Krav til mannen

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Litt rart spm kanskje men hvilke krav stiller dere til mannen mtp fritid? Tilbringer dere mye tid sammen?

Vi har nettopp flyttet, jeg er sykemeldt og han jobber. Når han kommer hjem spiser vi middag sammen så vil han gå på et annet rom og spille. Vi venter vårt første barn og jeg stiller ikke noe krav til han mtp husarbeid (det lille som er tar jeg lett). Men jeg liker å tilbringe tid med han...snakke, spille brettspill eller bare se stand up på tv. I det siste har det blitt mye ikea osv på helgene som han sikkert føler at "spiser av" hans alenetid men møbler osv må jo ordnes- føler ikke det bør gå utover min tid med han. Samtidig ser jeg at han får så mye glede av dataspillingen pluss at jeg skjønner han vil ha tid til seg selv. Men han kommer hjem kl.18 vi kjører kanskje innom dagligvaren, kommer hjem, lager middag, spiser så vil han spille "i en time". Dette var for 2,5 timer siden nå.

Han har spilt litt sånn før men han er ikke noe spillegal som sitter opp på natta. Bare at før jobbet han ikke fulltid og nå føler er jeg litt ensom og føler meg så "needy". Jeg er hjemme alene dagen lang og venter bokstavlig talt på at han skal komme. Kan ikke få meg hobby heller (det har jeg) men gjør det ikke nå fordi jeg steller ting i stand i huset og planlegger. Ahh sorry måtte lufte tankene litt ser jeg å

Tror dialog og forståelse er viktige elementer her. Kanskje møtes på halvveien?? Dere har begge ønsker og behov som burde være viktig for den andre. Håper dere finner ut av det ❤️

Av og til er det bare godt å få det ut og lufte det og ;)

Tror dialog og forståelse er viktige elementer her. Kanskje møtes på halvveien?? Dere har begge ønsker og behov som burde være viktig for den andre. Håper dere finner ut av det ❤️

Av og til er det bare godt å få det ut og lufte det og ;)
Thnx, ja vi har snakket om det nylig. Ender alltid opp på samme måte da, han ser mitt ståsted men vil virkelig gjøre dette som jo gleder han og jeg blir lei meg men føler til slutt at jeg jo ikke kan "tvinge han" til å tilbringe tid med meg. Jeg vil at han skal ønske å tilbringe den tiden med meg..at han selv vil :p vanskelig da

Snakk sammen og kom frem til en felles løsning :) Hva med spilling bare annenhver dag? Også tilbringer dere annenhver dag sammen? Skjønner at han ønsker alene tid, du får jo mye alene tid så har jo ikke det samme behovet som han :) Håper dere finner en løsning dere begge blir fornøyd med :)

Han får kjørt seg han her:p Kommer ikke på tale at jeg skal sitte med hus/barn mens han diller;) Han liker også å spille, og det gjør han litt i helgene og etter jeg legger meg, eller han tar seg en tur ut til en kompis. Jeg legger meg alltid ca 10 og han ca 12, så det funker fint:)

Samboeren min er i en tid på jobben (driver eget firma) som krever veldig mye nå. Store kontrakter skal i land osv. Så er han ikke på jobb å jobber, så jobber han hjemme :p har vi ungene, så jobber han når de har lagt seg. Men han sitter i soffan med meg og er så sosial han klarer for han vet at jeg har et behov for tiden også :) fredag og lørdag er det ikke noe jobbing om det ikke er krise, men søndagskveld må han jobbe litt for å være klar for ny uke. I desember starter en ny ansatt og de største tingene er ferdig, så da roer det seg :) også legger vi oss alltid samtidig. Da tar han eventuelt datan med i senga og jobber når jeg har sovna :p så føler at han absolutt prøver å møte mine behov så godt han kan og jeg støtter han i alle jobbingen :)

Min samboer trekker også fort mot data og spill, spesielt når han er sliten, og da kan d være vanskelig å få han med på noe annet. Men han er litt som et barn, om han bare får forberedt seg mentalt, så er d ikke noe problem å få han med på andre ting også! Hva om du foreslår litt konkurrere ting, til et konkret tidspunkt? For eksempel "kan vi ikke spille spill og kose oss sammen i morgen kvell" eller lage noe godt eller gå ut eller noe. Da forplikter han seg liksom til å gjøre d, får tid til å innstille seg på d, og om du skulle slumpe til å foreslå en dag han vet han er travel, så har han mulighet til å foreslå en bedre dag.

