Kropp og nakenhet

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Hvilket forhold har dere egentlig til kropp og nakenhet hjemme - særlig etter at dere fikk barn?
Får barna være med på badet mens du er i dusjen? Frem til de er hvor gamle?
Eller er "din" nakenhet forbehold kun deg og partner? Snakker dere om kropp og nakenhet sammen med barna?
 
Her er vi veldig avslappet. Jeg låser aldri badedøra eller dodøra, og har ofte besøk både når jeg er på do, og når jeg dusjer/bader.

Barna kan også gå rundt i huset lett påkledd, eller til og med nakne, uten at det er noen big deal. Mannen min er nok den eneste som synes det er kleint, i og med at de fire eldste ikke er hans barn.

Vi snakker mye om at all kropp er topp, og at det ikke finnes farlig å være naken.

Men vi snakker også om at det er viktig å respektere at andre har andre grenser. Man skal ikke tvinge sin egen nakenhet på andre, og motsatt.

Og vi snakker mye om at nei betyr nei, og at man aldri gjør noe med andre uten at de klart og tydelig har sagt ja.
 
Ganske så avslappet der. Jeg dusjer med frøkna i rommet og får stadig dobesøk, nå er hun bare 2,5 år, men har ingen problemer. Tusler naken fra etasje til etasje[emoji108]
 
  • Liker
Reactions: LSB
Er vel rimelig avslappa. Hu på snart 7 og jeg dusjer enda sammen innimellom. Ikke like ofte som før. Men hender hu spør. Jeg sover naken. Jeg går ned på badet i undertøy. Kan fint gå på do med unga og mann der.

11.5 åringen ordner seg selv da selvsagt, men hu låser sjelden døra. Bare når menstruasjonen er der. Men hu bryr seg ikke om meg eller søstra. Mannen går ikke inn uansett når hu er der da. Det er ikke han komfortabel med.

Hu har hatt periode hu var flau da. Fordi iforhold til jevnaldra har hu bryster i b cup allerede. Så hu må ha ordentlige bher og det er ikke gøy å være første mann ut. Men som jeg sier. Alle i klassen og kommer dit. Men nå ble hu først. Jeg selv var sist i min klasse og det var heller ikke gøy. Så når hu ble litt mer obs på det, ble hu veldig avslappa igjen i forhold til kroppen sin.

Mannen går da rundt i boxern innimellom. Men ikke naken rundt unga. Og mange år siden han ikke syns noe om det for seg selv.
 
  • Liker
Reactions: LSB
Jeg kan vandre rundt i bare trusa forran ungene. Mannen har alltid på seg boxer. Ungene kan gå inn og ut av badet dersom jeg eller mannen dusjer. Låser aldri baderomsdøren. Elste er nå 9
 
  • Liker
Reactions: LSB
Her er det fri flyt [emoji4] fireåringen bryr seg ikke, ingen andre heller. Men har vi overnattingsgjester kler vi jo på oss da.
 
Vi er ganske avslappet til det.

Eldste på 8.5 har lenge vært opptatt av at han vil være i fred, så det får han.
 
Nå er frøkna bare 1,5 så er med oss og dusjer og er med på do. Tenker det er viktig å være åpen om nakenhet og at man skal være som man er. Men også at man skal respektere andre og hva dem synes.
 
Vi er ganske avslappet. Eldste er 8, og reagerer ikke på at vi er nakne på badet sammen eller om morgenen, at noen kommer og går mens vi er på do eller dusjer, men det er vel noen år siden vi dusjet sammen.
 
Vi er avslappet men når man er på badet så er det privat tid, samme for barna, ikke hu minste da for hu er 19mnd og må ha hjelp[emoji23] ser ikke helt hvorfor man må ha med barna på do/badet for å være avslappet[emoji848] for oss handler det om grensesetting og det å bestemme over egen kropp og grenser, barna skal vite at man kan få privatliv, så er døra på badet lukket så er det noen som ønsker privatliv[emoji5]
 
Siden det er bare meg å Lille hjerte her i hjemmet, så må hun av og til bli med på badet når jeg skal dusje osv :)
 
Jeg er veldig avslappet i forhold til det og enn så lenge er min datter på 9 det også.
 
Er rimelig avslappet der, jenta er med både på do og når jeg dusjer (de gangene jeg dusjer før hun legger seg). Nå er hun 2,5 og vi har mange morsomme samtaler for tiden om pupper, mage, bæsj og tiss [emoji6]
 
Jeg tusler rett som det er naken rundt :) Eldste fyker også en del naken rundt hvis han får mulighet :) Lille er for liten ennå [emoji14]

Tenker de får være med på badet til de ikke vil mer :)
 
De er små foreløpig, etterhvert ser jeg for meg at det blir mindre nakenhet:p pleier å sove naken og hun pleier å komme inn på badet av og til og det hender vel jeg går litt rundt i huset uten tøy også. Mannen har valgt å ikke vise seg naken og vil ikke sove uten undertøy:p
 
Vi er ganske avslappet til det hele.
Jeg foretrekker å være i dusjen alene, men det er fordi det er et fristed, ikke på grunn av nakenhet.

Tenker at barnet selv regulerer når det ikke lenger er greit.

Eldste er 10,5 år, han vil ikke at lillesøster skal komme på badet når han er i dusjen og han har begynt å lukke døren, derfor har vi voksne begynt å banke på før vi går inn av respekt for hans intimsone på som nakenhet.
 
Alene om morraen med ho på snart 3.... gøy å leke i mammas skap og spør stadig om jeg trenger en sånn; og da står ho med tampongen i hånda [emoji85]

Så jada ho får med seg mye. Samboer er ikke like fan av besøk når han er på toalettet.... kommer fort ett hode mellom beina da [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Barna ser meg naken ved av og påkledning og til tider på badet. De går aldri inn når pappaen er på badet fordi han ønsker ikke at de skal se han naken, men han går gjerne rundt i bokser. Min mor skifter foran meg enda og barna har sett bestemor skifte. Helt naturlig for oss. Det at jeg fikk barn har ikke forandret mitt syn på det. Jeg ser ikke behov for at de eldste barna må være med inn på badet om jeg sitter der eller dusjer. Nå som de er eldre skjønner de at jeg kommer når jeg er ferdig. Men om de må på toalettet når jeg dusjer så banker de på og går inn.
 
Her er vi fem i familien og vi har et bad. Vi har et separat toalett men skal vi ha sjangs på å komme oss på jobb og skole i tide uten å stå opp midt på natta så er vi mange på badet på en gang. Mannen i dusjen, med eller uten yngste mens de andre to går på do og vasker seg er helt normalt mens jeg trolig ikke har kommet lenger enn at jeg tuslet rundt dem i bare trusa.

Når de kommer så langt at de vil ha intimsone må vi tilpasse oss men enda går det greit
 
Back
Topp