Kroppen din

ToGo

Glad i forumet
Man hører ofte at kroppen forandrer seg etter en graviditet. Jeg fikk mitt første barn nå og må ærlig innrømme at kroppen er ganske lik den var før jeg ble gravid. Hvordan opplever dere kroppen nå som det har gått noen uker? Er den lik din "gamle" kropp, eller har den forandret seg stort? Hva er annerledes hvis det er noe da?

Jeg er 20 år, og har alltid vært syyyltynn. Håpet på litt mer former etter graviditeten, men bare 1 uke etter fødsel var jeg irriterende nok tilbake til meg selv. [emoji19] Til og med samboern sa at han håpet jeg ikke gikk tilbake til normalt igjen... Har prøvd alt. 1 mnd spiste jeg nesten bare karbohydrater, og la ikke på meg så mye som ett kilo engang. Gah!

Jeg føler at jeg faktisk har blitt slankere! Men kan jo hende det bare er fordi jeg ikke er høygravid lenger[emoji23] Bekkenet er fortsatt litt plagsomt og det er litt skuff. Ellers føler jeg meg ganske som før.

Jeg har fått to tette, og har mye ekstra hud på magen som henger og slenger :( håper det går seg til! Ellers er det meste likt, bortsett fra at puppene er fulle av melk :)

Etter den første ble jeg på en eller annen måte breiere ved hoftene, selv om jeg ikke hadde ekstra lag der. Plager meg ikke. Nå med nr to.. Tja, kroppen føles som før

Dette er nr. 3 og magen bærer preg av det for å si det sånn:hilarious: Men litt av noen fine premier da <3

Både etter nr 1 og 2 var kroppen tynnere enn vanlig, mye pga fullamming og maaange trilleturer. Dessverre så ble puppene tomme skinnpose også ☹️ Nå er kroppen normal etter nr 3, litt mere former enn vanlig - enn så lenge, men håper det varer!

Jeg la på meg veldig mye og var i utgangspunktet slank, så det er ingen tvil om at denne kroppen har vært gjennom en graviditet... godt det ikke er bikinisesong på en stund [emoji15] Kiloene raser av, men er ikke helt tilbake til "normalen" enda.

Altså, vekten er mindre enn hva den var, men kroppen ser jo ikke lik ut selvom! Til vanlig føler jeg meg ganske fresh med muskler både her og der! Jeg hadde sprettrumpe, den jeg har nå minner faretruende om mamma sin! Lårene var muskuløse og fine, har alltid kunne se fine muskellinjer, med litt fint plassert fett der det skulle være fett- nå så ser d ut som geleklumper som alltid har jordskjelv [emoji28] magen er utrolig nok- ganske lik seg selv- helt til jeg skal dra den inn! Magemusklene fungerer kun øverst enda, ikke nederst... innmari morsomt å prøve å trekke inn magen egentlig [emoji23][emoji23][emoji23] men veit dere hva, premien er innmari fin! Savner ikke kroppen jeg en gang hadde!
Men det skal sies- kroppen kommer nok tilbake i form! Jeg gleder meg til 2 oktober og trening på spenst igjen! Jeg gleder meg til første PT-timen hvor jeg skal få en plan for de neste 5 mnd med trening til jeg får trene som normalt etter keisersnittet! Jeg gleder meg til første CrossFit timen, men alt til sin tid!! Enn så lenge, så skal jeg faktisk nyte d å ikke være selvbevisst hver gang jeg går forbi et speil! Jeg skal nyte det å ikke må tenke over ALT jeg putter i munnen!! Denne tiden skal ikke brukes på meg og mitt indre selvbilde, lillegutt skal få all min oppmerksomhet [emoji7]

Altså, vekten er mindre enn hva den var, men kroppen ser jo ikke lik ut selvom! Til vanlig føler jeg meg ganske fresh med muskler både her og der! Jeg hadde sprettrumpe, den jeg har nå minner faretruende om mamma sin! Lårene var muskuløse og fine, har alltid kunne se fine muskellinjer, med litt fint plassert fett der det skulle være fett- nå så ser d ut som geleklumper som alltid har jordskjelv [emoji28] magen er utrolig nok- ganske lik seg selv- helt til jeg skal dra den inn! Magemusklene fungerer kun øverst enda, ikke nederst... innmari morsomt å prøve å trekke inn magen egentlig [emoji23][emoji23][emoji23] men veit dere hva, premien er innmari fin! Savner ikke kroppen jeg en gang hadde!
Men det skal sies- kroppen kommer nok tilbake i form! Jeg gleder meg til 2 oktober og trening på spenst igjen! Jeg gleder meg til første PT-timen hvor jeg skal få en plan for de neste 5 mnd med trening til jeg får trene som normalt etter keisersnittet! Jeg gleder meg til første CrossFit timen, men alt til sin tid!! Enn så lenge, så skal jeg faktisk nyte d å ikke være selvbevisst hver gang jeg går forbi et speil! Jeg skal nyte det å ikke må tenke over ALT jeg putter i munnen!! Denne tiden skal ikke brukes på meg og mitt indre selvbilde, lillegutt skal få all min oppmerksomhet [emoji7]
Signerer denne! Jeg har 3-4 kilo i pluss enda, og er betraktelig mer "deigete" enn før, men bevares så godt å vite at grunnen til det ligger i armkroken min og pludrer! Denne uka begynner jeg forsiktig tilbake på trening etter ks, men da mest for kosen sin del. Kroppen har jeg ingen hastverk med å stramme opp enda. Vi koser oss med barselbesøk, bakst, lange trilleturer og rolige dager, med veldig god samvittighet:happy:

Kroppen er definitivt annerledes etter to relativt tette, men for meg er det helt greit. Er ikke så opptatt av det. Men gleder meg til å komme i gang med trening etterhvert og få strammet opp litt igjen.

Kroppen er mye den samme og jeg kommer inn i de fleste klærne mine, utenom noen bukser, men er mer fett rund om og magen relativt slapp og deigete haha! Fikk en god del strekkmerker på magen de siste ukene så den blir aldri den samme - men det er helt OK! Raste ned 17kg på to uker - men der stoppa det opp og har fremdeles 5kg igjen til startvekt - gikk som dere leser opp en god del, men mye var jo vann da hehe. Stresser ikke og koser meg med babyen min :joyful:

Jeg er så glad i mat for tiden, og har noen kilo ekstra enn jeg hadde før, så de forsvinner nok ikke med det første [emoji6] Buksene jeg hadde før graviditeten passer ikke ennå, det er litt kjipt siden jeg da må bruke penger på nye.. Dette er nr 3, og etter nr1 og 2 ble jeg veldig fort altfor tynn og husker jeg skulle ønske jeg hadde "mer å gå på", så det er vel bare bra å ha noen kilo ekstra i noen måneder til [emoji4]

13 av 18 kg raste av uka etter fødsel men resterende tviholder jeg på :hilarious: matlysta er helt extrem. Spiser godt for å si det sånn å nyter det fult ut. Slankinga skal jeg ta når den tid kommer å det er enda mange mnd til. Kjenner ikke behovet for å stresse med noe annet enn å gjøre knipeøvelser og vanlige spaserturer med vogna :Heartred

Har 5 kg igjen fra dette sv.skapet. men hadde 20 kg for mye fra før. Så nå triller jeg tur , spiser sunnere og fullammer , så håper jeg klarer å gå ned .

Magen har løs hud etter 3 svskap . Puppene har melk for 3.gang. så ja, kroppen har forandet seg ;-)

Back
Topp