Kronisk tett?

Luckie

Elsker forumet
Min baby på 3,5 mnd sliter med tett nese... virker som det er mellom nese og hals på en måte... vært sånn kjempe lenge... vært hos lege flere gangen men pust og lunger er fine.. det de sier er at baby har eldre søsken og at det nok er derfor..
Men ingen av dem eller oss har vært forkjøla.. på flere mnd... likevel virker det ikke som baby blir kvitt denne tettheten...
Har hevet senga ganske mye... og bruker saltvannsspray... er det mulig at de kan bli kronisk tette? Eller kan baby reagere på kattene? Varmepumpa? (Den går nesten ikke da vi ikke bruker kjøletemperatur på den) Støv?
Frustrerende at det ikke blir borte :((

Kan jo være allergi da. Har han rennende øyne også? Eller kun tetthet?
Be om å få sjekket allergi.
Jeg var kronisk tett når vi hadde hund... :p
Allikevel har jeg lyst på en! :eek:

Nei, ikke røde eller rennende øyne... Ikke mye snørr som kommer ut heller..
Har prøvd med vindu åpent... vindu lukket... trekker aldri på han.... på natta... samtidig så er det jo ikke bra og sove i 24 varmegrader på soverommet heller... vinduet er på andre siden av der hvor senga hans står...

Min baby på 3,5 mnd sliter med tett nese... virker som det er mellom nese og hals på en måte... vært sånn kjempe lenge... vært hos lege flere gangen men pust og lunger er fine.. det de sier er at baby har eldre søsken og at det nok er derfor..
Men ingen av dem eller oss har vært forkjøla.. på flere mnd... likevel virker det ikke som baby blir kvitt denne tettheten...
Har hevet senga ganske mye... og bruker saltvannsspray... er det mulig at de kan bli kronisk tette? Eller kan baby reagere på kattene? Varmepumpa? (Den går nesten ikke da vi ikke bruker kjøletemperatur på den) Støv?
Frustrerende at det ikke blir borte :((

Er nesa tett, eller er det surkling?

Nei, ikke røde eller rennende øyne... Ikke mye snørr som kommer ut heller..
Har prøvd med vindu åpent... vindu lukket... trekker aldri på han.... på natta... samtidig så er det jo ikke bra og sove i 24 varmegrader på soverommet heller... vinduet er på andre siden av der hvor senga hans står...
Nesa mi renner heller ikke så mye ved allergi, bare kronisk tetthet med mindre det er pollen. Så en test av allergi er ikke dumt.

Bruk av saltvannspray kan gjøre ting verre.

Her var frøkna kronisk tett etter en forkjølelse da hun var 4 mnd. Hun fikk påvist astma da hun var 9 mnd, hadde da gått på ventoline og flutide siden hun var 7 mnd

Sønnen min har også alltid vært tett. Nå som
Han blir 3 er han helt pottetett og har hovne mandler og polypper. Vet ikke om de kan ha det så små?

Har du mulighet til å ta med barnet til en privat øre-nese- hals lege? Det kan være et alternativ for å få utredet om det er polypper eller store mandler. Fastlegen har kanskje tittet i nese/svelg?
Har dere mulighet til å overnatte i et hus uten dyr et par netter og se om det er noen forskjell? Feks hos besteforeldre?
Ellers er det jo godt å vite at lungene er bra og pusten er bra. Får babyen sove selv om nesen er tett da?
Dere foreldre vet best. Hvis du føler at det er noe som bør undersøkes, så stå på ditt.

Er vel mer surkling på en måte... men merker han sliter litt mer med å amme på natten og da puste gjennom nesen..

Surkling hadde vi lenge på natt, litt melk som blir liggende og surkel liksom. Var helt ufarlig. Er det varmt på soverommet kan man også bli litt tett. Men sånn pottetwtt snørrnese over tid er vel ikke vanlig tror jeg. Be om ekstre utredning igjen om barnet virker plaget :)

Har du mulighet til å ta med barnet til en privat øre-nese- hals lege? Det kan være et alternativ for å få utredet om det er polypper eller store mandler. Fastlegen har kanskje tittet i nese/svelg?
Har dere mulighet til å overnatte i et hus uten dyr et par netter og se om det er noen forskjell? Feks hos besteforeldre?
Ellers er det jo godt å vite at lungene er bra og pusten er bra. Får babyen sove selv om nesen er tett da?
Dere foreldre vet best. Hvis du føler at det er noe som bør undersøkes, så stå på ditt.
Det kan jeg jo gjøre... fastlegen har kun lyttet på han...

Ikke så enkelt og sove borte dessverre :/ Han sover greit på natten... våkner hver andre til tredje time sånn ca for mat... inatt merket jeg at han var litt med plaget. Men var ganske varmt på soverommet så kan ha vært derfor... dagsovingen er et kapittel for seg selv..

Surkling hadde vi lenge på natt, litt melk som blir liggende og surkel liksom. Var helt ufarlig. Er det varmt på soverommet kan man også bli litt tett. Men sånn pottetwtt snørrnese over tid er vel ikke vanlig tror jeg. Be om ekstre utredning igjen om barnet virker plaget :)

Han er ikke pottettett.... men alltid litt tett og merker at han hoster til en del fordi han surkler/er tett... har også tenkt tanken at det kan være melk som surkler eller at der blir slimete på en måte...

Han er ikke pottettett.... men alltid litt tett og merker at han hoster til en del fordi han surkler/er tett... har også tenkt tanken at det kan være melk som surkler eller at der blir slimete på en måte...

Bare ta en tur til til legen om du er usikker, mamma vet best vettu ❤️

Å? Pleier bare å gi han rett før han får mat på kvelden... ikke hver kveld heller...

Snuppa er også tett mye, og vi fikk beskjed av barnelegen å bruke saltvann for det kunne gjøre saken verre. Hun er enda endel tett, men det blir bedre når det ikke er så varmt når hun sover.

Gir dere minifom?

Snuppa er også tett mye, og vi fikk beskjed av barnelegen å bruke saltvann for det kunne gjøre saken verre. Hun er enda endel tett, men det blir bedre når det ikke er så varmt når hun sover.

Gir dere minifom?

Han er verre når det er varmt på soverommet... så hater de dagene det er varmt Hehe...

Nei... hva er dette?

Tester de så små babyer?
De kan prøve å teste for allergi, men de aller fleste babye rog små barn har ikke fått nok immunforsvar til at allergitester vil slå ut.

Vi fikk mini testet dæ han var 10 måneder ca, men ingen utslag på noe... Selv om vi har sett reaksjonene hans (matallergi). Og dæ så barnelegen at vi skulle holde han unna nevnte matvarer til han var over 2 år, hvis han fortsatt reagerte dæ, så kunne vi be om ny henvisning for å teste på nytt.

Back
Topp