Kreta

Huldra88

Elsker forumet
Reiser til Kreta nå i Mai (Chania området). Er lagt opp til en avslapningsferie, men er jo gøy å få med seg litt annet også. Noen som har tips til gøye ting å gjøre, ting man burde få med seg etc? Alt av interesse :) Har bil der nede.
 
Last edited:
Er det med barn? Uansett anbefaler jeg deg å ta turen til Elafonissi. Ca 1,5t kjøring fra Chania ned til sørspissen. Nyyyydelig strand som bare må oppleves. Bilturen ned er en opplevelse i seg selv med rå natur. Koselig å stoppe i en av landsbyene på veien og kjøpe seg noe mat e.l. Anbefaler å søke opp stranden for bilder:)
 
Er det med barn? Uansett anbefaler jeg deg å ta turen til Elafonissi. Ca 1,5t kjøring fra Chania ned til sørspissen. Nyyyydelig strand som bare må oppleves. Bilturen ned er en opplevelse i seg selv med rå natur. Koselig å stoppe i en av landsbyene på veien og kjøpe seg noe mat e.l. Anbefaler å søke opp stranden for bilder:)
Hvis dere har barn, så er det et aktivitetssenter/lekeland midt mellom Chania by og Agia Marina.
 
Toget opp til fjellene, kjøpe appelsiner Rett fra trærne, de hvordan befolkningen bor der oppe, en gammel kirke der, fjellgeiter. Er sånn åpent tog.
 
Reiser til Kreta nå i Mai (Chania området). Er lagt opp til en avslapningsferie, men er jo gøy å få med seg litt annet også. Noen som har tips til gøye ting å gjøre, ting man burde få med seg etc? Alt av interesse :) Har bil der nede.


Hei Huldra 88


Kreta er veldig vakkert i mai, da får dere med blomstringstiden før den aller varmeste perioden setter inn, likevel er temperaturene gode også nå.

Har du tilgang til bil så har du masse opplevelser i vente, for Kreta kan by på så mye.

Ser en annen bruker har anbefalt stranden Elafonissi, og den bør dere oppsøke når dere er der. Den er kåret til en av verdens vakreste strender, man får litt «Maldivene-følelse» når man står på den.

Vi har laget en Kreta-guide på vår blogg, den kan du lese her: https://blogg.ving.no/den-store-kreta-guiden/ Jeg legger også ved vår reiseguide hvor det også ligger mange tips http://files.ving.no/files/SiteID3/PdfGuide/Reiseguide_Kreta_Chania_by_NOs15.pdf?v=5 . Håper du finner nyttig informasjon der. God tur :) Hilsen Lena.
 
Back
Topp