Kremer mot strekkmerker

Lillespire_i_magen

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen her som har noen erfaring med fuktighetskremer som kan forhindre at man får strekkmerker under svangerskapet? :)

Hvilke merker osv.?

Bio Oil som du kan få kjøpt på Vita :)! Eller så har det komt inn nye mamma produkter for magen og slitne føtter og bryst krem :) på vita ;)

Jeg bruker Weleda :) ikke fått et eneste strekkmerke på tross av at jeg har gått opp 13 kilo, og de siste 6 kg kom ganske brått på. Fåes på helsekost :)

Jeg bruker propolis og aloe vera gelly blandet sammen. Disse er fra forever. De har i det minste funket til nå :)

Men tror ikke det er noe som egentlig hjelper om du virkelig er utsatt. Fuktighet til huden kan hjelpe å forebygge men ingenting kan garantere.

Jeg gjør i det minste det jeg kan for å unngå strekkmerker, men kommer de så kommer de :)

Tror strekkmerker hovedsakelig er genetisk. ;) de kommer jo fra dybden, og kremer og oljer klarer ikke trenge inn så dypt. Jeg smører bare med vanlig bodylotion som jeg gjør med hele kroppen uansett. :)

Din DNA avgjør om du får strekkmerker eller ikke.
Disse strekkmerkene skjer i lærhuden og kan ikke forhindres ved hjelp av smøring utenpå med kremer, eller innenfra med omega-3-fettsyrer (olje).

Hør med din mor, om mulig...fikk hun det så er sjansen stor for at du får det også. Eller motsatt. At du er skånet fra det...

Jeg bruker sheasmør olje på kvelden og
Jojoba krem på dag tid.
sheasmør olje blir for klissete under klærne....

De sier det er genestisk, men bestemor fødte tre barn og fikk aldri et merke, min mor fødte to og fikk mange...... Så jeg gjør som min mor ikke gjorde, men som min bestemor gjorde;)

Har ingen tro på kremer mot strekkmerker :( jeg brukte alt mulig sist og smurte flere ganger pr dag, fikk fortsatt noen få merker på magen... Denne gangen har jeg ikke brukt noe faktisk. Og har ennå ikke fått noen nye, er i uke 31 og har gått opp 10 kg... Spennende å Se om det kommer noen denne gangen...

Bio Oil som du kan få kjøpt på Vita :)! Eller så har det komt inn nye mamma produkter for magen og slitne føtter og bryst krem :) på vita ;)

Har hørt masse godt om Bio Oil. Eneste jeg har hørt fungerer!
Selv har jeg ikke brukt noe denne gangen. Fikk kun 2 strekkmerker sist så håper det ikke blir noe mer denne gangen :)

Din DNA avgjør om du får strekkmerker eller ikke.
Disse strekkmerkene skjer i lærhuden og kan ikke forhindres ved hjelp av smøring utenpå med kremer, eller innenfra med omega-3-fettsyrer (olje).

Hør med din mor, om mulig...fikk hun det så er sjansen stor for at du får det også. Eller motsatt. At du er skånet fra det...
Signerer den. Jeg smurte ikke, fikk ingen. Ei venninne som brukte rundt 2000 kr på kremer, fikk overalt.

Ingen kremer eller oljer funker mot strekkmerker. Disse trekker kun ned i 1 å 2 hudlag, mens strekkmerkene dannes i lærhuden, et enda dypere hudlag ;)

Det som kan hjelpe på er å drikke mye vann å ta omega 3

Strekkmerker kan ikke forhindres da dette er mest genetisk, men du kan til en grad forebygge. Vitamin A, E og D er vel de som er kjent for å hjelpe. Da bør du velge en krem/olje som inneholder disse fremfor de som gjør huden fet som bare gjør noe for de ytterste hudlagene. Bio oil og mandelolje er alternativer med mye vitaminer. Samtidig er vitamintilskudd under svangerskap og det å drikke mye vann med på å hjelpe.

Det e bra å smøre seg, men kremer hjelper ikke mot strekkmerker. Det har litt å si om vektoppgang, men mest hormonelt betinget.

I mitt første svangerskap blandet min mor noen aromaoljer med base til meg (hun er utdannet aromaterapeut), funket veldig bra. Var flink å smøre magen men ikke like flink med lår og legger, fikk noen bitte små på magen mens lår og legger fikk jeg masse :/

Smurte med hver dag med kokosolje, som liksom skal være så bra. Min mor og mormor har til sammen 8 barn, og har ingen strekkmerker. Jeg fikk masse med første og flere med andre.

Smurte magen med aderma exomega emollient balm hver kveld. Fikk ingen strekkmerker til tross for at jeg har lett for å få det ellers.

Brukere mandelolje og hvetekliolje med å smøre magen min 5 første mnd med mandel og den andre de siste mnd. En gang om dagen. Ser ut som jeg overlevde den første graviditeten uten strekkmerker. Men resultatet kommer ikke før om et par mnd når magen har trekt seg skikkelig inn:)

Back
Topp