Kreve tilbake barselgave, ok??

*Zephyre*

Forumet er livet
Pga samlivsbrudd vil bf sin famile ha tilbake barselgaver som de har strikket/heklet selv.
Dette da så snart snuppa ikke passer klærne.

De mener at plagene har så stor affeksjonsverdi og de har brukt flere timer på å lage disse klærne

Er det rett eller galt å kreve tilbake barselgave pga samlivsbrudd?

jeg setter pris på kommentarer og synspunker

Edit: Det er bf sin mor og tante som vil ha dette tilbake for at det skal forbli i dems familie. Det er helt nye plagg som ble strikket til snuppa, de har ikke blitt brukt av noen andre. Det er bf som har formidlet beskjeden.

Jeg syns det er galt.. Hadde aldri fått meg til å kreve tilbake..uansett hjemmelaget eller ei..
En gave er en gave..

Super teit spør du meg... [8|]

ORIGINAL: NogM

Jeg syns det er smålig[8|]

jeg vet de strikke hekleklærne dateren til bror min får ska leveres tilbake til morens familie når jentungen har vokst i fra det. Så han leverer det,

jeg tror grunnen til at mange velger det slik er pga at de er redde for at slikt ska bli kastet og gitt bort i stede for å bli tatt vare på

jeg syns det er galt! uansett grunn skal man ikke kreve tilbake en gave!

Dessuten er de jo fortsatt familien hennes, det kan ikke bruddet endre, og da syns jeg i hvert fall det blir helt feil å ta tilbake en gave!

riktig.
de kan pappaen spare på og ikke deg.

Smålig, men samtidig forståelig..de vil vel ha det på pappans side sikkert hvertfall da. Til evt neste barn, som han er far til. istedenfor at det blir pakket bort i DIN kjeller, så kan heller de ha klærne.

feks mamma har strikket masse klær til vår datter, og hadde det blitt brudd til oss, hadde JEG tatt med meg klærne, ikke han.. det er fortsatt barnets gave uansett!

Jeg synes at det er galt og veldig smålig[8|]

ORIGINAL: Baby~K~

riktig.

Enig i det.
Kan igrunn samle sammen det som er for lite og fått fra hans side og hans venner, vaske det, pakke det fint sammen og gi det til han, og si at han får ta vare på det eller gjøre det han vil.

Men at familien hans kommer med slikt syns jeg er skrekkelig smålig. De gagner de ikke akkurat å oppføre seg på den måten. Det er tross alt barnebarnet og familiemedlemmets deres sin mor de er kjipe mot, og hva gagner det den lille egentlig?

riktig.

Helt enig
Sånn gjorde vi det her hvertfall
Jeg beholdte de klærne som ble strikket fra min familie, og han fra sin.
Ikke alle som ser verdien i slike klær.
jeg vil at pia mi skal få mulighet til å ha på barna sine klær som ho selv brukte.

jeg gikk for riktig, fordi jeg mener at det blir med det som med møbler og ting i hjemmet.. det som er fra din side er ditt og det fra hans side er hans.

Så jentungen er ikke lengre familie da eller? Det er jo ikke du som har fått plaggene, det er ungen!

Hva med å fortelle dem at de plaggene skal du ikke gi bort til venner og familie av deg? Hvis du med tiden finner ut at du ikke har plass til å lagre dette til snuppa blir stor og får egne barn, så lover du å gi de tilbake til de som lagde det. Synes det blir å frarøve barnets gaver i håp om å straffe deg, men det er jo feil person det her går utover [>:]

Det er bare teit! Selv om det er slutt med bf så er jo han fortsatt faren til barnet. Og gavene er jo barnets sitt.. Helt merkelig..

ORIGINAL: mitt eget firkløver

Kan skjønne at de ønsker at det skal være i deres del av familien, men å kreve det tilbake gaver var nå virkelig drøy kost. Ville heller bedt om at barnet skal få beholde klærne, til hun/han blir voksen og evt kan bruke de til egne barn. Barnet skal nå vel ikke bli fratatt gavenen sine selv om foreldrene ikke holder sammen....

Har klærne affeksjonsverdi for de som har laget dem? De laget dem vel til jenta di? Er vel mer naturlig at du som mor vil beholde klærne datteren din brukte som baby og at de har affeksjonsverdi for deg.

Synes dette hørtes smålig og rart ut...

Hvorfor skal DU ha dem etter de ikke passer da? Synes det er mest rett at BF kan ha dem, så han kan bruke dem til evt senere barn...

riktig.

Enig [:)]

Jeg synes i allefall at det er feil at BF her skal ta vare på de klærne som min mor har strikket. Mamma har ikke snakket om de en gang, men det er min mor som har strikket, og jeg vil gjerne at de skal gå videre i arv til mine barn, eller i allefall at jeg kan ta vare på det så mine barn kan få de siden eller noe slikt.

Hadde BF sin mor strikket noe, hadde jeg aldri forventet at de klærne ble brukt hos meg! Da hadde de vært hos BF så barna kunne brukt de der [:)]

ORIGINAL: lykkepillen

Hvorfor skal DU ha dem etter de ikke passer da? Synes det er mest rett at BF kan ha dem, så han kan bruke dem til evt senere barn...

Når det står kreve tilbake, så tenkte jeg at de ville ha igjen gavene NÅH!! At barnet skulle ikke få lov å bruke de
Men er det snakk om hvor klærne skal oppbevares etter ungen har brukt dem, så er jeg enig i at det faller seg naturlig at BF kan få oppbevare de klærne som hans familie har lagd.

riktig.

må si meg enig

Back
Topp