Kristent livssyn sa du???

leoleo

Gift med forumet
Skal vi bare plukke opp fra bibelen det som gagner vår sak, eller skal vi ta til oss alt? Hva er viktig og hva er uvesentlig og det viktigste av alt; hvem skal sortere materialet?

KAN JEG STEINE NABOEN MIN?
Jeg har med hoderystende undring lest noen av de innleggene ……. og hennes kristne meningsfeller har skrevet om homofile og deres samliv. Med all mulig kraft og styrke fordømmes de homofile i Guds og Jesu Kristi navn. Jeg er en så god kristen som noen, selv om jeg ikke klassifiserer meg etter normer om hvorvidt jeg er personlig- eller ikkepersonlig-kristen, hva nå det måtte bety, og jeg er slett ikke så godt bevandret i bibelen som en del av dere, som kan ramse opp bibelvers på strak arm. Men en ting har jeg fått med meg; Den eneste som tar til orde mot homofilt samliv i nytestamentet er apostelen Paulus. Men apostelen Paulus sin forkynnelse er personlig relatert fordi han også oppfordrer til total avhold av menneskelig samliv, og det igjen er jo imot Guds ord, så hva er riktig? Skal vi bare plukke opp fra bibelen det som gagner vår sak eller skal vi ta alt til oss. Det står heller ingenting i nytestamentet om at Jesus noensinne fornektet eller fordømte de homofile. Tvert imot inkluderte han alle menneskegrupper i Guds rike og spesielt de svakeste og vanskeligstilte. Derfor er det feil fra ……. sin side å bruke hans navn som grunnlag for gammel-testamentelige sitater eller egne meninger.
Jeg vil minne om at det i gammeltestamentet står veldig, veldig mye merkelig om Herrens ønsker og velbehag. Hva er viktig og hva er uvesentlig, og hvem skal sortere materialet?
I gammeltestamentet står det i 3. Mosebok 18/22 og 20/13 helt klart at homoseksuell praksis mellom menn er uønsket av Herren og skal straffes med døden.. Hvordan stiller det seg med de lesbiske?
I 2. Mosebok 35/2 og i 3. Mosebok 23/3 og en rekke andre steder står det at man skal holde sabatten hellig. Den som synder mot det skal lide døden. Kan jeg da steine naboen min når han klipper plenen på søndagen, eller må jeg ringe til kommunen?
I 3. Mosebok 15/19-33 står det om kvinnenes urenheter. Når min kone har menstruasjon fører det med seg mye styr og spetakkel med all vasking og botsøvelser for alt og alle som hun kommer i kontakt med. Nå har sjefen hennes klaget. Kan hun skrive egenmelding for de syv dagene som hun regnes som uren, eller må hun ha legeerklæring. Dessuten lurer jeg på om det er så lurt i disse fugleinfluensatidene, å holde dueslag for alle hennes synd- og brennoffere etter menstruasjonen, hver åttende dag i hver måned (3. Mosebok 15/29-30). Kan jeg ikke heller bringe frem for presten to fryste kyllinger fra Rema 1000 i stedet for duer?
I 3. Mosebok 11/10-12 står det at man ikke skal spise skalldyr og i 3. Mosebok 11/6-8 står det at man ikke kan spise hare og svin og heller ikke røre ved dem. Nå er jeg både glad i reker og ribbe og jeg går gjerne på jakt på hare. Jeg angrer på min enfoldighet og vil gjerne gjøre bot, men bibelen er uklar i hvordan jeg kan gjøre det. Jeg vet at Herren liker offerduften av en brent okse ( 3. Mosebok 1/9) og jeg har forsøkt å behage ham og gjøre bot på den måten, men naboen liker ikke lukten og kaster stein på meg.
