Nå trenger jeg tips og råd. Har 2 herlige gutter på 2.5 (blir 3 i juli) og 4 (blir 5 i desember) samt prinsessen på 4.5 mnd. I det siste har guttene blitt så utrolig ufordragelige, sutrete og kranglete på ettermiddagen at det er til å bli gal av. Ingenting funker. Prøver å finne på aktiviteter med de, de blir fort lei og da ender de opp med å gjøre alt de ikke får lov til, til tross for gjentatte beskjeder. Tar de med i matlaging til middag, men de har ikke tålmodighet til å vente til de får beskjed om hva de skal gjøre. De krangler om det meste av leker, jeg kan ikke snu ryggen til uansett hva. Minste på 4.5 mnd vil somregel ta kvelden før guttene, men da er det så mye uro hos guttene og de gjør alt for å skape uro rundt minste slik hun sliter med å sovne skikkelig før guttene er i seng.
For far å legge ungene skaper bare mer krangling da de nekter å høre etter, bare herjer og frustrert far som må mekle og krangle på alt for å få dem i seng. Ender med at jeg somregel må overta for å få dem til å legge seg til rimelig tid slik at også lillesøster får sove uten at det blir for sent. Men nå er jeg så sliten, trøtt og lei av ettermiddager hvor guttene tester grensene på absolutt alt, nekter å høre etter, de må få beskjeder x antall ganger og allikevel hører de ikke etter. Funker ikke å prate med dem da det går inn det ene øret og ut det andre. De er noe lettere å ha med å gjør når jeg er alene med dem vs når mannen også er hjemme da men kan jo ikke sende han ut hver ettermiddag
For far å legge ungene skaper bare mer krangling da de nekter å høre etter, bare herjer og frustrert far som må mekle og krangle på alt for å få dem i seng. Ender med at jeg somregel må overta for å få dem til å legge seg til rimelig tid slik at også lillesøster får sove uten at det blir for sent. Men nå er jeg så sliten, trøtt og lei av ettermiddager hvor guttene tester grensene på absolutt alt, nekter å høre etter, de må få beskjeder x antall ganger og allikevel hører de ikke etter. Funker ikke å prate med dem da det går inn det ene øret og ut det andre. De er noe lettere å ha med å gjør når jeg er alene med dem vs når mannen også er hjemme da men kan jo ikke sende han ut hver ettermiddag