Kreative måter "to brake the news"

Hormonella91

Blir kjent med forumet
Hvordan planlegger dere å gi den gledelige nyheten til de nærmeste?

Når jeg fikk min første, kom nyheten ut når jeg bare var noen uker på vei.. Denne gangen ønsker vi å vente til magiske uke 12 er passert, og siden dette er mannen min sin første ønsker vi å gjøre litt ut av det når vi forteller det til familien :)

Tenkte litt på å ordne sånne "jeg skal bli bestemor" t-shirts, kjøpe kopp med "verdens beste bestemor" på eller noe i den duren :)

Hvordan delte dere nyheten? Gjorde dere noe spesielt?

• Liker
Reactions: Ega
Til mamma og pappa sa jeg når mamma satt og strikket på et teppe til datteren til fetteren min "til neste år er det kanskje oss du strikker til :) hvis alt går som det skal".

De andre vet jeg ikke, venter litt til. Ettersom det er jul og mye som skjer tenkte vi det var greit at de visste det tidlig. Er kun 7+5.

Når vi ventet første kjøpte jeg t skjorte med verdens beste mormor/morfar på. Pluss min mor fikk et strikkehefte med oppskrifter på babyklær. Denne gangen fikk storesøster på seg en t skjorte hvor d stod at hun skal bli storesøster.

Familie og nære venner vet allerede siden de visste om at vi gikk igjennom prøverørsprosess. Men er 12+0 på bursdagen min 21/1. Tenkte da f.eks 22/ å legge ut på facebook "Takk for alle hilsner ifbm bursdagen min. Dagen var fin og jeg feiret den med disse finingene" og med bilde av mannen min og sønnen. Har kjøpt t-skjorte til sønnen hvor det står "Jeg skal bli storebror - august 2019". Skal ikke skrive noe om det, bare la de som ser det se det ;)

Ved første graviditet fortalte vi foreldrene mine på følgende måte:

Mamma og pappa liker gåter og rebuser, så jeg hadde en liten eske med litt forskjellige småting i. De fikk beskjed om å velge tre ting, og fortelle hvorfor de hadde valgt akkurat de gjenstandene. Binders, teip, blyanter, viskelær, linjal, sikkerhetsnåler, osv osv. De plukket tre ting, og ga en begrunnelse. Så plukket jeg ut de tre (to store, en liten) sikkerhetsnåler og la dem for seg, samtidig som jeg snudde et bilde med "fasiten". Pappa skjønte den med en gang, mens mamma trengte noen sekunder. Bildet henger fortsatt på kjøleskapet deres, 2.5år senere.

Vedlegg

• 20181227_112616.png
    20181227_112616.png
    465,7 KB · Visninger: 35
Denne gangen skal hele familien (hans og min) samles når småtrollet fyller 2 år. En av gavene skal være en barnebok "Verdens beste baby", en bok om å få en lillebror/søster. Så får vi se hvor observante besteforeldrene er.

Her skal kommende storesøster få ha en tskjorte der det står storesøster på :)

Til min mor sa jeg at jeg ikke orket pynte meg på bursdagen for jeg ble så kvalm av å gå med bukser, så de fikk nøye seg med joggebukse. Til min far så sa vi det bare rett ut. Og til svigers ga vi en julegave med oppskrift og garn til en babybody, de skjønte det med en gang siden de vet vi har mistet en gang før og prøvd på nytt ☺️

Til broren min gav vi et krus hvor det sto «the godfather» på ene siden og est. Mars 2017 på andre siden. Han tok det med en gang

Vi fortalte det til svigers på julaften siden vi feiret sammen og det ble naturlig selvom det var tidlig. Kjøpte små esker(en til mor, far og bror) og inni lå det små babysokker. Ble en veldig koselig start på julen :happy:

Med første så ga vi svigers kopper med bestemor og bestefar på, det passet i forhold til svigermors bursdag. Med nr 2 så hadde nr 1 en t-skjorte hvor det sto: jeg skal vi storesøster i januar. Nå med nr 3 så sier vi det nok bare. Sendte mld til mamma i går hvor jeg lagde ett hjerte av hendene mine på magen. Min mor bor på andre siden av landet. Siden dette er ett uhell og svigers bor vegg i vegg med oss så aner jeg ikke hva mannen har planlagt, eller om han bare sier det rett ut.

• Liker
Reactions: Ega
Aner ikke hvordan vi skal si det.. er liksom ikke så stas for andre når det er "enda en til" .. :sorry:
Men er stas for oss da :Heartred
Har ei svigerinne som venter første nå i januar så kommer ihvertfall vente til en stund etter det.. blir vel til at vi bare forteller det tenker jeg :)

Aner ikke hvordan vi skal si det.. er liksom ikke så stas for andre når det er "enda en til" .. :sorry:
Men er stas for oss da :Heartred
Har ei svigerinne som venter første nå i januar så kommer ihvertfall vente til en stund etter det.. blir vel til at vi bare forteller det tenker jeg :)
Hehe. Litt samme her. Er jo vår nr 3. På min side har de 1 fetter, 1 kusine, 1 bonus fetter og to bonus kusiner. På mannens side har de en fetter. Ene kusinen, fetter på mannens side og bonus fetter ble født i 2018. Så mange barn som dukker opp nå. Men mamma ble glad for det. Hu har fått ett barnebarn i året siden 2013. Men nå melder jeg meg av det der, så får sønnene til min stefar få noe nå.

Har ikke planlagt noe.. Men noen av de nermeste vet om dette, siden det er prøverør, men de fleste har ikke spurt om resultatet tror ikke de våger, vi har hatt så mange negative forsøk, og de vet at jeg ikke liker å snakke om det.
Men hvis alt går bra denne gang, gleder jeg meg sååå til å fortelle storesøster på 6,hun ønsker seg søsken så inderlig ❤️ Tenker at hun skal få fortelle det videre, så sprer det seg nok fort

Sønnen fikk en kopp der det står «this guy is going to be a big brother» i adventskalenderen. Til elevene mine så spurte jeg om noen sybtes jeg hadde spist liitt vel mye ribbe i jula og klappet meg på magen. De lo godt når jeg forklarte at jeg var gravid. Ingen turte å si de syntes jeg var blitt litt rund!

Back
Topp