kromosomanalyse

Mortens skogmus

Glad i forumet
Jeg har fått hennvisning på bl.prøve for kromosomanalyse. Kan noen fortelle meg hva i allverden de sjekker da???? pga av dårlig respons på medisin[&:][&:][&:]

hm....?
Kromosonanalyse har med test av kromosoner og gener å gjøre, altså arvemateriale...
vi har tatt kromosonanalyse, men det var fordi de ville se om genotypene våre var normale, eller om det var en skade som gjorde at vi mistet fostrene.....
(vet ikke om de tester kun på kromosomnivå, eller tester videre ned på gennivå...)

aner ikke hvordan de måler dette opp mot medisiner...?
Er forrresten en svært langdryg analyse!
Tok ca to mnd!
(vi var forresten friske:))

Ikke mye hjelp i dette svaret her, men lykke til til deg..

Takk for svar! Hmm kjenner at jeg ikke har tid til å vente i TO mnd på svar[:'(][:'(][:'(][:'(] Var på legekontoret for å ta prøven i dag. Der kunne de fortell meg at jeg måtte på sykehus for å ta den prøven, for de hadde ikke rett glass[>:]. Da fortalte jeg de at det var ikke aktulet å kjøre 1time og 15 min en vei for å ta en blodprøve, makan!!! De fikk drosjen til å ta med glass fra sykehuset og jeg fikk time i morgen til blodprøve på legekontoret[:D][:D][:D][:D][:D][:D] Så får vi vel bare veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeente, begynner å bli flinke på det i dette gamet[8D][8D]

Hmm.. De eneste jeg har hørt om i forbindelse med kromosomanalyse er når de tester for arvelige tilstander eller genetiske varianter i forbindelse med ICSI. Har ikke hørt om kromosomanalyse i forbindelse med dårlig respons på medisiner før, men de oppdager jo stadig noe nytt.

Slike prøver tar dessverre tid å analysere, så jeg ville belaget meg på 2-3 mnd. Det er den tiden det tar å bearbeide og lese av blodprøven for å få de svarene de trenger.

Back
Topp