Kresen frøken :( noen tips?

Lykkeligmortil2 <3

Glad i forumet
Snuppa vil fortsatt kun spise grøt, fruktmos og MME... får henne ikke til å spise brødmat eller middagsmat osv... :s hun bare brekker seg når hun får det.. og rister på hodet og griner.. noen som har noen tips??! hun kan jo ikke spise grøt resten av livet.. :p prøver hver dag, men nytter jo ikke.. på forhånd takk ;)

Jeg vet ikke helt. Men tror jeg ikke ville stresset med det. ta litt på en skje og gi henne, vill hun ikke ha mer så ikke gi henne mer. Ta noen dager der du ikke prøver i det hele tatt men bare gir henne det hun liker, så begynner du å prøve rolig igjen.
Men ikke gi henne det nye når hun er sulten og i dårlig humør, smil og vær oppmuntrende på det nye. Men ikke tving henne om hun ikke vill ha.

Snuppa spiser alt her, så har ikke hatt det problemet.  Men vi har vell gitt henne det slik som jeg skrev over.

Kanskje det hjelper hvis hu får en liten brødbit med leverpostei på som hu kan leke og smake på. Ta det i sitt tempo.
Også kan du legge kokt ris på borde forann hu, samma med makaroni så kan hu ta og leke, smake og fikle som hu vil

Jeg signerer *pompi*, la henne få leke med maten og prøve å spise selv. Har og ei som kan være vanskelig i matveien, med matnekt til tider. Vi må ta det rolig med henne og ikke stresse, samt la henne få spise i sitt eget tempo. Gjør vi det motsatte så stopper hun fullstendig opp, og kan gå hele dagen uten å spise annet enn noen få brødbiter og pupp. I tillegg har hun allerede favorittmat, selv om hun har blitt introdusert til mange smaker fra starten av..

Sånn praktisk, så MÅ hun ha noe å "fikle med" mens hun sitter ved bordet, en smokkesnor, brødbit, eller en skje som hun smatter på. Nå om dagen får hun eget fat og skje (babybjørn sitt sett som ikke sklir på bordet) og en liten klatt av maten hun spiser, så sitter hun og "lekespiser" selv mens vi mater henne fra en annen skål. Ble mye gris i starten, men nå går det mye bedre, og alt av middagsmat glir ned! Spahgetti, ris og lignende er kjempegøy å spise selv!

Hun bestemmer helt selv hvor mye hun vil spise, og vi maser ikke om at hun skal spise mer når hun viser tegn til å være mett, selv om det kun er etter et par skjeer. Viser seg som regel at da spiser hun mer til neste måltid uansett!

Back
Topp