så ille her nå, men en måned etter SA røyta jeg en periode så mye at både sluket og børsten måtte tømmes hver dag [emoji44]
Ellers har jeg hatt mye spenninger i skuldre/nakke/kjeve og som regel hodepine de dagene jeg har grått mye. Merker fortsatt noe til spenninger i nakke/skuldre, det er ofte verst på morgenen, som om jeg ligger og stresser en del i søvne.
Håper at kroppen din kommer tilbake til normalen snart [emoji173]️[emoji173]️

Røytingen er nok veldig normalt ja, så godt jeg har nok å ta av. Må tømme børsten hver dag, og sluket hadde visst gått tett i følge mannen. *kremt*

Har også hatt noen spenninger fra skuldrene og helt opp til kjeven, men det kjennes ut som er på vei tilbake nå. Håper også kroppen begynner å normalisere seg, jeg er drittlei av å vente på den i alle fall.


Det med røyting blir vel som etter et fullgått svangerskap, vanlig å miste mye hår da. Det skjedde med meg også, mistet i uke 21. Vannansamlinger i kroppen har jeg ikke vært borti, men kanskje det kan være hormonelt? Det tar gjerne en stund før hormonnivåene stabiliserer seg igjen, og det kan påvirke syklusen også, vil jeg tro. Jeg ville definitivt tatt det opp med legen hvis det er noe du bekymrer deg for. Håper disse tingene faller på plass for deg snart.

Fant ut det via google, at det ikke er så uvanlig å røyte endel. Jeg mistenker at det er noe hormonelt mtp vannsamlingene, nærmer meg EL-tiden og har blitt merkbart verre (er litt bedre i dag heldigvis). Har time til lege om ikke så lenge, så skal ta det opp der. Er litt bekymret for at det skal gjøre det enda vanskeligere å bli gravid igjen, det er jo ikke så gode sjanser for hver pp i utgangspunktet, om jeg ikke skal starte med et handikap i tillegg.

Har blitt gradvis bedre heldigvis, men er den biten med mulig hormonkrøll som bekymrer meg litt. Ser jeg ikke nevnte det i innlegget her, men lutealfasen min har vært på bare 7 og 8 dager. Har tempet en hel syklus og den var på 25 dager med sen EL, syklusene mine er normalt på 29 dager (i snitt, veldig sjelden de har vært kortere eller lengre enn 28/29).
 
Back
Topp