Kredittkort

Har noen, men er to stykker vi bruker.

Det ene bruker vi når vi fyller bensin (får rabatt) og det andre blir brukt når vi bestiller flybilletter. Vi betaler alltid regningene vi får hver måned.

Hadde ikke turt å bruke de om jeg ikke visste at jeg hadde kontroll.

Har og bruker det ofte men betaler altid regningen med engang med Avtale Giro.

Har ikke - og kommer aldri til å skaffe meg det!
Ser virkelig ikke vitsen med å bruke penger man strengt tatt ikke har - selv om det er penger på tur inn på kontoen....
Klipper alltid de kortene i to om noen sender slikt til meg...

har, som blir brukt i nødstilfeller.. og det er sjelden det er sååå nød ;)

blingbling skrev:
mini_mamma skrev:
Har opp til flere og alle brukes til hvert sitt behov, blir betalt med en gang regnigen forfaller.

Samme her. Bruker de til netthandel og bensinkort. Bruker kredittkort fordi det er sikrere ved netthandel, og ikke fordi jeg ikke har penger.

Bruker aldri kredittkort hvis jeg ikke har råd til å betale gjelden.

Samme her! Har aldri hendt at jeg ikke har betalt tilbake ved forfall.

Har det, men brukes kun i nød! Hater slike kort, og har ikke ofte bruk for det heller.

Har ikke, og har ingen planer om å få oss det heller! :)

Har mange rundt forbi i skuffer :D Bruker de kun dersom jeg skal kjøpe noe på nett. Og har ALDRI utsatt betalingen. Det er veldig veldig dumt å eie kredittkort dersom man ikke kan gjør opp for seg med en gang regninga kommer. Ellers er det kjempepraktisk, mener de med 0 rente og gebyr dersom man betaler hele summen ved første forfall. 

Jeg har aldri hatt. Men samboeren min har, og vi betaler fortsatt på gjeld han har fra før vi ble sammen. SURE penger, men ikke noe å gjøre med det nå annet enn å betale og heller lære av feilen man gjorde.

Jeg har, og bruker det til all netthandling, bensinfylling og store beløp, altså ganske ofte. Har full kontroll og betaler ned alt måneden etter som regel. Er over hodet ikke bekymret da jeg har og alltid har hatt meget sunne økonomiske vaner.

Back
Topp