krem uten parabener???

girlypai

Elsker forumet
har hele tiden brukt A-krem på krukke, men har funnet ut at den inneholder Parabener! [:(] har hele tiden vært yndlingskremen til meg og lillegutt. så hørte jeg at akremen på tube ikke inneholdt parabener, så har kjøpt denne.
men den minner meg mer om en salve enn det gjør som krem. jeg likte den tjukke men lette kremen som trakk seg godt inn og holdt huden bløt og myk...

den tuben får meg til ¨å føle at huden er fet men samtidig fortsatt tørr... også lukter det øl av den! [:'(] æsj, nei likte den rett å slett ikke... savner akrem på krukka... men har akkurat lest om parabener nå, og det misstenkes at den virker hormonforstyrrende som igjen kan føre til klussing av fruktbarheten, læringsevnen og kreft! [&:]

noen som vet om en fin krem spessielt for ansiktet vårt, uten parabener?? og helst parfymefri!

Ka e parabener????!!!!!!

Eg bruke clinique comfort call, den e fantastisk! Einaste produkte eg ikkej blir røe i huden av, e uten parfyme. Eg reagere på bodyshop sine ting og.....

Bruke den på hu og [:)][:)][:)] men koste 400,- iiiiiiiiiiiiiiiiiik[:o][:o][:o][:o]

ORIGINAL: Hekla85

Ka e parabener????!!!!!!

Eg bruke clinique comfort call, den e fantastisk! Einaste produkte eg ikkej blir røe i huden av, e uten parfyme. Eg reagere på bodyshop sine ting og.....

Bruke den på hu og [:)][:)][:)] men koste 400,- iiiiiiiiiiiiiiiiiik[:o][:o][:o][:o]

shit!!! det var mye penger!!! [&:]
vil helst ikke ut med så mye da... [8|] og den kremen jeg hadde med parabener var også parfymefri og ble heller ikke rød i huden av. jeg er også slik at jeg reagerer på alt mulig. blir rød, klær og får en brennende følelse. men så har jeg psoriasis og atopisk eksem å da.. ergo oversensitive og pingle hud [:'(]

parabener er et stoff (tror jeg) som kan virke hormonforstyrrende og i værste tilfelle føre til kreft! kanskje jeg er hysterisk, men når jeg vet det jeg vet, så klarer jeg ikke å fortsette å bruke a-kremen med parabener... i hvertfall ikke på lillegutt... selvom jeg elsker den selv.

ORIGINAL: CIlen

A-kremen som er på hvit tube inneholder ikke parabener. [:)] Den pleier å stå ved barnesalvene. Spør på apoteket de vet hvilken det er.

ja det er den jeg har kjøpt.... men som jeg ikke likte.. den er sånn salve aktig krem.. den lindrer ikke de tørre kinene til meg og lillegutt... håper noen vet om en annen paraben- fri krem [:)]

Off, d hørtes skummelt ud [&:][&:][&:][&:] Nå fekk eg ein ting t å tenka på [8D]

ORIGINAL: Hekla85

Off, d hørtes skummelt ud [&:][&:][&:][&:] Nå fekk eg ein ting t å tenka på [8D]

Ja jeg syntes det er ekkelt å tenke på. hadde nok googla den kremen i forbindelse med parabener ja [:)]

ORIGINAL: girlypai

A-kremen som er på hvit tube inneholder ikke parabener. [:)] Den pleier å stå ved barnesalvene. Spør på apoteket de vet hvilken det er.

ja det er den jeg har kjøpt.... men som jeg ikke likte.. den er sånn salve aktig krem.. den lindrer ikke de tørre kinene til meg og lillegutt... håper noen vet om en annen paraben- fri krem [:)]

Jeg kan også anbefale A-derma exomega krem-dry to ekstra dry skin. Den er kjempegod til huden min og er uten parfyme og parabener. Jeg har atopisk eksem, og denne hjelper huden min å holde seg fuktig slik at jeg slipper å bruke kortison så ofte. Det er lurt å dobbeltsjekke at det står at det står "cream face and body" for det er flere tuben til bla. balsam er lik denne i utseende.
Slik ser den ut:

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-868375.aspx

Håper dere finner en krem som passer. Det er vondt å være tørr og ha eksem!

åj! så bra!! [:)] den har jeg faktisk kjøpt og ligger i skuffen på badet! uprøvd! da blir kællen glad, for da slipper jeg å bruke mer penger. hoho! [8D] viste ikke at den var parabenfri. da skal jeg prøve den i morgen. (tørr ikke gå inn der nå, for jeg må gjennom soverommet for å gå på badet her oppe. og det knirker sånn i baderomsdøra når jeg går inn der. og redd for å vekke lillegutt. vi går på do nede etter han er lagt. [:)])

men skal sjekke den ut i morgen. takk for tips C|len [:)] (vet jo navnet ditt, men jeg regner med at du vil være anonym her inne ) [;)]

Bare koselig! Håper den passer bra til deres hud også! [:D]

den gjør den nok helt sikkert, siden du også har atopisk eksem og liker den [:)]

http://www.gronnhverdag.no/nor/Bakgrunnsstoff/Sminke-og-hudpleie/Fakta-om-parabener

Back
Topp