Krav på noe som helst?

MammaSiljeR

Andre møte med forumet
Hei! :-)

Ett par kjappe spm:
1. Hva har man rett på om man er ekstrahjelp + styremedlem i en bedrift?
2. Om man blir sagt opp av arb.giver før uke 20 (om det har noe å si), har man rett på noe da?

Sitter i en fortvilende situasjon i uke 16 nå, da jeg har jobbet uten kontrakt fra desember 15 til nå, og bedriften der jeg sitter i styret ikke er aktiv (skal avvikles, usikker når).
Jobber utenom i network marketing, men det er provisjon. Siden jeg har vært utrolig trøtt disse ukene har jeg ikke fått gjort mye der heller... :-/

Håper noen kan hjelpe meg! :-)

Jeg vet ikke, men kanskje du kan ta kontakt med en organisasjon eller liknende? :-) De vil nok kunne svare deg.

Jeg vet ikke, men kanskje du kan ta kontakt med en organisasjon eller liknende? :) De vil nok kunne svare deg.
Nå har jeg ikke satt meg inn i slike saker, og hvem som tar det. Vet du eventuelt hvilken organisasjon som kan kontaktes? :-)

Hei! :)

Ett par kjappe spm:
1. Hva har man rett på om man er ekstrahjelp + styremedlem i en bedrift?
2. Om man blir sagt opp av arb.giver før uke 20 (om det har noe å si), har man rett på noe da?

Sitter i en fortvilende situasjon i uke 16 nå, da jeg har jobbet uten kontrakt fra desember 15 til nå, og bedriften der jeg sitter i styret ikke er aktiv (skal avvikles, usikker når).
Jobber utenom i network marketing, men det er provisjon. Siden jeg har vært utrolig trøtt disse ukene har jeg ikke fått gjort mye der heller... :-/

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Hei!

Det spiller dessverre ikke noen rolle når man blir sagt opp, da de samme prosedyrene gjelder om man er gravid eller ikke.
Det som ikke er lov, er å sparke deg på grunn av graviditeten.

Jeg kan ikke se at styrevervet skal gjøre noen forskjell til eller fra her, heller.

Det du bør gjøre, er å snakke med NAV om hvilke ytelser du kan ha rett på, og med arbeidsgiver om å få bekreftet arbeidsforholdet ditt, og hvor lenge det har vart, samt lønnen din.
Du har jo jobbet lenge nok til å tjene deg opp rett til foreldrepenger, hvis du har tjent nok.

Hvis du ikke får gjort noe på jobb, bør du sykemeldes.
Det er ingen som takker deg, eller tjener på at du er dårlig på jobb.

Ta vare på deg selv nå, og gjør det som er best for deg! <3

Hei!

Det spiller dessverre ikke noen rolle når man blir sagt opp, da de samme prosedyrene gjelder om man er gravid eller ikke.
Det som ikke er lov, er å sparke deg på grunn av graviditeten.

Jeg kan ikke se at styrevervet skal gjøre noen forskjell til eller fra her, heller.

Det du bør gjøre, er å snakke med NAV om hvilke ytelser du kan ha rett på, og med arbeidsgiver om å få bekreftet arbeidsforholdet ditt, og hvor lenge det har vart, samt lønnen din.
Du har jo jobbet lenge nok til å tjene deg opp rett til foreldrepenger, hvis du har tjent nok.

Hvis du ikke får gjort noe på jobb, bør du sykemeldes.
Det er ingen som takker deg, eller tjener på at du er dårlig på jobb.

Ta vare på deg selv nå, og gjør det som er best for deg! <3

Tusen takk for svar! <3

Jeg blir ikke sagt opp grunnet graviditeten, men muligens nedskjæringer.
Jeg har jobbet lenge nok, da jeg har jobbet konstant siden sommeren 2014. Jeg vet ikke hvor mye man må tjene, men jeg har ikke hatt så veldig mye de siste 6 månedene. Før det var det ok lønn.

Igjen, tusen takk <3

Dersom det er slik at du har jobbet uten å ha gyldig arbeidsavtale, har du dessverre få rettigheter, slik jeg ser det..

Har du rett på dagpenger ifra nav er spesial regler i forhold til permisjon da;)

Back
Topp