Kroniske sykdomer/smerter

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Noen her som har erfaring med dette og graviditet? Er kroppen mindre mottagelig for et svangerskap når den et konstant "stresset"?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har ganske fremtredende fibrimyalgi og går med kroniske smerter i større eller (sjeldent) mindre grad hele døgnet. Forrige gang vi prøvde ble jeg kjemisk gravid pp1, gravid utenfor livmoren pp2, hoppet over pp3, sa pp4 og Lillingen satt på pp5. Så jeg opplevde at det gikk greit første gansken, tross kroniske smerter og mye fysisk stress.

Denne gangen er jeg mer usikker, men nå har jeg jo ogsp ytterligere stressfaktorer i Lillingen på snart 9 mnd.

Jeg har kronisk hodepine, men ble gravid uten problem sist! Opplevde også at graviditeten gjorde hodepinen bedre, den kom tilbake nesten på dagen etter at jeg mistet! Håper det klaffer igjen snart:)

Så godt å høre! :rolleyes: Har ryggsmerter, men har tenkt at siden syklusen er så regelmessig har det ikke noe å si. Men nå har vi jo holdt på en liten stund og ikke et eneste hint av positive tester, så blir jo litt bekymret da..:oops:

Jeg har flere kroniske sykdommer som fører til smerter blant annet, pluss at jeg har hormonsykdommer som gjør at jeg sliter med å bli gravid, men det har ikke noen sammenheng med de andre sykdommene som forårsaker smerter osv.
I følge avdelingene jeg hører til, så påvirker ikke vanlig sykdommer kroppens evne til å bli gravid, så lenge det ikke påvirker eggstokker, syklus osv.
Opplevde også en kjempebedring under forrige svangerskap, men ble mye verre 3 mnd etterpå.

Er til utredning for kroniske muskelsmerter, merkelig nok festet egget seg i samme tid som legetimen som startet det hele. Ble stemplet hypokonder som ungen og aldri vært trodd på. Samtidig hadde vi gitt opp pp5, men der satt den gitt :)

Vil anbefale psykomotorisk fysioterapi for avspenning, hadde utredningstime i går og er så positivt overrasket! Fikk mange gode øvelser og indre stress er så og si borte etter øvelsene er gjort. Deilig kan man si! :)

Så lenge du ikke stresser mer enn normalt (indre stresset man får av smerter) så tror jeg kroppen vil ta seg, for meg tror jeg fokus på prøving gav mer stress. Men hva som gjorde at det klaffet den mnd er vanskelig å si. I første trimester var smertene omtrent borte, begynner å komme tilbake sakte, men sikkert nå. Masse lykke til :D

<3 29.12.14 <3

Back
Topp