Kroppen - en mnd etter fødsel

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Hvordan er kroppen en måned etter fødsel?
Totalt la jeg på meg 16 kg i svangerskapet, 12 av de er borte nå. Bekkenløsningen er mye bedre, men ikke borte. Jeg er veldig støl og stiv overalt i hele kroppen, prøver å være i bevegelse men syns ikke det hjelper. Magen er skikkelig slapp og skrukkete, håper det hjelper når magemusklene får samlet seg igjen (foreløpig er de langt ut på sidene). Hvordan er det med dere?

Er på tredje uka nå, så ikke gått en måned ennå. Gikk opp 17 kg. Kvitt 12. Har altså 5 igjen å gå ned. Bekkenløsningen har blitt mye bedre, men henger litt igjen. Stingene driver fremdeles og gror, og svir litt når jeg tisser. Har slitt med etterrier, men blitt mye bedre. Magen er fremdeles slapp, navelen er et stort høl (ha ha!), og strekkmerkene forandrer farge hele tiden (merkelig?).

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Kommer tilbake til denne når det er gått en måned, akkurat nå er d ikke så mye å skryte av i alle fall :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det har gått tre uker i dag. Gikk opp 14 kg og 9 er borte :) magen er større enn ellers men ikke så veldig slapp Jeg er i god form, ingen etterrier ingen smerter :) fortsatt litt blødning .. Fantastisk å kunne puste igjen og sove på magen :) jeg er trøtt men ikke fysisk sliten som under graviditet :) nå er det bare mangel på søvn ;)

For meg har det bare gått en uke siden fødsel, kjenner jeg blir deprimert av å i det heletatt tenke på å ha disse smertene i flere uker til :( jeg lider meg gjennom hver eneste dag, og bare håper på å våkne en dag uten smerter, så jeg kan nyte sønnen min, og hjelpe den stakkars samboeren min som gjør alt for meg <3 hadde det ikke vært for gutta mine, så hadde jeg virkelig ikke klart dette :( <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er kroppen tilbake til normalen. Har mistet mer kg enn når jeg startet. Kroppen var tilbake til normalen 3uker etter fødsel. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lille er 3 uker på mandag. La på meg 14 kg og har mistet 10 kg til nå. Men jeg skal ned 8-9 kg til for å nå trivselsvekta. Magen er større en vanlig enda og litt skrukkete rundt navlen. Det er FANTASTISK å kan ligge på magen igjen så lenge puppene er tømt :p

Hei.
jeg gikk opp 12 kg, er kvitt alle 12 kg nå. er 3 uker suden fødsel nå. ganske fornøyd med det :) Slet en del med bekkenet før fødsel, bedre nå men litt låsninger i hoften. så håper det gir seg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har gått ned alt jeg la på meg og litt til. Magen er vel som før, litt større da livmora ikke har trekt seg helt sammen enda. men huden er mer løs, det tar jo litt tid. Bekkenløsningen kjenner jeg bittttelitt til. Ellers er kroppen svak og støl etter å ikke ha vært vant til å bevege seg mye siden mai i fjor. Men kjenner det blir bedre og bedre for hver uke. Keisersnittarret er enda ømt. Er øm i huden rundt også. Er øm inni magen også hvis jeg trykker forsiktig. Kjenner jeg er ekstra sensitiv i magen, hvis jeg har full blære eller må bæsje eller nettopp har bæsjet. Plages med lynende smerte i muskelfestet bak på høyre hodet når jeg bøyer meg - vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det (tøye/bruke/holde i ro/massere...)

Er 1 mnd siden fødselen i morgen. Jeg er 10kg under startvekt - men la jo ikke på meg et eneste gram før jeg fødte heller.. har ligget stabilt på den vekta siden han var 1 uke gammel.

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

Her har det bare gått 3 uker på onsdag. Har ikke veid meg etter fødselen, så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned, men en ting er sikkert: jeg hadde såvidt nådd startvekt uka før fødselen. Regner med jeg har gått ned ganske mye, for jeg er en helt annen person nå enn før graviditeten. Kan bevege meg bedre nå, selv om jeg har litt trøbbel med bekken og rygg. Hadde verre hofte og rygg før, skal det sies. Vi var bekymra for at jeg skulle ha det helt forferdelig under graviditeten, men det ser ut til at graviditeten har gjort meg bedre.
Ellers svir det bare litt når jeg tisser og magen er litt slapp og full av strekkmerker, men jeg er mer stolt av den nå, enn jeg var før. Merkelig....

Er elleve dager siden fødsel, la på meg 9 kg i svangerskapet. Er tilbake til normalvekt, så det har gått over all forventning! Magen er nesten flat, men litt dvask fortsatt, regner med det vil gå seg til med litt mer tid :) slapp unna alt av strekkmerker også, så der var jeg heldig. Kjenner at jeg er dritsliten da, er stiv og støl i hele kroppen. Strekker litt i underlivet, men ble jo sydd alle veier, revnet ganske mye. Gleder meg til jeg føler meg som meg selv igjen, både hodet og kroppen er i en rar tilstand for tiden.

Sent from my iPad using BV Forum

15 dager siden fødsel, la på meg 6 kilo, alt var borte en uke etterpå. Kroppen er trøtt og sliten konstant, lite søvn. Men ellers i god form. Ble sydd litt, kjenner det har begynt å stramme de siste dagene. Regner med det skal gå over.

3,5 uke siden fødsel, vet ikke hva vekta endte på til slutt, men var 15 kg opp to uker før fødsel. Og vet heller ikke hva jeg veier nå - er dårlig på å veie meg gitt (men gidder ikke kjøpe nytt batteri til vekta hjemme ;-). Tror det er noen kg til startvekta, er fortsatt stor over hofter og lår - og magen er som en bra bolledeig :p Bekkenet har nok en låsning fra første svangerskap, vondt i enkelte posisjoner, stivt når jeg løper etter treåringen iallfall! Og bekkenmuskulaturen er slapp.. Men i superform ellers og har det godt! :)

Back
Topp