Min erfaring er at å prate om ting er bra for å få forståelse, men man må være mer konkret og legge til rette om man virkelig skal se endring! Lykke til! :)

Jeg er samboer med en gamer, nå er jeg gamer selv også forsåvidt.
Men et godt råd er vel det å lage en avtale på "min tid" og "oss tid".
Hos oss kan jeg komme å si at noe må gjøres, men jeg gir han tid til å gjøre seg ferdig med det han holder på med, for å så starte på det som skal gjøres. (Dette inkluderer ikke dreping av edderkopper eller andre små dyr,det er akutt).

Men det beste rådet er vel å snakke om det, min har iallefall forståelse for at innimellom må det kos til også.

Min erfaring er at det er litt fornektelse ift svangerskapet. At de trenger å glemme at livet skal forandres :) de merker det ikke slik vi gjør det på kroppen :)

Min erfaring er at det er litt fornektelse ift svangerskapet. At de trenger å glemme at livet skal forandres :) de merker det ikke slik vi gjør det på kroppen :)
signerer denne.
Her har mannen vært litt av og på. I perioder har han brukt mye tid på data, eller gjort andre ting, og når vi prater om det kan han komme tilbake litt i etterkant og forklare at ting plutselig går opp for ham, hvordan alt forandres for oss osv... Det er jo vår første og vi er begge til tider ganske skremt av alt som skjer så fort, men når det kommer til stykket pleier han å tilby seg å gå i kjelleren å sette på maskinen med klær så jeg slipper det og han støvsuger og sånne ting. Vi er veldig glade i å lage mat begge to, så der bruker vi jo noe tid sammen. Jeg prøver å gi han rom til å bearbeide ting og slappe av etter jobb på sin måte, men krever også at vi kommuniserer litt for å vite litt hvor vi har hverandre og lufte de bekymringene vi har :)

Her er det veldig greit, egentlig.. Jeg stiller overhodet ingen krav til mannen.
Mandag er husarbeid dagen her, og da ser jeg det faktisk som en selvfølge at jeg gjør mest fordi jeg er sykemeldt og går hjemme.
Så når han er ferdig på jobb, så kommer han hjem og bidrar med det jeg ber om om jeg ser at det er mye igjen :)
Av og til er det nok at han bare er med meg imens jeg vasker, og forteller meg om dagen sin og diverse.
Aller helst liker jeg selv å støvsuge og vaske klær, for da blir det gjort på min egen måte :P
Har en smule tvangtanker, og vet hvilke maskiner som skal vaskes først, hvilke som kan vente osv :P
Ellers er oppgaven hans å legge på senga feks, for det strekker så i magen om jeg gjør det med laken og de store dynetrekkene (jeg er veldig lav). Vaske gulver er det han som gjør, for det haaaater jeg. Det er som regel også han som vasker vinduene :)

Ellers med tanke på spilling, så spiller han når han vil selv, og når vi ikke har annet på tapetet.
Men han er ikke langt inni spillingen som noen kanskje er, og kan fint pause spillet om det er noe.
Han spiller på tven i stua imens jeg sitter og strikker feks, så prater vi samtidig :)
Av og til følger jeg med på spillinga, og av og til legger han opp noen masker for meg :P

Jeg sier rett ut hvordan jeg vil ha det, hva som er greit og det gjør det nok lettere for oss å omgås så lett som vi gjør.
Også tar vi hensyn om den andre har andre planer den dagen, eller vil ut og fly alene. Det er veldig deilig med den alene tiden jeg får kjenner jeg også <3

Min mann spilte en god del før baby kom, etter det tror jeg at jeg kan telle på en hand de kveldene han har spilt. Og det står ikke på at jeg har nekta han, er liksom gått seg til.
Vi har mer diskusjoner rundt at jeg tar alt av handling/vask/rydding/klær osv, men han har da på sin side mange prosjekter han jobber med ute eller hjelper venner, blir det ubalanse her så diskuterer vi litt, men sett bort ifra at han er kronisk litt slett på husarbeidet kommer vi til enighet uten at det blir opphetet ;)

Min samboer er ingen gamer, men bonde og arbeidskar. Så når termin nærmet seg med nr 1. Foreslo jeg at han kunne jo øve seg på meg. ;-)

Min spiller/diller mye med ting. Jeg har snakket om det. Han har skjerpet seg litt. Jeg må bare akseptere det rett og slett :)

Back
Topp