krans til begravelse? + nytt spørsmål

**Moonlight**

Forumet er livet
hvor mye koster det sånn ca? skal være fra svigerdatter og barnebarn...noen link kanskje?

Et annet spørsmål også....hva er vanlig ang navn og slik?
Er jo mannen min som har mistet sin pappa,er det da vanlig at han + broren og mora er på en egen og at jeg og barna har en egen?

Tror du kan velge pris selv...

Kondolerer!

takk for svar.
Er jo mannen min som har mistet sin pappa,er det da vanlig at han + broren og mora er på en egen og at jeg og barna har en egen?

Jeg ville tenkt en fra til mann med familie (deg og barna), broren med evnt familie og kone egen.
Ellers er det mange muligheter; en fra barna og evnt søskenbarn og en fra dere voksne er jo også en mulighet. Eller en fra alle sammen. Jeg har sett de fleste varianter.

**Moonlight** skrev:
takk for svar.

er nok veldig opp og ned
noen tar fra hver enkelt som mann din,du og ungene
noen tar fra barn, barnebarn og sivgerbarn på egen
Ta det derre føler er best
Finnes så mange varianter hvordan folk har gjort det

Kondolerer så mye

Pris kan man i utgangspunktet bestemme selv, men ville spesifisert at dere skal ha krans. Da min farfar døde, bestilte min stemor fra seg og sine barn. Betalte 500 kr og det ble levert en ganske ordinær blomsterbukett med røde roser.

Jeg ville tenke at det er naturlig at enken har en egen krans fra henne, og så barna med ektefeller med en og så en fra barnebarna. Evt at dere har en fra deres familie og svigerfamilien din med en egen.

kaffikåno skrev:
Pris kan man i utgangspunktet bestemme selv, men ville spesifisert at dere skal ha krans. Da min farfar døde, bestilte min stemor fra seg og sine barn. Betalte 500 kr og det ble levert en ganske ordinær blomsterbukett med røde roser.

Jeg ville tenke at det er naturlig at enken har en egen krans fra henne, og så barna med ektefeller med en og så en fra barnebarna. Evt at dere har en fra deres familie og svigerfamilien din med en egen.

takk.Han i begravelsesbyrå hadde sagt at det var kun enken og barna som skulle være sammen på den oppå kista.Men jeg synes det var rart at jeg som svigerdatter da må ha en alene(eller med barnebarna hans da)

Bruker vel å være fra den og den, med familie på kransen? Eller fra barnebarna feks

Da mi bestemor døde, hadde vi en krans (ca 2 tusen kostet den) fra bestemor sine barn med ektefeller... 
Også hadde vi en egen, fra barnebarn og oldebarn (den kostet ca 1200 kr tror jeg)..

Altså den fra barna inkluderte deres ektefeller... 

Men nå vet jeg ikke hva som er normalt, kommer vel ann på forholdet man har til avdøde/nærmeste gjenlevende...
Om din svigermor ikke vil at svigerbarn og barnebarn skal inkluderes på "ho" sin krans, så ordner du en egen da!! Er ikke det rette tidspunktet å irritere seg over slike ting...

HALLO!!! HALLO!! Jeg er blomsterdekoratør!

Dette er jobben min så jeg kan hjelpe deg =)
Det vanligste er at du skal stå ført opp på båndet sammen med mannen din på kistedekorasjonen.

Dine barn som da blir barnebarn har ofte et blomsterarbeid aleine sammen med andre barnebarn i familien. Da gjerne et hjerte. Disse anbefaler vi gjerne en pris på 1200 kr og oppover. Man kan få hjerter i mange typer og utrykk. Det peneste er noe som står i stil til kistedekorasjoenen.

Anbefaler dere og legge litt penger i det. Fordi de bildene dere ofte blir vis av ulike arbeider er gjerne underpriset med gjerne 500 kr og mer. Du tror da du vil få noe annet enn det du betaler for og blir gjerne skuffet.

