Krem til gravidmagen

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Har dere noen gode tips til krem man kan smøre på dem voksende magen? Jeg har allerede strekkmerker, så det er ikke så viktig, men det gjør vondt og klør ettersom huden strekkes. Tror jeg brukte bodybutter av noe slag sist, men det begynner å bli lenge siden :)

Tips?

Aner ikke, men har selv brukt en litt tykk parfymefri krem fra dermica til tørr, sår vinterhud, fornøyd med den.

Aner ikke, men har selv brukt en litt tykk parfymefri krem fra dermica til tørr, sår vinterhud, fornøyd med den.
Jeg har bare en carbadermkrem, jeg tror jeg må ha noe som er enda feitere.

Brukte spenol sist, funka fjell. Skal prøve det samme nå når behovet melder seg :)

Det har vel ingen effekt for å motvirke strekkmerker med smøring, men veldig godt å smøre litt i verste vokseperiodene. Jeg har alltid tørr hud på vinteren, så bruker bare det jeg har liggende :happy: Rød apobase nå fordi mini bruker den :shy:

Det har vel ingen effekt for å motvirke strekkmerker med smøring, men veldig godt å smøre litt i verste vokseperiodene. Jeg har alltid tørr hud på vinteren, så bruker bare det jeg har liggende :happy: Rød apobase nå fordi mini bruker den :shy:
Nei, som jeg skreiv så handler det ikke om å motvirke strekkmerker- de er der fra før fra forrige gang :hilarious: Det handler bare om at huden allerede er vond fordi den strekkes ut :smiley-ashamed004 Så jeg må gjøre noe for å hjelpe. Igår kveld fant jeg en forkrem, den er feit hvertfall :hilarious:

Jeg kjøpte en weleda olje for gravide (mot strekkmerker), bare fordi jeg kom over på 70% rabatt. Den fukter godt og jeg har brukt den mye. Ellers bruker jeg en del locobase, siden jeg sliter med tørr hud på på vinteren uansett :)

Nei, som jeg skreiv så handler det ikke om å motvirke strekkmerker- de er der fra før fra forrige gang :hilarious: Det handler bare om at huden allerede er vond fordi den strekkes ut :smiley-ashamed004 Så jeg må gjøre noe for å hjelpe. Igår kveld fant jeg en forkrem, den er feit hvertfall :hilarious:
Ja, så det. Ville bare skrive det igjen i håp om at ingen blakker seg på salver og kremer som lover gull og grønne skoger :smiley-ashamed004 Absolutt sårt når huden strekkes. Jeg fikk bare «revet» opp de gamle strekkmerkene fra puberteten sist, så ikke noe nytt. Spent på hva som kommer denne gangen! Hørt det går på gener og både mamma og mormor har MASSE, så jeg forventa egentlig det samme… Kanskje de kommer nå :hilarious:

Ja, så det. Ville bare skrive det igjen i håp om at ingen blakker seg på salver og kremer som lover gull og grønne skoger :smiley-ashamed004 Absolutt sårt når huden strekkes. Jeg fikk bare «revet» opp de gamle strekkmerkene fra puberteten sist, så ikke noe nytt. Spent på hva som kommer denne gangen! Hørt det går på gener og både mamma og mormor har MASSE, så jeg forventa egentlig det samme… Kanskje de kommer nå :hilarious:
Jeg hadde ikke strekkmerker før jeg ble gravid, første runde fikk jeg ikke så mye strekkmerker. Sprakk opp de to siste ukene før storesøster kom :hilarious: Gang nummer to derimot! Da ble magen gigantisk og omtrent alle strekkmerkene mine er fra da :hilarious:

Jeg hadde ikke strekkmerker før jeg ble gravid, første runde fikk jeg ikke så mye strekkmerker. Sprakk opp de to siste ukene før storesøster kom :hilarious: Gang nummer to derimot! Da ble magen gigantisk og omtrent alle strekkmerkene mine er fra da :hilarious:
Klarte å helt unngå strekkmerker sist, krysser fingrene og håper å klare unngå det denne gangen også

Har dere noen gode tips til krem man kan smøre på dem voksende magen? Jeg har allerede strekkmerker, så det er ikke så viktig, men det gjør vondt og klør ettersom huden strekkes. Tror jeg brukte bodybutter av noe slag sist, men det begynner å bli lenge siden :)

Tips?
Har kjent på kløen selv! Smører på med olje i dusjen (miniderm sin, blåfarger og hvit) og så bruker jeg Decubal sin kroppslotion. Den trekker raskt inn og lindrer kløen for meg :) Decubal sin er på 50% nå på apotek1 (fant det ut når jeg søkte opp hva jeg bruker, orket ikke gå til badet :hilarious: )
Men har bare tatt valget basert på hva som er parfymefritt og allerede tilgjengelig på badet (unger med tørr hud/lett antydning til eksem + meg som ikke takler lukter om dagen), så skal ikke påstå at det er de beste kremene som finnes der ute :bag:

Og jeg var helt lik som deg - null strekkmerker med første, tittet litt frem med andre! Og var faktisk flinkere å smøre med andremann, så var hvertfall ikke kremene det stod på :hilarious:

Jeg hadde helt bleke strekkmerker fra jeg var sånn 14 år gammel. De ble litt sterkere før de nå er samme som det alltid har vært :happy: Spent på om de kommer nå! Om magen fortsetter å vokse i det tempoet her er det rart om det ikke kommer:hilarious:

Nå har jeg brukt en fotkrem med suksess, den er feit og god og lukter ikke for mye :happy:

Back
Topp