Krem og kulde

Mamma 22.08.18 <3

Elsker forumet
Sommerfuglene
Hei Kristin!

Jeg lurer litt på dette med krem og kulde. Mini er 2 måneder gammel, og jeg ønsker hun skal sove ute på dagtid. Hvilken temperatur er for kald for henne? Og når burde man beskytte med krem? Og hvilken krem anbefaler du?

Hun har foreløpig veldig fin og myk hud, bader henne med olje i vannet 1-2 ganger i uken, men utover det bruker vi ikke noe. På forhånd takk for svar.
 
Hei Kristin!

Jeg lurer litt på dette med krem og kulde. Mini er 2 måneder gammel, og jeg ønsker hun skal sove ute på dagtid. Hvilken temperatur er for kald for henne? Og når burde man beskytte med krem? Og hvilken krem anbefaler du?

Hun har foreløpig veldig fin og myk hud, bader henne med olje i vannet 1-2 ganger i uken, men utover det bruker vi ikke noe. På forhånd takk for svar.

Hei,

Krem og kulde, ja det fins jo kuldekrem, men vi pleier ikke å anbefale verken det eller annen krem ved utesoving.

Så fint du ønsker at Mini skal sove ute på dagtid - de aller fleste barn har god søvn da.
Når er det for kaldt?
Generelt bør barn sove inne når temperaturen synker under minus 10 grader.
Ved vind i tillegg, bør barnet ikke sove ute når temperaturen er under minus 5 grader.
En gode sovepose og skjerming for trekk er en selvfølge.

Tilbake til krem. Hudlegene anbefaler ofte heller en krem til natten hvis sensitiv hud i kinn, gjerne Ceridal Lipogel.
Svaret er at du trenger ingen spesiell krem for å sove ute - ikke noe utover det du ville brukt inne.

Olje i vannet er veldig bra! Hvis huden er fin og myk, er det nok!

Hilsen Kristin
 
Back
Topp