Kronike smerter i armer

Linus84

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har i et par år slitt med en nerveskade som gjør at det kan bryte ut en betennelseslignende tilstand i begge hendene dersom jeg løfter noe særlig mer enn et par kilo. Det er fryktelig frustrerende på så mange nivå- og jeg har vurdert å aldri få barn fordi jeg har vært livredd for å ikke kunne være en god nok mor. Jeg har heldigvis en snill mann og familie som kan hjelpe- men det sitter jo litt i ryggmargen at en mor burde kunne løfte og trille sitt eget barn, noe jeg til tider ikke vil kunne gjøre.
Jeg er ikke ute etter sympati- men derimot vil jeg ha konstruktive råd og forslag til både forumgrupper dere vet om der mødre med kroniske smerter snakker om sine utfordringer- samt hjelpemidler som kan hjelpe meg. Feks en lett barnevogn, bilstol, bæreseler, andre kjekke ting som kan gjøre denne prosessen litt lettere. Venter vårt første barn i begynnelsen av januar 2018 :)

Bære sele er nok fint. Men sånne ting kan være kronglette å få babyen i. Ang vogn så trur jeg det er ekstra viktig at du reiser til butikken og prøver alle vognene ordentlig. Det er stor forskjell på vogner og noen er bedre lengre enn andre osv. Også selvfølgelig hvordan man blir gående med den. Utrolig vanskelig å gi deg ett konkret råd. Jeg har smerter som kommer og går i hele kroppen, har emmaljunga edge duo med svingbare hjul om sommeren og deluxe om vinteren. Synes selv den er kjempe lett å trille og mye pga tyngden siden man kan lene seg mer på den i bakker osv når man går med en hånd. Men som sagt så prøv og stiller så mange spm du kan til de som jobber I butikken.

Tenk løsninger og husk det ordner seg, alle mødre har områder som vi er mindre perfekte på enn andre;)

Ellers tenk igjennom gode løsninger på stellebord, etterhvert som baby kan krype og gå er det mulig å lære h*n å bli med deg der du skal bytte bleie og bytte på gulvet på en matte dersom du ikke har krefter til å løfte opp. Sprinkel seng har to nivåer slik du slipper å bøye deg ned så mye til å begynne med.

Vugge kan være hjelp for å roe ned samt om du har en god stol du kan vugge i som gyngestol ol istedenfor å gå.

Ellers vil jeg anbefale å amme ligge de eller legge dere ned med flaske det avlaster armene mye;)

Lykke til og det blir bra;)

Tusen takk for tips snille damer! Det er så lett å føle seg alene i verden med de problemene en har, det er godt å bli minna på at alle har sitt å stri med men at det finnes råd :)

Back
Topp