Kremfløte

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Jeg har sånn 2 store pakker med kremfløte som går dato på fredag. Så tenkte jeg er det noen kaker jeg kan brukte fløte i og fryse ned.
jeg skjønner att det ikke brukes til kaker med pisket krem men noe annet .. Men kommer ikke på noe utenom suksekake der det går typ 1 dl:p tips meg gjerne :)

Jeg har sånn 2 store pakker med kremfløte som går dato på fredag. Så tenkte jeg er det noen kaker jeg kan brukte fløte i og fryse ned.
jeg skjønner att det ikke brukes til kaker med pisket krem men noe annet .. Men kommer ikke på noe utenom suksekake der det går typ 1 dl:p tips meg gjerne :)

Du kan evt. lage vaffelrøre og fryse ned? Sjokolagemousse?
Eller denne?
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/floterand Har ikke prøvd den selv, men da får du brukt opp en liter fløte i alle fall :p

Null stress. I et konditori, som jeg jobber i og som, fryses alt. Da holder alt seg ferskt.
Ohh tusen takk da skall de bli ostekake i frysen :p Er det sånn at gelelokk skall helst ikke legges eller kan jeg gjør det? ostekake er noe vi aldrig bli lei av men akurat nå så passet det dårligt att bake og spise da jeg går på lavkarbo :p:p best att fryse de ned isteden før at friste meg selv.

Ohh tusen takk da skall de bli ostekake i frysen :p Er det sånn at gelelokk skall helst ikke legges eller kan jeg gjør det? ostekake er noe vi aldrig bli lei av men akurat nå så passet det dårligt att bake og spise da jeg går på lavkarbo :p:p best att fryse de ned isteden før at friste meg selv.

Gelelokket «sprekker» når jeg har fryst ostekake i alle fall :shifty:

Aldri lagd ostekake hjemme med sånn gelé, så aner ikke :p men kan nok sprekke som ho under sier ja.
Men kan jo fint fryse selve kaka og lage geleen dagen den skal spises

Du spurte etter kake, men jeg lager ofte Panna Cotta, nå jeg har kremfløte som nærmer seg utløpsdato og jeg ikke orker å bake :)

Har aldrig laget det:p men låter godt. Har du oppskrift ?

Blir ca 3 liter is.

8 eggeplommer
200 g sukker
4 ts vaniljesukker
8 dl kremfløte

Pisk egg og sukker til eggedosis

Stivpisk kremfløte og vaniljesukker til krem

Bland eggedosis og den piska kremen lett sammen

Jeg pleier å ha en 200 grams freia melkesjokoladeplate, kald i kjøleskapet, somjeg hakker opp i små biter og blander lett inn med isen.

Så i frysa med det hele. Smaker veldig godt. Tar litt lengre tid å tine da. Så bør tas opp litt før enn vanlig is :D

Blir ca 3 liter is.

8 eggeplommer
200 g sukker
4 ts vaniljesukker
8 dl kremfløte

Pisk egg og sukker til eggedosis

Stivpisk kremfløte og vaniljesukker til krem

Bland eggedosis og den piska kremen lett sammen

Jeg pleier å ha en 200 grams freia melkesjokoladeplate, kald i kjøleskapet, somjeg hakker opp i små biter og blander lett inn med isen.

Så i frysa med det hele. Smaker veldig godt. Tar litt lengre tid å tine da. Så bør tas opp litt før enn vanlig is :D
Namii da skal jeg definitivt lage det:) takk for oppskrift

Kan og lage middag med det også:-)

Feks noe kjøtt med salat og fløtegratinerte poteter

pasta carbonara ( evnt en del andre pasta retter har fløte i seg)

en kremet suppe av et slag, gullrot, ertesuppe, søtpotet etc

fiskegrateng/shinkegrateng kan bruke fløte i sausen

Ovnsgrattinert kyllingform feks fru timian har noen gode der, arvekylling feks:-)

Kremfløte holder seg lenge over "best før" datoen.
Så lenge den ikke lukter surt er den helt fint, men når den nærmer seg best før datoen eller er rett over er den vanskelig å piske til krem, og kan klumpe seg litt

Det jeg ville ha gjort var å planlegge middagen for uken som kommer.
Mye man kan bruke fløte til når man lager middag.
Litt i sauser.
Soppstuing
I supper
Fløtegratinerte poteter
Over ovnsbakt kylling
Og så videre

Kremfløte holder seg lenge over "best før" datoen.
Så lenge den ikke lukter surt er den helt fint, men når den nærmer seg best før datoen eller er rett over er den vanskelig å piske til krem, og kan klumpe seg litt

Det jeg ville ha gjort var å planlegge middagen for uken som kommer.
Mye man kan bruke fløte til når man lager middag.
Litt i sauser.
Soppstuing
I supper
Fløtegratinerte poteter
Over ovnsbakt kylling
Og så videre
Tusen takk før tips :)

Back
Topp