"krig" om babyen

øyensten

Flørter med forumet
Hjelp!! Jeg og barnefarne var på familievernkontoret og nav idag. Ettersom rettighetene til bf ikke er slikt han ønsker forstår eg han godt at han blir redd, usikker og fortvilert, men må han angripe alle og være i full forsvarsposisjon, hvor blei det av samarbeidingen??? Ettersom jeg blir alenemor er all permisjonen min, men jeg kan velge å gi han de 12 ukene, som o var planen.. Men noe av det første han sier er "hvis ikke jeg får mine 12 uker går jeg til retten", et utrykk han velgte å bruke mye idag.... Han vil o ha 50-50% samværsrett, gjerne med engang jeg er ferdig med min perm, noe som ikke kommer til å skje ( tilvenning må skje gradvis). De 3 årenen vi var sammen har han ønsket å gi fra seg sine 2 døtre fra tidligere forhold tilbake til mamman, for det blei for mye for han, som han selv sa "jeg orker ikke mer", jeg fikk pratet han ut av det. Så du får unnskyldde meg om jeg ikke er gira på å gi jenta vår til han 50-50, men jeg kan være med på 70-30, og heller se hvordan det vil gå der ifra..... Hvis jeg utrykker dette ønsket får eg sikkert slengt tilbake "då går eg te retten"... Jeg er lei av å kjempe, lei av unødvendige krangler, av å høre " det er hormonene", eg trenger støtte og en som er åpen til å samarbeide... barnets beste! Jeg føler meg alene, og trenger hjelp, råd og støtte!

Off, får veldig vondt av deg! Kan ikke være enkelt..
Jeg kan ikke noe om dette, Men sender deg en gode klem..
Håper det ordner seg!

*KLEM*

Sender deg ein stor klem og masser av varme tanker! Håpar det ordnar seg når han har roa seg litt.

sender deg ein stoooor klem!emoticon
etter det eg har høyrt og syntes eg las det ein plass og...så har ikkje bf rett på 50-50 før barnet er 7 år? men altså, viss begge vil så er det noko anna sef!
men viss han har planen om å gå "rettens vei" så har hvertfall du retten på din side.
lykke til! håper han vil samarbeide med deg!

Aller først: En stooooor klem til deg:))

Det jeg ville har gjort er å be om en egen samtale med noen på familievernkontoret eller helsestasjon som kan informere om dine rettigheter som mamma til en så liten baby. Og rettighetene til babyen. Jeg vet at der finnes regler, men hvordan de er vet jeg ikke. Nytter nok ikke for barnefar og bare si 50-50 ellers går jeg til retten. Tror nok du har flere rettigheter enn som så, og han får nok ingen advokat til å ta en sånn sak. Finn ut av hvordan det er, så har du nå dine krav på det tørre. Hvis han ikke kan være mer voksen enn som så at han roper "rettens vei" for hver gang han vil noe, får du bare vise deg mer voksen og rolig både for din del og barnet sin del.

Lykke til:)) Sender deg en porsjon girlpower;)

Back
Topp