Krem mot strekkmerker

Lillespire_i_magen

Blir kjent med forumet
Prøver meg her inne og jeg :)

Har hørt om flere som er flinke til å smøre seg med fuktighetskremer for å prøve å unngå strekkmerker. Det er jo ikke sikkert det nytter, men tenkte jeg i hvertfall kunne gjøre et forsøk.

Noen som har erfaring eller hørt om noen merker eller typer kremer som kan hjelpe? :)

Hjelper ikke det døyt, men skader jo ikke heller å smøre seg med noe man ikke reagerer på. Ville valgt en fet apotekkrem eller en god bodybutter, eller kanskje dusjolje. Av prinsipp syns jeg alle skal styre unna kremer som markedsføres i forhold til å hindre strekkmerker, da ingen krem kan love noe slikt, og det er da feil å skulle betale ekstra for en lovnad de ikke kan holde.

Jeg er veldig fan av kremer og oljer på magen i svangerskapet. Jeg har brukt samme oppskrift i to svangerskap og tø ikke lavær denne gangen. Clarins Huile Tonic etter hver dusj, Locobase fettkrem i tjukt lag før jeg legger meg (finnes i krukke på 500gram). Masserer lenge og godt. Dette gjør jeg fra magen begynner å bolle seg :) Jeg har definitivt gener for strekkmerker, jeg fikk strekkmerker på hofter og pupper når jeg ble tenåring. Men har sluppet unna med bare 2 cm til sammen ette to svangerskap, dette inni navnlepiercinghullet og i et arr jeg har fra før da jeg fjernet en føflekk på magen som liten. Jeg har stor tro på at god massasje kan bidre til å hindre strekkmerker da dette virker på sirkulasjonen i vevet :)

Back
Topp