Krise!! Puppenekt!

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Gutten min på snart 6mnd nekter plutselig å ta puppen! Det startet på fredag når vi dro på tur. Har fått i han litt av og til, i hovedsak når han sover. Han har alltid elsket puppen og har aldri villet ha noe annet, liker ikke mme og nekter og ta flaske selv med mm.. Han for grøt morgen og kveld og det er ikke noe problem. Vet ikke hva jeg skal gjør?! Han virker ikke så missfornøyd , men han må jo få i seg noe :( Noen med tips og råd?! :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke om jeg har noen tips dessverre :( Har du på deg noe som kan lukte annerledes enn det du gjør til vanlig (feks body loation, parfyme osv)?
Har hørt at da kan de nekte..
Prøve å presse ut litt melk slik det ligger på brystvorten?

Ellers hadde jeg ringt helsestasjonen du går til i morgen for å høre :)
 
Beste rådet å gi deg er å ikke stresse. Min har nektet i perioder siden han var 6 uker. Mange har en sånn periode. Min har det for travelt til å spise når vi er ute og farter, og det går innimellom 5t mellom hver gang han tar puppen da. Da gir jeg han sv og til fruktmos for de inneholder endel vann.
Han tar ikke flaske eller kopp, så får ikke i han annen væske.
Jeg kuttet ned på grøtporsjonen på morgenen for å få han til å drikke mer på formiddagen. Det hjalp endel.
 
Det er forresten naturlig at de drikker mindre når de spiser flere faste måltider om dagen.
Jeg er tror barnet ditt får i seg nok morsmelk, så lenge han virker fornøyd, ikke er slapp, eller plutselig får hard avføring.
 
Back
Topp