Kriterier for hjemmefødsel?

Bittelillelykkeliten

Forelsket i forumet
Noen som vet hvilke kriterier som må være oppfylt ifht hjemmefødsel? Da tenker jeg feks på bmi, bekkenplager osv.
Såå lyst til å føde hjemme med bare en jordmor eller to til stede, men er redd bmi'en er for høy eller noe sånt.. Har forøvrig avtalt møte med dem i uke 16, men det er fryktelig lenge til, 5+1 nå :p

Tipper kriteriene er at det ikke skal regnes som risikofødsel. Ett foster, ingen komplikasjoner som svangerskapsforgiftning, normal bmi (vet ikke om de har grensa ved 25 eller strekker den til 30) Men hvis du googler så finner du det nok :)

Du skal være helt frisk. Alså ingen risikofødsel. Det vil si fare for svangerskapsdiapetes osv. Har man høy BMI er det fare for dette. Men prat med jordmor så får du svar.
De ønsker å ha fleregangsfødende som hjemmefødende. MEN, jeg vet om førstegangsfødende som har hatt hjemmefødsel.
Det kommer veldig an på personen som skal føde mener jeg.

Jeg vurderer faktisk hjemmefødsel selv.
Det som er på "mot" siden hos meg er at jeg har to barn fra før, og kunne kanskje trengt de dagene på sykehus til å "lade batteriene" :)

Tipper kriteriene er at det ikke skal regnes som risikofødsel. Ett foster, ingen komplikasjoner som svangerskapsforgiftning, normal bmi (vet ikke om de har grensa ved 25 eller strekker den til 30) Men hvis du googler så finner du det nok :)

Hadde faktisk ikke tenkt på å Google! Haha huff :p men takk for tips, fant det nå :D

Back
Topp