Kreative forslag til å dele den store nyheten

Fruen87

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Har dere allerede begynt å planlegge hvordan dele den store nyheten når den tid kommer? For dere som allerede har barn, hvordan ble det gjort sist?

Vi fortalte det og så spredde det seg. Denne gangen så vil vi vente til vi vet kjønn. Og kanskje guttungen kan få en storebror genser eller noe å dra på litt besøk hehe.

Jeg tenker å ta bilde av vognen jeg har kjøpt og sende bilde, evt legge en body eller noe oppi:Heartred
Alle rundt meg vet at jeg har kvittet meg med allt babyutstyr:rolleyes:

Jeg vil bare skrive noe som ingen må ta personlig, men som likevel er viktig for meg å uttrykke. Alt for få tenker over dette.

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år. Masse ivf og har måtte gå gjennom 2 sa og 5 provoserte aborter (der den ene viste seg å være utenfor livmoren og det ble hasteoperasjon da eggleder sprakk).

En av 6 par sliter med å få barn.

Noe av den største belastningen er når andre skal annonsere, gjerne med stor pomp og prakt. Jo mer spektakulært jo bedre. Ved nr to skal man ofte vise frem hvor stolt søsken er osv osv.

Dette er skikkelig trigger warning materiale. Gi en heads up til de du vet sliter.

For min del vil jeg aldri annonsere slikt på sosiale medier. Men det er jo meg.

Jeg vil bare skrive noe som ingen må ta personlig, men som likevel er viktig for meg å uttrykke. Alt for få tenker over dette.

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år. Masse ivf og har måtte gå gjennom 2 sa og 5 provoserte aborter (der den ene viste seg å være utenfor livmoren og det ble hasteoperasjon da eggleder sprakk).

Noe av den største belastningen er når andre skal annonsere, gjerne med stor pomp og prakt. Jo mer spektakulært jo bedre. Ved nr to skal man ofte vise frem hvor stolt søsken er osv osv.

Dette er skikkelig trigger warning materiale. Gi en heads up til de du vet sliter.

Dette er så viktig!!
For mange er det en selvfølge å bli gravid å få barn, pg mange tenker ikke over at flere kanskje sliter..

Men det skal også være lov å glede seg over garvoditet og familieforøkelse, men på en skånsom måte:Heartred

Vi har selv slitt med å bli gravide så har full forståelse for den vonde følelsen å se at andre blir gravide:Heartred

vi kommer til å annonsere etter fødsel på nr 2 nå. Men har ikke behov for noe fb annonsering. Stor klem til deg mtp alt dere har vært igjennom!

Ingen annonsering på Facebook denne gangen, men kommer til å finne litt koselige måter å fortelle nærmeste familie om bittelille :Heartred
Mamma er veldig glad i å strikke, så tenkte å kjøpe inn garn til 3 luer :love017 Og eventuelt et lite brev

Jeg er enig i denne. Jeg tenkte mer sånn hvordan fortelle til besteforeldre og sånt. Til ektemannen min når vi fikk vår første felles hadde jeg pakket inn en smukk som jeg gav han på date. Og med neste var det litt som du sier med storesøster tskjorte. Men denne gangen har jeg tenkt litt på nettopp det du sier. At hva om det da går galt. Var det da forgjeves. Men jeg er av den mening at nettopp det å dele det tidlig med mine nærmeste også er en støtte dersom det går galt. Og vil jo gjøre det på en litt gøyal måte. Men uten å involvere hele verden i den nyheten. Så litt vanskelig den der...

Jeg har lurt på om vi skal dra på tidlig ultralyd og eventuelt pakke inn bildet i gave til vorende besteforeldre. Eller så skal jeg gi morsdagskort og da skrive på hilsen barnas navn + lille frø eller noe sånt. Håper hverfall å kunne gjøre litt ut av annonseringen. Nettopp fordi vi prøvde i mange år før vi fikk vårt første felles barn. Er 8 år mellom nr 1 og 2. Så litt artig at det nå da forhåpentligvis blir 3 barn på under 4 år.

Back
Topp