Kreta vs Rhodos

Vesla85

Gift med forumet
Skal reise første halvdel på september..

Det vi er ute etter:
- Bra vær og temperatur (er det i hele tatt noe stor forskjell på disse to stedene når det gjelder været? Tenker siden vi begynner å komme ut i september)
- Noe å se på (historikk, gå turer til fine områder osv)

Vi er bare voksne som reiser, så trenger ikke tenke på at det er barnevennlig.

Hvilket sted på Kreta/Rhodos vil dere isåfall anbefale?

Dytt!

Har bare vært på Rhodos, men var der til gjengjeld på samme tidspunktet som du skal reise. Vi hadde da badeferie, kombinert med div severdigheter.

VIl definitivt anbefale å bo i Rhodos by, for tilgang til gamlebyen, og ellers er de fleste utfarter herfra, eller iallefall lettere herfra. Ikke minst er det koselig å gå rundt å titte om kveldene. I forhold til bading og soling kan du velge mellom blåsesiden (masse behagelig vind) på venstre siden, og den litt stillere siden på høyre. Deilig med vind i 40 grader [:D]

* Reise til Lindos med buss, for å se på Akropolis der, og så ta båt tilbake til Rhodos langs øya *HERLIG* [:)] Ta med badetøy, for midt i turen en det bading fra båten [:D]

* Vi reiste opp og så det store korset i Filarimos. Lettest å ta taxi å avtale pris på forhånd.

* Gamlebyen, selvsagt. Gå litt utenom gaten og titt inn i hjemmene til folk [;)]

* Sommerfugldalen er koselig

* Øya rundt med buss, og mange stopp på ulike severdigheter

Jeg har bare vært på Kreta.

Men til gjengjeld er det fantastisk der. Hvis dere leier bil er jo Kreta mye større enn Rhodos og mulighetene derfor større.

Jeg har satt min elsk på Rethymnon som ligger på Kreta, flott sted og ligger ca midt på øyen. Et fint utgangspunkt til å reise å se resten av øya eller ta båttur til Santorini.

En flott gamleby, masse fine restauranter, en lang sandstrand langs hele byen. Masse kule utesteder og barer [:D]

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Men til gjengjeld er det fantastisk der. Hvis dere leier bil er jo Kreta mye større enn Rhodos og mulighetene derfor større.

Jeg har satt min elsk på Rethymnon som ligger på Kreta, flott sted og ligger ca midt på øyen. Et fint utgangspunkt til å reise å se resten av øya eller ta båttur til Santorini.

En flott gamleby, masse fine restauranter, en lang sandstrand langs hele byen. Masse kule utesteder og barer [:D]

Jeg og:) Anbefales på det sterkeste[:)]

har vært på kreta 4 ganger nå, Chania området og platanias. Og anbefaler absolutt det!! Veldig barnevennlig og. Tenkte også oss til Rhodos i september nå, vi har aldri vært der da.. Men temp.messig er det nok ikke noe særlig forskjell fra Kreta.. [:)]

Tusen takk for flotte svar!

Virker som begge øyene er supre plasser, og at det egentlig er smak og behag om man er fornøyd med stedet eller ikke [:)]

ORIGINAL: KonTrolla

Har bare vært på Rhodos, men var der til gjengjeld på samme tidspunktet som du skal reise. Vi hadde da badeferie, kombinert med div severdigheter.

VIl definitivt anbefale å bo i Rhodos by, for tilgang til gamlebyen, og ellers er de fleste utfarter herfra, eller iallefall lettere herfra. Ikke minst er det koselig å gå rundt å titte om kveldene. I forhold til bading og soling kan du velge mellom blåsesiden (masse behagelig vind) på venstre siden, og den litt stillere siden på høyre. Deilig med vind i 40 grader [:D]

* Reise til Lindos med buss, for å se på Akropolis der, og så ta båt tilbake til Rhodos langs øya *HERLIG* [:)] Ta med badetøy, for midt i turen en det bading fra båten [:D] i tillegg kan man ri på esel opp til Akropolis[:D]

* Vi reiste opp og så det store korset i Filarimos. Lettest å ta taxi å avtale pris på forhånd.

* Gamlebyen, selvsagt. Gå litt utenom gaten og titt inn i hjemmene til folk [;)]

* Sommerfugldalen er koselig

* Øya rundt med buss, og mange stopp på ulike severdigheter

Signerer dette!!

Vært begge stedene og begge stedene er bra syns jeg!![:D][:D]

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Jeg også, Rethymnon er plassen jeg alltid drar tilbake til!![:)]

Har ikke vært på Rhodos.
Men har vært på Kreta to ganger kejmpe sted,masse å se,leie bil å kjøre rundt,gå turer å se forskjellige steder

Back
Topp