Kronisk sykdom/selvangivelse

eplemos

Forumet er livet
Har nå sommla meg til å få lege erklæring til å sende med selvangivelsen. Har hatt sykdommen i 22 år. Men sender eg den bare med? Eller skriver noe ett sted på selvangivelsen?

Dyttehjelp ønskes og.

Tror du må skrive noe i annet/vedlegg feltet. Usikker på hva det heter.

Jeg skulle endre noe engang, ikke bare beløp- og når vi ringte de sa de at vi måtte skrive det ned med tekst.

Du må jo endre beløpet selv på selv på selvangivelsen.
Når man har særfradrag grunnet sykdom kan man føre opp alt av behandling og reise til og fra behandlingen som ikke dekkes av egenandelskortet. Husk også å føre opp de 1840 kr du måtte betale før du fikk frikort!

Om sykdomsutgiftene dine ikke overstiger minstesats (mener den er rundt 9000 kr) får du ingen fradrag, overstiger du får du 28% i fradrag for hele summen.

Du må føre det oppunder en post på ligning di.

Posten heter 3.5.4 mener jeg og huske, og utgiftene må verstige grunnbeløpet på 9180kr (mulig det har økt litt).

Du må og kunne dokumentere utgiftene med kvitteringer etc i tilegg til legerklæringen.

Jeg fører opp kronisk sykdom hvert år, og pga dette får jeg ikke det endelige resultatet før i Oktober, så vær obs på at du kansje må vente.

trenger de flere opplysninger enn det du legger ved så sender de deg brev og etterlyser.

ORIGINAL: syddihodet

Du må føre det oppunder en post på ligning di.

Posten heter 3.5.4 mener jeg og huske, og utgiftene må verstige grunnbeløpet på 9180kr (mulig det har økt litt).

Du må og kunne dokumentere utgiftene med kvitteringer etc i tilegg til legerklæringen.

Jeg fører opp kronisk sykdom hvert år, og pga dette får jeg ikke det endelige resultatet før i Oktober, så vær obs på at du kansje må vente.

trenger de flere opplysninger enn det du legger ved så sender de deg brev og etterlyser.

Jeg også fører opp hvert eneste år, og har fått igjen i juni hvert år, så det er individuellt[:)]

Ang kvitteringer og sånn, så må du ha det ja, men de ser helst at man ikke sender de inn med mindre de sender brev og spør etter dem. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg var hos skatteetaten og skulle levere dem..

Back
Topp