kreta

Happily

Glad i forumet
Ja, da har vi bestilt oss syden tur til sommeren. Vi skal til Kreta. Har aldri vært i syden vi. Er det noen som ha noen gode tips og råd og dele i forbindelse med f.eks reise med små barn, mat, hva vi bør ha med etc etc. ????

Det ligger en link under viktigste tråder, der det står ting det er lurt å ha med til sydenturer! [:)]

Tusen takk. Har ikke sett den jeg [&:]

Høres deilig ut Happily, deilig å ha en tur å glede seg til [:D]

Har ingen tips jeg da, har ikke vært lenger enn Danmark med knerten vi [8D]

Vi var på Kreta når mini var 1 år! Elsker kreta! Vi planlegger tur igjen til høsten, og da vet jeg vertfall at jeg IKKE skal ta med såå masse klær som sist[8D] 

På dagtid gikk mini kun i uv-drakt i 2 uker! Hadde 2 stykk, en som han badet i og en som vi tok på etter bad. Og til neste gang han skulle bade, så var den første drakten tørr! Vil anbefale uvdrakt!! På kvelden gikk han bare i t-shorte og shorts. Brukte ikke bodyer, for det ble for varmt. (selv om de var kortarmet, så ble det så tett liksom) På natten sov han bare i t-shorte og bleie, og han svettet[:)] Ta med litt vaskepulver så kan ting vaskes for hånd[:)] 

Bleier er også veldig greit å ta med hjemmefra, for er veldig dyrt der nede.

Når vi var der så drakk mini mme, også hadde vi med middagsglass. Men han fikk også spise samme som oss når vi gikk ut på kvelden. Nå er jo din 1 år større når dere drar, så rekner ikke med mat vil være noe problem. Du får jo kjøpt vanlig mat i butikkene eventuelt[:)] 

Hvor på Kreta skal dere? I Agia Apostoli (tror jeg det heter) Eller vertfall mellom platanias og Chania, så ligger det en DIIIIIGER "leketøys"butikk som heter JUMBO! Den mååå dere bare besøke! Billige leker og der får du tak i absolutt alt mulig rart.

Av solkrem så hadde vi med oss hjemmefra, men mini ble veldig plaget av eksem og utslett så vi måtte til legen. Fikk da beskjed om å kjøpe en annen solkrem de hadde der nede. En med solfaktor 30 og inneholdt sinksalve! Den beste solkremen vi noen gang har prøvd! Kjøpes på apoteket til samme pris som solkremer koster hjemme, men vil virkelig anbefale den! Heter Hydrovit babycare, Baby sun.

Bare spør om du lurer på noe mer[:)] Elsker Kreta, har vært der 3 ganger[:D]

Tusen takk lille*tigergutt. Vi skal til Agia Marina, hotellet heter coral beach. Gleder meg masse.

Her er en link til hotellet : http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/agia-marina/leiligheter-coral-beach/bilder?season=sommer-2011#page-scroll

Back
Topp