kronisk syk gravid mor

bjørk21

Forelsket i forumet
er det noen her av dere mødre som er kronisk syke ? vist det kan dere fortelle litt om hvordan graviditeten går i forhold til sykdomm o.s.v.

Jeg er epileptiker og går på sterke medisiner som kan gi babyen misdannelser som åpen -gane- leppe spalte, hjerne skade, ryggmargsbrok og downs. Av den grunn får vi ekstra oppfølging med ul hver mnd og to grundigere ul pp rikshospitalet i uke 13 og 18 (var fsktisk i går og alt så veldog bra ut!!) xsmile9

Jeg er epileptiker og går på sterke medisiner som kan gi babyen misdannelser som åpen -gane- leppe spalte, hjerne skade, ryggmargsbrok og downs. Av den grunn får vi ekstra oppfølging med ul hver mnd og to grundigere ul pp rikshospitalet i uke 13 og 18 (var fsktisk i går og alt så veldog bra ut!!) xsmile9
så bra at du får god oppfølging :) er tante til en onge som blei født med leppe og gane spalte , han va nydeligge :P såg ud så han smilte fra han va nyfødt :P lykke til videre i svangerskapet , krysser fingrene å håper alt går bra :P

Jeg har selv en kronisk sykdom som hetter ( sle ) systemisk lupus erytematosus. også har jeg antifosfolipid syndrom har et svangerskap fra før av som var veldig vellykka, hadde svangerskapsforgiftning som gjore at fødselen startet noen dager før tarmin.

hver gang jeg blir gravid så hetter det at jeg har et risiko svangerskap for det er endel ting ( komplikasjoner) som kan skje med meg og fosteret. Men jeg er optimistisk , siden mitt første svangerskap gikk så fint som det gjorde :)

får god oppfølging av , lege , immunolog og time hos fødepoliklinikken 1 gang i månen :P

er spendt på om det er gutt eller jente som lurer seg i magen :P har 1 gutt på 11 måneder fra før av :P så når denne ungen er komt så skal vi ikke ha flere :P

Jeg har selv en kronisk sykdom som hetter ( sle ) systemisk lupus erytematosus. også har jeg antifosfolipid syndrom har et svangerskap fra før av som var veldig vellykka, hadde svangerskapsforgiftning som gjore at fødselen startet noen dager før tarmin.

hver gang jeg blir gravid så hetter det at jeg har et risiko svangerskap for det er endel ting ( komplikasjoner) som kan skje med meg og fosteret. Men jeg er optimistisk , siden mitt første svangerskap gikk så fint som det gjorde :)

får god oppfølging av , lege , immunolog og time hos fødepoliklinikken 1 gang i månen :p

er spendt på om det er gutt eller jente som lurer seg i magen :p har 1 gutt på 11 måneder fra før av :p så når denne ungen er komt så skal vi ikke ha flere :p

[/qu

Vi skal begge ha et problemfritt svangerskap og få to velskapte barn! D har jeg bestemt nå!!=D

Back
Topp