Krem mot strekkmerker

Mamsi

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
Hei dere!
Noen som kan anbefale en god krem/olje for å smøre på magen? Vet at det er omdiskutert om det faktisk hjelper mot strekkmerker, men jeg synes uansett det er koselig å smøre seg på den voksende magen. Vil gjerne bruke en som lukter godt [emoji4]

Kjøpte en krem på
Body shop med lukt av kakao helt fantastisk [emoji5]

Hei dere!
Noen som kan anbefale en god krem/olje for å smøre på magen? Vet at det er omdiskutert om det faktisk hjelper mot strekkmerker, men jeg synes uansett det er koselig å smøre seg på den voksende magen. Vil gjerne bruke en som lukter godt [emoji4]

Jeg ville bare si at mitt symfyse-fundus-mål lå over 97-percentilen hele mitt forrige sv.skap og jeg fikk ikke ett eneste strekkmerke.
Jeg smurte meg ikke i det hele tatt, men drakk mye væske hver dag.

Når det er sagt, skjønner jeg at du ønsker å smøre for sikkerhets skyld, men bruk da for all del ikke disse dyre kremene som ikke har noe effekt. Det er bare lureri.

Jeg klarer ikke parfyme for tiden, blir for intenst for min gravidenese. Har lyst til å lukte godt, så da bruker jeg bodybutter. Det lukter deilig, men samtidig mildt og behagelig.
Kan det være en ide?

Jeg kjøpte en dyr 400kr krem fra mama mio (bruker ikke noe til vanlig og mannen sa han hadde hørt denne skulle være god). Takler ikke lukter i det hele tatt og har dermed gått over til å smøre med spenol istedet [emoji23]

Om det kommer til å virke eller ikke gjenstår å se [emoji4]

Jeg har akkurat fått bio-oil i posten, spent å se om det har noen effekt :)

Anbefaler Welada sin! Helt fantastisk! Har to svangerskap fra før- ingen strekkmerker! Og lukter fantastisk! Som spa:) Koster ca.300,- på helsekost! Så verdt det!

Smurte meg med hvetekimsolje fra helsekosten i forrige svangerskap og har ikke fått et eneste merke. Koster rundt 100kr og varer lenge. De sier strekkmerker er genetisk, men det skader jo ikke å smøre. Har ikke begynt enda i dette svangerskapet, men begynner vel snart da magen snart kommer til å bule:p

Smører meg med babyolje etter jeg har dusjet jeg[emoji3] Gjorde dette med de to svangerskapene jeg har hatt også og ikke et strekkmerke[emoji3][emoji106]

Hele magen Sprakk opp i uke 37 med førstemann selv om jeg smurte. Hadde strekkmerker på bryst og lår fra puberteten så det var ingen bombe. Fikk ingen nye med barn nr to. Om man skulle få strekkmerker så vil jeg bare si at de blekner etterhvert.

Smører med mandelolje hver kveld. Men om det hjelper på strekkmerker vet jeg ikke. men huden føles ikke så stram ut i hvert fall ;)

Hele magen Sprakk opp i uke 37 med førstemann selv om jeg smurte. Hadde strekkmerker på bryst og lår fra puberteten så det var ingen bombe. Fikk ingen nye med barn nr to. Om man skulle få strekkmerker så vil jeg bare si at de blekner etterhvert.

Helt sant det du skriver.
Jeg har ikke kjempe mange strekkmerker i fra de 2 andre svangerskapene. Men de er lysnet så pass mye at jeg ikke legger merke til den.

Nå derimot. Nå som huden begynner å strekkes igjen. Da begynner de å bli litt rosa igjen :P

Fikk strekkmerkene siste måneden!
Men brukte kokosnøttkrem fra bodyshop, tror de har en egen til gravide også og en fra dr.greve. Syns det var deilig uansett å smøre meg , gjorde godt på magen Hehe :-)

Sniker fra desember.

Jeg bruker Bio-Oil og er fornøyd med den. Jeg vet jo ikke om den fungerer ennå men lukt og konsistens er bra og magen har begynt å klø litt og den fungerer bra mtp fuktighet :)

Sniker fra desember.

Jeg bruker Bio-Oil og er fornøyd med den. Jeg vet jo ikke om den fungerer ennå men lukt og konsistens er bra og magen har begynt å klø litt og den fungerer bra mtp fuktighet :)

Hvor kjøper man Bio-oil?[emoji3] Har hørt mye skryt av denne så vært fint å prøvd den[emoji3]

jeg er fornøyd med både bio-oil og body shop sin body butter. elsker! <3 i forrige svangerskap brukte jeg bare body butter. å har ingen strekkmerker på magen.

Back
Topp