Kriterier for offentlig ivf/iui

Babyprøver

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Prøvde å finne svar, men fant ingenting. Jeg har tvillinger fra før, men er enslig og ville gjerne hatt en til i flokken. Tvillingene har pappaer, der var det hjemmeinseminasjon. Men hvordan er det da med offentlig ivf/iui? Kan jeg få dekket av det offentlige? Eller er det et krav at man ikke har barn fra før?

Ved vanlig ivf er det jo bare ett søskenforsøk (altså to barn). Vet ikke om man får søskenforsøk ved tvillinger, vil egentlig ikke tro det siden det da blir evnt barn nr 3 selv om det ville vært ivf runde nr to.

Jeg henger meg på det Høsteple skriver. Man kan få dekket søskenforsøk offentlig, altså nr 2. Men det er noe med hvis det er ny partner starter man på nytt, så her ville jeg prøvd å undersøke. Siden det nye barnet er med ny partner (eller ingen sådan, men ikke den samme som sist).

Jeg henger meg på det Høsteple skriver. Man kan få dekket søskenforsøk offentlig, altså nr 2. Men det er noe med hvis det er ny partner starter man på nytt, så her ville jeg prøvd å undersøke. Siden det nye barnet er med ny partner (eller ingen sådan, men ikke den samme som sist).
Takk for svar! Siden det var før endringene av bioteknologi-loven, fikk jeg jo aldri ivf, og heller ingen hjelp av det offentlige. Hvordan kan jeg undersøke det? Er det leger som vet noe? Eller skal jeg skrive til helfo?

Kanskje det enkleste er å bare bli henvist til offentlig ivf. Da får du enten innvilget søknaden, eller avslag.

Hvis ikke jeg husker feil, er regelen at svarbrev skal være sendt innen 10 dager etter at de mottar søknaden. Arrester meg hvis jeg tar feil her. Vi søkte offentlig ivf med spørsmål om tilleggsbehandling anbefalt av Medicus en gang, og fikk veldig kjapt svar.

Jeg antar at fastlegene ikke vet.

Kanskje det enkleste er å bare bli henvist til offentlig ivf. Da får du enten innvilget søknaden, eller avslag.

Hvis ikke jeg husker feil, er regelen at svarbrev skal være sendt innen 10 dager etter at de mottar søknaden. Arrester meg hvis jeg tar feil her. Vi søkte offentlig ivf med spørsmål om tilleggsbehandling anbefalt av Medicus en gang, og fikk veldig kjapt svar.

Jeg antar at fastlegene ikke vet.
Takk for svar, da prøver jeg det. :)

Back
Topp