Huff så trist at dere har mistet noen. Kondolerer.

Jeg var nettopp i begravelse til min farmor.
Fikk beskjed om at minimumspris for en begravelseskrans var 1000 kr.
Men den vi kjøpte kostet 2500.

Min far som da var sønn gav en krans fra seg og sin samboer.
Jeg og min søster som var barnebarn hadde egen krans, pluss også min sønn, hennes oldebarn stod på den kransen. Min far hadde sitt navn på kransen mens den fra meg, min sønn og min søster stod det kun oldebarn og barnebarn.

**Moonlight** skrev:
takk.Han i begravelsesbyrå hadde sagt at det var kun enken og barna som skulle være sammen på den oppå kista.Men jeg synes det var rart at jeg som svigerdatter da må ha en alene(eller med barnebarna hans da)

Det vanlige er at samboere/ektefeller er med på familiekransen. Ofte har man en stor bårebukett enten fra enken eller enke med barn og ektefeller. Barnebarn bruker ofte å ha en egen litt mindre krans, kanskje i hjerteform. Denne kan også settes i tilknytning til eller helt nært båren.

Syns det var rart av begravelsesagenten....

jeg og broren min + våre respektive sto for den store bårebuketten som lå oppå kista..
den kosta vel 2500...
fra T og fetteren hans bestilte vi et rosehjerte - det kosta vel rett under 1000lappen.

I tillegg hadde farmor (pappas mor) egen krans.

DenUngeMammaen skrev:
HALLO!!! HALLO!! Jeg er blomsterdekoratør!

Dette er jobben min så jeg kan hjelpe deg =)
Det vanligste er at du skal stå ført opp på båndet sammen med mannen din på kistedekorasjonen.

Dine barn som da blir barnebarn har ofte et blomsterarbeid aleine sammen med andre barnebarn i familien. Da gjerne et hjerte
. Disse anbefaler vi gjerne en pris på 1200 kr og oppover. Man kan få hjerter i mange typer og utrykk. Det peneste er noe som står i stil til kistedekorasjoenen.

Anbefaler dere og legge litt penger i det. Fordi de bildene dere ofte blir vis av ulike arbeider er gjerne underpriset med gjerne 500 kr og mer. Du tror da du vil få noe annet enn det du betaler for og blir gjerne skuffet.

Tusen takk for svar.Er sånn jeg ser det for meg også =) Mannen skulle høre med mora si nå hva hun tenker,men er det osm blir mest riktig i mine øyne hvertfall :) men får trå litt varsomt ;)

Vi hadde barna (vi er tre), våre ektefeller (tre) og våre tilsammen fem barn alle på en krans. Mamma var ett enkelt menneske, og vi vet at hun ikke mente at vi skulle legge så mye i masse blomster som bare skulle brenne uansett. 

Føler med deg.

Har akkurat vært i samme situasjon selv, da mannen mistet sin far.

Det vanlige er at ektefelle/samboer/kjæreste av den avdøde har en egen krans.  Deretter har evnt barn med evnt ektefeller/samboere/kjærester en krans og barnebarn har sin.   Søsken av avdøde har sin med evnt respektive og barn. 

Trist at det skal være så mye "rett og galt" i en såpass sår situasjon... Min far var forresten med på vår krans. Det var bare den. Søskenene til mamma sendte en blomst sammen (de er tre igjen) og noen av barna deres sendte egne. Har egentlig ikke telling på hvem som sendte hva, men det var i alle fall kun en krans på kista, og så rosene som barnebarna la ned under begravelsen, og liljen fra min beste venninne. 

Vi betalte ca 800kr for en bårekrans i min fars bisettelse, en som ligger oppå kista. På den sto det barnas navn, svigerbarnas navn og barnebarn (uten navn). Og så hadde kjæresten hans egen. Det var det vi følte var naturlig for vår del.

Back
Topp