Kronisk syke barn

Lille my.

Glad i forumet
Hei.
Er det noen av dere som har kronisk syke barn?
Mitt barn fikk diabetes for 8 månder siden. Hverdagen ble aldri den samme. Barnet er 9 år.
Jeg kjenner nå at hverdagen føles vanskelig.

Hvordan løser dere fravær på jobb?? Eller sammen Med jobben.
Høsten er jo typisk sykdomstid og.
Er det ikke det ene. Så er dette det andre.

Klarer dere å stå i jobb med kronisk syke barn? Eller hvordan er livet deres blitt?

Vil så gjerne høre andres erfaringer. Jeg kjenner ikke min hverdag mer slik jeg kjente den. Nå må jeg tenke blodsukker hver eneste dag. Insulin og sensor på kroppen. Må veie mat og telle karbohydrater. Plutselig kan kanylen som gir medisin svikte. Eller så er noe galt med Sensor på kroppen. Og gir ikke riktig måling av blodsukker.
 
Jeg er ikke i samme situasjon ettersom jeg er gravid med min første men ville bare tipse om at du kan søke om utvidet dager med omsorgspenger (hjemme med sykt barn) hos NAV når du har et barn med kronisk sykt barn. Arbeidsgiver kan søke refusjon fra dag 11.

Det kan også kanskje være at barnet ditt kan ha rett på grunn- og/eller hjelpestønad fra NAV. Tenkte bare å nevne det i tilfelle du ikke visste om disse ordningene.

Må bare si at du er supermamma som står i en vanskelig hverdag med kronisk sykt barn :Heartpink håper du har et godt nettverk rundt deg så du ikke står i det alene.
 
Back
Topp