Krem til magen

Både BoobTube, Belly Rub Oil og Belly Butter fra Mama Mio er veldig gode, og lukter friskt og deilig :) også Lavender Body Oil fra Ole Henriksen er bra, bruker denne på brystet ;)

Det er mye viktigere å få i seg sunt fett og dermed hjelpe hudens elastisitet innenfra fremfor å smøre seg med alskens :) Smør deg med parfymefri bodylotion/butter/olje etter dusj og bad og bruk dusjsåpe som ikke tørker ut huden, så har du gjort det du kan for å forebygge strekkmerker :)

Ikke bruk for mye kjemikalier på kroppen når du er gravid.
Helst astma og allergi merket!

Jeg smurte som en GAL, sprakk i uke 42.

Mama bee belly butter eller noe fra Burts bees. Brukte den sist og elsket den! Det er lett og lukter ikke, noe jeg syns er veldig viktig når alle lukter gjør meg kvalm :P

Ingen ting. Brukte ikke sist heller, fikk ikke strekkmerker noen plass.

Strekkmerker er nok mer genetisk betinget enn noe annet, det er underhuden som gir etter og det kan ikke forebygges.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hud/strekkmerker-23933.html?page=3

Det skader selvfølgelig ikke å smøre seg da. :)
Jeg smørte sist fordi jeg klødde, fikk heller ingen strekkmerker der jeg smørte, bare der jeg ikke smørte, som puppene og innsiden av lårene. Kan være tilfeldig selfølgelig, jeg vet at kremen ikke når inn til der huden sprekker opp, men det føles godt å gjøre NOE liksom :P Også sånn som det klødde! Det hjalp det for iallefall! :)

Smører med aderma på kroppen og ansiktet. På meg og ungene :p Bruker den til vanlig å;) (har ikke merker etter 2 svangerskap, men trur merker har mer med hormoner å gjøre)

Enten får du merker eller ikke, Vet flere som smurte seg med kremer som er bra/best og har strekk merker i dag... Så bare ha en krem så du ikke blir så tørr at du sprekker hvertfall :)

Bare en god fet fuktighetskrem uten parfyme, fargestoffer eller parabener.. Veit det ikke forebygger strekkmerker, men skader jo heller;)

Ikke noe. Strekkmerker er genetisk betinget.

Mamna fikk ikke på sine graviditeter. Ikke jeg heller på mitt fra i fjor.

Kjenner dere noen som er genetisk utsatt som smøret på krem/olje og slapp strekkmerker?

Strekken skjer i lærhuden. Den får du ikke smurt utenifra.

Back
Topp