Krav i forhold til ferie?

FRK John Deere

Forumet er livet
MEd 50.7% stilling (sykepleier, turnus) har jeg ikke krav på 4 eller 5 ukers ferie ??

du har alltid krav på 4 eller 5 uker (kommer ann å avtalen jobben har) uansett om det så er 20% du jobber...

slik har det iallefall vært overalt jeg har jobbet. mine ansatte har alle 5 uker, noen har 80, 50, 30% osv har ikke noe å si

Sånn at jeg ikke blir "trekt" i lønn for at jeg bare har halv stilling og "velger" å ta 4 uker ferie?

Eller går antall dager man kan ha ferie fra jobb utfra antall dager du jobber i turnusen?

dytt[:)]

Alle blir "trekt" i lønn i  forhold til den stillingsprosenten man har, men selve ferien blir regnet i virkedager... så fire uker er fire uker selv om man har en 50% stilling.

Så når du blir "trekt" (antar det er slik at dere blir trekt samme mnd som dere får utbetalt feriepenger, mens dere får betalt vanlig lønn når dere tar ut ferien)

Så det du blir trekt blir det du tjener i lønn per uke ganger antall uker du tar ferie.
Og om du ikke tar ferie eller skal ta redusert antal uker ferie pga du ikke har jobbet hele året eller har lite opptjening så må du gi beskjed tidligst mulig.

Back
Topp