Kresen datter!

Nifse Nella

Andre møte med forumet
Min datter på seks år er forferdelig kresen! Hun liker ingen ting, bortsett fra pizza, pølser og pannekaker. Det er umulig å få i henne normale matvarer poteter, fisk, kylling, grønnsaker (bortsett fra rå gulrøtter).

Dette er IKKE noe vi har lagt opp til, og hun får ALDRI alternativ mat når vi spiser. Spiser hun ikke det som blir servert, må hun vente til neste måltid.

Storesøster er helt anderledes og spiser alt hun blir servert.

Det er jo ingen barn som sulter ihjel av å nekte å spise i Norge, men dette skaper mye frustrasjon ved middagsbordet.

Er det noen som har noen gode råd??

Det er sånn her også. Bortsett fra at min gjerne er veldig glad i kjøtt da.

Fortsett som du gjør, det hjelper iallefall ikke at du innskrenker hele familiens matinntak til kun få retter eller at hun får andre, mer fristende, men usunne alternativer.

Tja, hva med å sette opp noen alternativer for middager eller en middagsplan og ha pølsemiddag, pizza og sånn en gang i måneden jevnt fordelt utover. Da vet de hva de kan forholde seg til av middager. Og så bare fortsetter du å servere én middag sånn som du gjør og gjør ikke noe styr ut av det. Enten så spiser hun eller så spiser hun ikke, hvis dere stadig vekk kommenterer og sånn så blir det kanskje til slutt "flaut" å spise noe for henne fordi det vil komme så mange kommentarer om hun gjør det!

Er det du som forsyner henne? Eller får hun ta mat på fatet selv? Jeg hadde lagt én ting av hvert på fatet hennes så hun kunne smake på det hun ville hvis hun vil.

Back
Topp