I 2. Mosebok 22/25 står det at man ikke skal ta renter for lånte penger. Jeg har nevnt det for banksjefen min men han bare lo av meg. Han sa at i 5. Mosebok 23/20 står det at man med Guds velsignelse kan kreve renter av utlendinger. Jeg er født …. men er norsk statsborger. Dette er jo diskriminering. Kan jeg steine ham?
I 5. Mosebok 22/5 står det at ingen må bære det annet kjønns klær. Kona liker å gå med langbukser innendørs. Er det noe slingringsmonn her?
I 5. Mosebok 22/6-7 står det at når jeg treffer på en fuglemor som ligger på egg eller unger så må jeg la moren fly men jeg kan ta ungene. Dette gjorde jeg da jeg var på tur på ……stranden i sommer men da ble jeg jaget av en gjeng fugleentusiaster som kastet stein på meg. Kan jeg klage til kommunen?
I 5. Mosebok 21/18-21 står det at en ustyrlig og gjenstridig sønn kan steines til døde av alle mennene i hans by. Sønnen til naboen min er fem år og av og til vanskelig, men jeg synes at det er for drøyt å steine ham. Kan jeg steine faren hans i stedet?
I 3. Mosebok 25/44-45 står det at man ikke kan ha innenlandske treller men kun dem som er kjøpt i utlandet. Unntaket er treller som er barn av innflyttere. Kan jeg da ha svensker treller eller 2. generasjons pakistanere til denne stillingen. - Det er så mye enklere med språket -.
I 2. Mosebok 21/7 står det at man kan selge sin datter som trell. Siden markedet er så snevert innenlands (man kan ikke ha innenlandske treller) så har jeg vurdert å selge henne i utlandet. Jeg har vært på internett (finn.no) for å sjekke, men jeg synes at det er litt vanskelig å sammenlikne prisene som er oppgitt i Euro, da jeg ikke kjenner kursen.
I 3. Mosebok 20/18 står det at dersom en mann har seksuell samkvem med en kvinne som har menstruasjon, så skal de begge utryddes av ”sitt folk”. Vil det si at det er et statlig anliggende og et det dermed er fylkesmannen som skal ta affære eller er det en kommunal sak. Hvor kan en plassere en slik vederstyggelighet på en skala fra 1 til 10 i forhold til homoseksualitet og kan jeg i så fall steine naboen min dersom han har gjort noe slikt?
I 3. Mosebok 19/19 står det at man ikke kan ha to avlinger på samme jorde og heller ikke ha på seg plagg som er vevd av to typer garn. Naboen min dyrker poteter og gulrøtter på samme jorde. Dessuten har han på seg en kjeledress som er en blanding av bomull og polyester. Kan jeg steine ham?
I 3.Mosebok 21/19-20 står det at ingen skal nærme seg Guds alter dersom han har et lem som er for stort eller har fått sine stener knust. Heller ikke må han nærme seg dersom han har et lyte, har en hvit flekk på øyet (dårlig syn) eller er halt eller har brukket en fot eller hånd. Han må heller ikke være blind, pukkelrygget eller dverg eller ha skabb eller utslett. Dette var en flott oppramsing. Medlemmer av Norges Handicapforbund, Norges Blindeforbund, Norges Psoriasisforbund, Norges Dvergforbund og Norges Evenukkforbund er dermed utelukket fra kirkegangen.
Et flott tiltak spør du meg. Hva skal vi med alle disse pinglene i den Norske Statskirke? Man må være i absolutt toppform for å gå inn i kirken og kjempe mot alle synderne og bekjempe deres synder. Naboen min er litt kortvokst, selv om han ikke er dverg, dessuten bruker han briller. Jeg lurer på om jeg kan steine ham inne i kirka neste søndag elle må jeg vente til han kommer ut?

