Kravstor huleboer!

Fiduz

Glad i forumet
Å herre! Nå har jeg prøvd ut alle mulige liggestillinger på sofa og i seng..men lille mageboeren kjefter på meg uansett hvordan jeg ligger. Bokser og dytter på madrassen og putene rundt meg. Ser ut som det kommer ei lita med mye vilje til verden her gitt :) 

Hvordan ligger dere på natta? Jeg savner virkelig muligheten til å ligge på magen. Nå må jeg som regel ligge på rygg for da er magetrollet mest fornøyd, og det er absolutt ikke min favorittstilling.

9 uker igjen! Heldigvis :)

Er oppe og går mesteparten av natta enten med en våken eller sovende mageboer ^^

Savner å ligge på magen dog...

Her ligger jeg på siden. Føler han ligger inni ryggraden om jeg ligger på rygg :P
Brukte før nesten alltid og sove på mage, så savner det jeg også.

Har sluttet å ligge om natten ;)

Har bygd opp hodeenden i sengen så jeg sitter mer enn jeg ligger, det holde lillemann roligere, jeg er mindre plaget med halsbrann og jeg puster lettere.

En pute som løfter knærne litt har hjulpet så bekkenet ikke er så vondt også.

Jeg ligger på siden, og sånn halvveis på magen :p Savner veeldig å kunne ligge på mage ja!

Her hadde jeg første "vanskelig-og-finne-sovestilling" i natt....
Hadde skikkelig vondt i livmorbåndene, eller noe sånt..:p
På ryggen fikke jeg så vidt puste, på sidene gjorde det såååå siiiiinsykt vondt nederst i livmora og magen funker ikke helt da vesla blir så aktiv:)

Men fant en stilling på siden til slutt, med en pute mellom beina.. og sovnet som en stein... våknet 8timer senere og låg fortsatt i samme stilling..:p hehe...:)

Har egentlig ikke noe problem med og sove... Heldigvis... så håper dette var ett engagngstilfelle:)

Jeg må ligge på venstre side hver bidige natt. Kjenner så utrolig godt bevegelsene til lille snuppa om jeg ligger på høyre side. Merkelige greier....

Jeg har First Freebag ammepute som er GENIAL under svangerskapet. Jeg har den mellom beina og hviler magen oppå den. Sover nydelig og sover hele natten uten å våkne. Har veldig bekkenløsning, men er alltid fin i formen på morgenen og det er deilig (selv om det ikke varer så lenge).... Nå skal det sies at jeg aldri har hatt problemer med å sove, så kan være at det bare er mitt sovehjertet som er godt. Dog, jeg anbefaler alle denne puten, super som ammepute og den kan brukes som saccosekk på den lille den første tiden=)

lillerypa skrev:
Jeg ligger på siden, og sånn halvveis på magen :p Savner veeldig å kunne ligge på mage ja!

Jeg og... men får litt "kjeft" av den lille... Så jeg har en pute mellom lårene som hjelper for bekkenet, men og for at jeg ikke skal ligge halveis på magen...

lillerypa skrev:

Det har jeg også gjort fram til ca uke 30..etter det har hun protestert noe voldsomt. Begynner nok å bli en del mindre plass der inne. Kjenner hun har blitt enormt mye sterkere de siste ukene :) 

tonna skrev:
Jeg må ligge på venstre side hver bidige natt. Kjenner så utrolig godt bevegelsene til lille snuppa om jeg ligger på høyre side. Merkelige greier....

Det har jeg faktisk og merket i det siste og ei på jobb nevnte det samme. Tenkte det måtte være pga organer og slikt gjerne? Har lest at gravide anbefales å ligge på venstre side. 

Her sover jeg for det meste på venstre side. Har lagt to dyner under lakenet for synes ikke madrassen er myk nok lenger, og det ser ut til å hjelpe en del. En pute mellom knærne hjelper også litt. Stivner litt i ryggen om natten men har vært bedre etter jeg begynte med dette (bare et par dager siden).

Å sove på høyre side og på ryggen er ikke bra for mor eller barn visstnok da blodsirkulasjonen blir dårlig. Leste en artikkel om det for kort tid siden.  Ikke for å skremme, men de stod der at færre barn døde i de siste 3 mnd mnd dersom mor sov på venstre side, så da prøver jeg å holde meg mest mulig der. Snur meg over til høyre for å variere litt men ligger ikke der lenge av gangen.

Sliter veldig med nattesøvn her og. Uansett hvilken siden jeg legger meg på ( mage og rygg er uaktuelt) blir det "bråk" i magen. Ligger jeg på venstre side roer han seg etterhvert og er den stillingen jeg sover best i, men må allikevel opp å gå et par ganger i løpet av natta fordi hele venstresida dovner bort. Gleder meg til denne magen er borte og jeg kan sove i hviken stilling jeg vil!

Back
Topp