Krem mot strekkmerker? Hva bruker du?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Vet at det mest sannsynlig er genetisk, men jeg ønsker allikevel å smøre meg med noe fordi min mor har de værste stripene jeg noen gang har sett både i anntall og dybde..
Kan jeg redusere dette på min egen mage gjør jeg mer enn gjerne et forsøk!
Har prøvd noen dager med Bio oil nå, men det trekker seg jo aldri inn, venter en stund før jeg kler på meg, men føler det kun trekker inn i klærne enda jeg "masserer" det inn i huden. Jordnøttolje bare klødde jeg av.

Bruk bare en vanlig, god fuktighetskrem som er god til huden din - ikke kast bort penger på dyre produkter som bare spiller på samvittighet og følelser. :)

Enig med svare over :)
Huden sprekker dypere ned enn der hvor kremer kan trenge inn, så det som selges av dedikerte kremer mot strekkmerker er bare juks og bedrag. Jeg liker godt parfymefrie fuktighetskremer som feks Canoderm. Huden kan jo klø en del når den strekker seg, særlig mot slutten.
Jeg fikk for øvrig ganske mange strekkmerker, samme som min mor og min mormor. Men nå er det 2 år etter siste fødsel og de synes omtrent ikke nå som vekten etter svangerskapene er borte og merkene har bleknet helt. Jeg følte at de var over hele magen, men nå som magen er normal igjen er alle merkene under navlen. Det synes feks veldig lite selv med bikini siden jeg foretrekker truser som går til rett under navlen.
Så - om man skulle få noen merker, så blir de altså stort sett veldig lite sjenerende med tida :)

Jeg bruker bare vanlig spenol til å smøre inn magen med. Mest fordi jeg synes det fungerer mot kløe.
Min mor fikk ikke strekkmerker under sine svangerskap, så jeg er sikkert ikke veldig disponert for det heller. Men jeg har fått strekkmerker på «skinkene» tidligere, noe jeg tror kommer av at jeg har klødd meg.

Jeg kjøpte en fra decubal på apoteket nå, synes den fungerer fint. Er fortsatt salg så er nedsatt med 50%

Vet at det mest sannsynlig er genetisk, men jeg ønsker allikevel å smøre meg med noe fordi min mor har de værste stripene jeg noen gang har sett både i anntall og dybde..
Kan jeg redusere dette på min egen mage gjør jeg mer enn gjerne et forsøk!
Har prøvd noen dager med Bio oil nå, men det trekker seg jo aldri inn, venter en stund før jeg kler på meg, men føler det kun trekker inn i klærne enda jeg "masserer" det inn i huden. Jordnøttolje bare klødde jeg av.

Mamma har også ekstremt mye strekkmerker, og jeg har foreløpig ikke fått en eneste - er i uke 27+2. Jeg bruker Carbaderm-krem som er relativt billig (brukt den lenge før jeg ble gravid). Har aldri prøvd en hudkrem som holder på fuktigheten like lenge (i antall timer) :notworthy Den holder mye lenger enn noen krem/butter/olje jeg har brukt før, magen er merkbart fuktig og myk fra kl 8 om morgenen til jeg legger meg om kvelden :love017 Noen ganger blander jeg den med strekkmerke-oljen fra Weleda, men den kan ikke måle seg med kremen.

Jeg bruker også bare vanlig fuktighetskrem. Min foretrukne er CeraVe. Parfymefri, fet og god mot min ekstremt tørre hud, og den kan brukes både på kropp og i ansikt. Superfornøyd med den, selv om jeg ikke tror noe hjelper større på strekkmerker :/

Brukte A-krem forje SV. Skap, ikke hatt problemer med det ennå, men fikk mange prøver på apoteket og fant ut at a-krem passet best,, for meg :)

Enig med svare over :)
Huden sprekker dypere ned enn der hvor kremer kan trenge inn, så det som selges av dedikerte kremer mot strekkmerker er bare juks og bedrag. Jeg liker godt parfymefrie fuktighetskremer som feks Canoderm. Huden kan jo klø en del når den strekker seg, særlig mot slutten.
Jeg fikk for øvrig ganske mange strekkmerker, samme som min mor og min mormor. Men nå er det 2 år etter siste fødsel og de synes omtrent ikke nå som vekten etter svangerskapene er borte og merkene har bleknet helt. Jeg følte at de var over hele magen, men nå som magen er normal igjen er alle merkene under navlen. Det synes feks veldig lite selv med bikini siden jeg foretrekker truser som går til rett under navlen.
Så - om man skulle få noen merker, så blir de altså stort sett veldig lite sjenerende med tida :)
Det stemmer. Fikk masse strekkmerker første gang, og innen ett år ble de helt usynlige. Denne gangen er jeg flinkere til å bruke fuktighetskrem, selv om jeg vet at strekkmerkene kommer etter hvert, men jeg vil helst unngå kløen.

Back
Topp