kreve penger... anmelde?

nancy drew

Forumet er livet
hvordan kan jeg gå frem for å kreve tilbeke noe penger en "kompis" har lånt for år og dag siden???

dytt

torpedo[8D] 
nei, vet ikke.. møt opp på trappa hans å nekt å gå før du får pengene...

er så sint på han... nå har han sagt at han skal levere tingen han kjøpte tilbake (forsterker) etter å ha brukt den 1 år gratis... Jeg synes ikke dette er godt nok... burde jeg det?

si "du jeg trenger de pengene du lånte"

ORIGINAL: CuriosityKillTheCat

si "du jeg trenger de pengene du lånte"

Å det er nok ikke så lett... har prøvd flere ganger og han har lovd å overføre, men igjenting skjer...

Tenker på retslige skritt jeg nå da... hvordan går man fram?

[:)]Det er vel bare forliksrådet som kan hjelpe deg ,men det koster jo penger å få saken der også. Tror det koster 780 kr å få saken tatt opp der. Men da må du jo kunne dokumentere kravet ditt også.

kontakt politiet eller advokat å hør. vet ikke hvordan det er jeg, men må sikkert andmelde han.. evt. saksøke han eller noe.. har ikke masse peiling på sånn..

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Det er vel bare forliksrådet som kan hjelpe deg ,men det koster jo penger å få saken der også. Tror det koster 780 kr å få saken tatt opp der. Men da må du jo kunne dokumentere kravet ditt også.

Ok det er jo nesten halve beløpet.. hadde jeg hatt råd hadde jeg gjort det mot han som prinsipp... Nå har han lovt å lever det han "kjøpte" tilbake så får jeg ta ting fra der.... Har en mengde sms som bekrefter beløpet han skylder og at han lover å betale tilbake så  tror ikke det skulle være noe problem i grunn

Back
Topp