kreft??

himmel

Blir kjent med forumet
Alt begynte med at jeg fikk celleforandring for ca 14 år siden....siden har det gått opp og ned!
Etter jeg fikk en gutt for 4mnd siden,måtte jeg inn å ta vevsprøve(kunne ikke ta det,da jeg var gravid)..nå har jeg fått svar fra vevsprøven ,at jeg er i grad 3..og må operere.
Jeg skulle vente på svar fra sykehuset når jeg fikk time!

Noen her som har gjordt det samme??Hvor stor er sjansen for at det kan være kreft?? Kan ikke spørre jordmoren,heller..(hun er MEGET rar)

takk for svar...men når de tar en del av mormunnen...er det da de finner ut OM det har utviklet seg til kreft??

Heisann, jeg vil anbefale deg og gå inn på www.livmorhalskreft.com , der står masse nyttig om celleforandringer. Det viktigste du må vite er at celleforandringer IKKE er kreft, men grunnen til at de fjerner det vevet er at det KAN utvikle seg til forstadier til kreft for så å bli kreft etter (i de fleste tilfeller) flere år. Det er altså vanlig rutine i Norge å heller fjerne det før det eventuelt kan bli noe skummelt.

Jeg har lest meg litt opp på dette pga noen som står meg nær fikk brev fra sykehuset om at det var funnet grove celleforandringer i vevsprøven og det ble anbefalt videre utredning i form av en livmorprøve, denne personen visste ikke bedre og trodde hun hadde fått kreft! Hun har ikke fått NOEN info bortsett fra det brevet på 2 linjer, det er ikke så rart at hun er bekymret når hun får vite så lite av legen!

Skjønner at det er skremmende, men som de over sier så er det noe de gjør for sikkerhetsskyld[:)] de burde gitt bedre informasjon syns jeg, når de sier sånne ting så man slipper være redd for å ha kreft..

Lykke til, det går nok bra det her[:)]

grad 3?hvor er det kulen sitter ?ekkelt og få høre det,men ofte går detveldig bra.min mpr ble nettopp operert for kreft i livmoren og det gikk veldig fint[:)]

Jeg har vært igjennom det, fjernet litt. Er 2,5 år siden nå. Må ha kontroller årlig i 3 år til hvis jeg ikke husker helt feil.
Det er IKKE kreft!!!!

Back
Topp