Kreft og blodprøver

Mr.Darcy

Gift med forumet
Fikk vite idag at min onkel har fått kreft....hvilken type kreft vet jeg ikke, fordi han husket ikke selv....han er vel i lettere sjokktilstand [:(]

Men greia er at han fant to kuler i nakken bak øret. Mamma snakket om at legen hadde sagt at cellegift ikke virket på den type kreft...og at hvis det var spredning...så var det bare en utvei[:(][:(][:(][:(]

Han har to gutter på 10 og 14 år...

Men de hadde tatt blodprøver av han, og de ga ingen utslag, ei heller senkningen var noe galt med....kan det være tegn på at kreften ble oppdaget tidlig....? Han skal inn på sjukehuset på mandag til videre undersøkelser....

ingen som har noen tanker/erfaringer...?

Huff, kjenner hjerner jobber skikkelig....og tankene svirrer[:(]

Som oftest vil man jo se "noe" på blodprøvene ved kreft, men så spørs det jo hvor omfattende prøver de har tatt.. Når du sier kuler i nakken tenker jeg umiddelbart lymfekreft, men det burde vises på blodprøvene.... Har man tatt prøver av kulene sånn at man vet sikkert hva slags kreft type det er, eller har bare legen sagt at det sannsynligvis er kreft? Uansett flott at han får oppfølging så raskt.. Dere får stå sammen i tiden som kommer, en kreftdiagnose er hardt for en familie enten det er en "farlig" eller mer ufarlig type...

ORIGINAL: Pearl

Som oftest vil man jo se "noe" på blodprøvene ved kreft, men så spørs det jo hvor omfattende prøver de har tatt.. Når du sier kuler i nakken tenker jeg umiddelbart lymfekreft, men det burde vises på blodprøvene.... Har man tatt prøver av kulene sånn at man vet sikkert hva slags kreft type det er, eller har bare legen sagt at det sannsynligvis er kreft? Uansett flott at han får oppfølging så raskt.. Dere får stå sammen i tiden som kommer, en kreftdiagnose er hardt for en familie enten det er en "farlig" eller mer ufarlig type...

jeg vet egentlig ikke så mye...han vil ikke prate så mye om det....

Men det er flott at han får godt oppfølging ja....han har hatt gjevnlige kontroller i 25 år....fordi han har hatt kreft før....

Huff ja, ingen lett tid i møte....verken for han og familien, mamma eller besteforeldrene mine...[:(]

Min bestemor fikk diagnose kreft for 6 mnd siden. Dette ble funnet ut ved at hun trodde var muskelknuter i nakken.
Etter en time hos fysio var det rett til lege. Der fant di ut at hun hadde kuler i nakken, tror det var lokalisert som samme sted som din onkel.
Hun hadde lymfe kreft. Etter intensiv behandling med cellegift og siste behandling nå i jula er hun på bedringens vei.

Håper det ikke er kun en vei for din onkel. Det er jo klart at di som får den diagnosen graver seg ned for en stund. Det er kjempe tøft. Min bestemor var sikker på at nå går det kun en vei.

Sender deg en kjempe stor klem

Takk[:)]

Synes det var litt merkelig at det ikke var utslag på blodprøvene, håper iallefall at det går bra med onkelen din og at han blir helt frisk igjen! *klem*

takk[:)]

HAn hadde hodkins for ca 25 år siden...det er visst en form for lymfekreft (slik jeg tolker det utifra hva jeg har lest på netter) kan jo være at det er lymfekreft han har fått nå og.....[:(][:(][:(]

Back
Topp