Jeg mener at de homofile altfor lenge har fått lov til å stå ensomme foran kamphomofobenes lansespisser. Det er plass til så mange minoritetsgrupper der, så hvorfor gjøre forskjell, hvorfor ikke ta skrittet fullt ut når man likevel kan skjule sine fordommer bak bibelvers og sitater.

Med vennlig hilsen

Vil bare tilføye at jeg er både kristen og lesbisk!

ORIGINAL: rutla

ORIGINAL: larviksjenta

veldig bra sagt. :D helt enig med deg.

signerer denne[:)]

slenger meg med på den jeg og..

Håper dette kan være en tankevekker for noen, må på jobb nå.
Jobber med psykisk utv. hemmede.
Ifølge det gamle testamentet er ikke de heller mye verd...

Har du skrevet dette innlegget selv, eller bare limt det inn fra noen andre? Eller har du bare skrevet det før? Og så gjenpostet det her?[:)] Tviler ikke på at det er det altså om du sier så[:)]

Kjempebra innlegg!!!!![:)]

ORIGINAL: chantonet

ORIGINAL: Dråpe

Har du skrevet dette innlegget selv, eller bare limt det inn fra noen andre? Eller har du bare skrevet det før? Og så gjenpostet det her?[:)] Tviler ikke på at det er det altså om du sier så[:)]

ikke at jeg vet...
men har det noe å si da ?

Nei, innholdet blir selvfølgelig det samme uansett[:)] Men syns det er fint å skrive hvor man har det fra om det ikke er sitt eget. Dårlig ovenfor den personen som faktisk har lagt jobb i å skrive den. Kjekt å enten skrive slike; "" rundt, eller hvor man evt har det fra om det ikke er ens eget arbeid[:)] Sånn generelt sett.

Men nå kan det jo hende hun har skrevet det før da, og så limt det inn her. Men da vet jeg for fremtiden at ho har kunnskaper om bibelen. Om det ikke er hennes arbeid, er det dumt om jeg stiller f.eks bibelspørsmål senere, og ho egentlig ikke vet noe mer enn meg...[:)]

Jeg er for ytringsfrihet, full ytringsfrihet. Men jeg må si at det svinger mer av de som tør å stå for sine intolerante, sneversynte holdninger. Ikke bare rettferdigjøre seg med religion.

Før så sa man at religion er opium for folket, men nå virker det mer som om religion er meta-amfetamin for folket[:(]

ORIGINAL: Dråpe

Dråpe, den er gammel, den ble orginalt skrevet på engelsk, tror jeg, til ett radioprogram i USA.

Supert! dette var veldig bra lesning lesbekari! Nå som det er så mange som støtter deg så får jeg vel snart kjeft for at jeg kaller deg lesbekari[:D] 

ORIGINAL: MorgansMamma

Dette innelgget burde vært postet flere plasser, og ikke bare på BV![;)]

Skal man dømme andre utifra hva Bibelen sier, så bør man tar for seg alt eller ingenting.

Veldig bra![:)][:)][:)]

Den er allerede postet maaange steder på nett!

Jeg har forresten også ett hår i suppen med folk som sier de er muslimer, men som velger det i islam som passer dem, og lar det de ikke liker med islam, være...

leoleo: Jeg tror jeg elsker deg..[:D]

Signerer. Veldig bra skrevet! 

gubben som skreiv mosebøkene har skrevet mesteparten, en som kaller seg gaidaros har skrevet masse av det. Jeg har bare redigert litt.
Så æren for hele innlegget skal ikke jeg ha.

ORIGINAL: MorgansMamma

Dette innelgget burde vært postet flere plasser, og ikke bare på BV![;)]

Skal man dømme andre utifra hva Bibelen sier, så bør man tar for seg alt eller ingenting.

Veldig bra![:)][:)][:)]

Det er postet flere plasser, har bare redigert litt.
Ikke jeg som er så genial at jeg har skrevet dette aleine.

lurer på om jesus var homo....[&:]
Han vanket jo for det meste rundt med en haug med mannfolk.

ORIGINAL: svimsa

Utrolig bra! Klarte ikke å undertrykke latteren, men ja, jeg så alikevel det seriøse budskapet! [;)]

Jepp, måtte le nå! [:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp