Krise!(eller?)

Nuna

Betatt av forumet
Har akkurat kommet meg gjennom en liten bihulebetennelse uten medisin og nå er det ørebetennelse som står for tur [:(]
Jeg hører nesten ingenting på ene øret og det stikker svakt, begynte i ettermiddag og vi skal reise på påsketur i morgen.
Er det noe jeg kan gjøre med det uten å måtte gå til lege eller bør jeg ringe legevakten i kveld? Er vel ikke så mange medisiner jeg kan ta som gravid...

Ååååå jeg syns så synd på meg selv [:)] orker ikke sitte på en hytte å ha vondt mens de andre er ute og har det arti

Prøv aller først å helle en teskje lunken matolje i øret du kjenner det i. Det lindrer og forebygger...

Et triks min mor brukte på min bror som var "ørebarn" som liten  [;)]

vet ikke helt, tror jeg ville kontaktet legevakta for å spørre om råd.

Hadde sjøl bihulbetennelse for noen uker siden, og de kunne ikke gi meg pencilin for jeg var gravid,
og i tillegg er jeg allergisk mot pencilin så den eneste typen jeg kunne få var farlig i første trimester[:'(]
Ble sendt hjem med nesespray og febernedsettende, men ennå sliter jeg med vondt om natta og tett nese...............[:(]

Ringte legevakta, men der har de jo ikke tid så jeg måtte ringe fastlegen i morgen. Skulle bare ta to ibux og skylle med saltvann, men glemte å spørre om jeg skal skylle øret eller i nesen...??

"Au au det gjør så vondt i ørene mine" ahahahahaha [:D]

Kjører på med matolje og ser hva som skjer, var ett ganske heftig ørebarn jeg også da jeg var liten og vet nøyaktig hvor vondt det kan bli når trommehinna holder på å sprikke....

Men ett siste spørsmål i kveld: er det bare å kjøre på med smertestillende når en er gravid eller bør jeg helst klare meg uten (ikke at det er ett alternativ altså[:)])?

nei du skal ikke ta Ibux når du er gravid!!!!
Paracet har virkestoff som ikke er skadelig for fosteret, så ta det du[:)]

og angående matolje..det bruker vi på pasienter som har mye voks i ørene, drypper et par dager og skyller ut senere. Har ikke hørt at det skal hjelpe mot ørebetennelse..??? Men, mulig jeg har gått glipp av noe da[8D][;)]

Ibux skal en ikke bruke, men paracet eller pinex er greit. Å ha lunken olje i øret skal hjelpe mot smertene har jeg lest.

Back
Topp