Krise!!

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
skal på kontroll til jordmor i morgen kl 0900, men har glemt å kjøpe prøveglass til urinprøven! Jeg er 36+4 på vei. Noen tips til hva jeg kan oppbevare urinen i?? Jeg må jo nesten ha den med!

Jeg tok den en gang i et sånt Avent-beger man bruker til feks. hjemmelaget babymat. Ellers går kanskje et rent sylteglass e.l.?

skal på kontroll til jordmor i morgen kl 0900, men har glemt å kjøpe prøveglass til urinprøven! Jeg er 36+4 på vei. Noen tips til hva jeg kan oppbevare urinen i?? Jeg må jo nesten ha den med!
På legekontoret hos oss kommer folk med alt fra middagsglass til barn, syltetøyglass, brusflasker, tomme tabelettbokser... Kun fantasien sitter stopper virker det som :D

Hos både jordmor og lege her har de engangkopper vi bruker. Kan jo bare ta med deg et glass og tisse der? :)

Men jordmor sier hun vil ha morgenurin.. Eller er ikke dette så viktig??

Det er ikke viktig her ihvertfall. Men om hun har sagt det så er det kanskje best å ta med det.

Hva med en tupperwareboks e.l.? :)

Jeg glemte det en gang. Kjøpte et beger når de åpnet og tisset i det. Gikk helt fint. Hvis ikke kan du sikkert levere det dagen etter så hun kan sjekke, hvis du får noen utslag i den andre. . :-)

Jeg har ikke hatt morgenurin med. Kanskje du kan levere hos legen dagen etterpå.

Jeg har puttet en sånn liten plastikkpose (sånn 1 l. matpakke-/frysepose) i et plastikkbeger og tisset i den. Så har jeg bare lukket den og puttet posen i en litt stødigere beholder - alt fra syltetøyglass til Avent-beger. Da blir ikke beholderen skitten, og jeg slipper å tenke på om syltetøyglasset virkelig er rent nok, eller om det vil forurense prøven. :p

En liten tupperwareboks? :)

Om du ikke har veldig veldig langt til lege/jordmor, så hadde jeg sagt jeg hadde glemt det, også tatt med ny dagen etter eller senere på dagen :)

Du får jo sikkert også tisset der i sånn vanlig plastbeger de har.

I en engangskopp med et lokk over.
Jeg suste ned på bensinstasjonen sist og hentet en "to go kopp" der da jeg hadde glemt å kjøpe glass :-)

Takker for alle svar og tips! Det gikk fint å ta prøven hos jordmor!:) var bare i starten av svangerskapet at det var viktig med morgenurin!:)

Jeg fikk bare en kopp og gikk på do der oppe. Null stress

Tok alltid prøve på helsestasjonen jeg

Ta det i hva som helst som kan steriliseres og er tett. Syltetøyglass, barnematglass el

Back
Topp