Krander- Bryllup

filiol

Forelsket i forumet
Hei Krander. :)

Så at du skal gifte deg om 9 mnd. Blir det i Juni?
Vi skal gifte oss 8 Mai. Jeg hadde skikkelige kvaler om vi måtte utsette eller ikke siden jeg ble gravid.
Hvordan var det med deg?

Hva har du gjort av forberedelser og sånt? [8|] hehe...

Jeg ble litt gira nå, når jeg fant en som var i nesten samme båt som meg. [:D]

Vi skal egentlig gifte oss 29. mai, men vi diskuterer også litt frem og tilbake om å utsette det noen mnd... Har ikke helt bestemt oss enda. Det er jo 3 mnd etter baby'n har kommet, men om det skulle bli kollik eller andre omstendigheter kan det jo kanskje være greit å ha litt mer tid på seg...

Jeg har begynnt på forberedelser ja! Og det er så morro. Kirken, lokale, fotograf, mat ++ er ordnet, men det er heldigvis ikke noe problem om vi tar det litt senere. kirken kan vi beholde uansett for om vi ikke gifter oss da kan vi jo døpe den lille[:D]

Andre mnd vi har diskutert er august eller september, så vi får bare vente å se. Samboeren min er i Nordsjøen, så vi skal ta en avgjørelse på det når han kommer hjem[;)]

Såpass... [:D]
Jeg har bestilt, kirke, lokaler og fotograf, men mat og diverse er ikke ordnet enda.. [;)]
Jeg må begynne å planlegge mer snart sånn at jeg slipper å ha det hengende over meg før og etter fødselen. hehe..

Vi kjører på med bryllupet for vi skal nok klare det på ett vis uansett.. Vet ikke hvor lenge det hadde blitt utsatt hvis vi skulle vente fordi jeg vil gjerne ha unge nr 2 ganske raskt. [:D]

Hva slags mat har du valgt?

Det kan jeg skjønne da.

Vi kjenner de som vi har leid lokale av, og det er de som skal lage maten også. Det er mamma'n til ei venninde og mannen hennes er fra Tyrkia så forretten blir noe tyrkisk inspirert. Hovedretten er ikke helt bestemt enda, men det blir noe som de fleste liker. Ytrefilet av okse eller noe sånnt....

Til dessert kommer vi bare til å ha kakene for søster'n min baker kaker, er de er så sykt gode. Vet av erfaring at dersom det er dessert også er folk så mette og ikke orker noe særlig kake eller så blir kakene så sent på kvelden...

Jeg har begynnt å lage innbydelser og bordkort også da, tenkte det var greit siden jeg skal scrappe de... Da tar det jo litt tid[8D]

Hei jenter.
jeg driver jo i brudekjole bransjen og har mange kunder i samme situasjon som dere. Hvis dere har kjøpt kjole (egentlig lurt i alle fall) bør dere tenke litt på at dere skal inn i kjolen bare mnd etter fødselen.
jeg har alltid klart å få kjolene til å passe, men det er minst jobb for den som tilpasser kjolen og hyggeligst for den som skal inn i kjolen at man ikke har blitt alt for stor i livet. I de fleste kjolene er det plass til litt ekstra pupp, så det pleier å gå bra.
Men brudekjoler er ofte veldig smale i livet i forhold til de klærne vi handler til hverdags.

Spis sundt (bra for babien også) gjennom hele svangerskapet. Kutt ut brus og snop (noen mener sukker er på høyde med alkohol for den lille) så godt dere kan. Prøv å få trent litt i løpet av svangerskapet. Lettere å komme igang etter fødselen hvis man kan holde tempo litt oppe mens man går gravid.

Etter fødselen kan det hjelpe å ha et støttekorsett (høres ille ut) klart. F.eks noe som dette: http://www.select.no/shop/shop4nor.pgm?artnr=48868&TASK=art&smurfid=27578010405520090828226305130077
Når jeg fikk andre mann hadde jeg fått dette rådet og prøvde det. Funker som bare det. Etter fødselen er magen som en alt for stor pose. Føles som om innvoldene svømmer rundt uten mål og mening. Husker at jeg ble litt sjokka over det når jeg fikk første barnet mitt. Men med korsettet holder man alt på plass. Trenger ikke å løfte magen for å snu seg i senga!!!! Så i tillegg til at livet kom på plass raskere med enn uten, var det veldig behagelig å ha på. Magen min ble i alle fall veldig øm og sår etter fødselen.
For meg var dette supert selv om jeg ikke skulle inn i annet enn de gamle buksene! [;)]

Også bør dere være forsiktig med alt for mye cafe treff. Selv om amming hjelper til med å fjerne kilo blir effekten dårlig hvis man drikker alt for mange latte! Ta heller med barselgruppa og latten ut på trilletur.
Og meld dere på mamma/baby trening. Trening og kos på samme tid! [:D]

Håper ikke at dere syns at dette var masete og frekt. Men jeg vet hvor trist det er når man kommer for å prøve brudekjolen og den ikke passer lenger. Sannsynligvis er dere så oppegående at dere alt har tenkt igjennom det, men jeg måtte blande meg litt i alle fall. Håper det er greit.
[:)]

Lykke til med bryllupene deres.  

hihi, har tenkt tanken ja... Klarer heldigvis ikke brus og godis lenger, og godt er det siden jeg har så bekkenløsning at jeg ikke klarer å trene normalt...

Ellers har jeg ikke kjøpt kjole enda, men hvet hvilken jeg skal ha, og den sys på mål 6 uker før bryllupet, så det skal nok gå greit[;)]

Det med korsett var ikke dumt! Har hørt om det tideligere, men visste ikke hvor jeg fikk tak i det, så takk for tipset.. siden er lagret i favoritter[;)]

Ikke mas i det hele tatt dette, mange ting man noen ganger ikke tenker på[8D]

Jeg hadde også tenkt å gifte meg til neste sommer... i August da. Men vi valgte å gjøre det nå om 2 md istedenfor[:)] Tenkte også på det med kjole, og ikke minst at det er slitsomt med en liten en i bryllup.

Men lykke til med planlegging[:)]

Hei Sirali. :)

Bare koselig med gode råd. [;)] Jeg prøver så godt jeg kan å unngå snop og godterier... hehe..
Jeg har allerede brudekjole, men jeg har en mamma som kan sy (hun hadde sybutikk før) så jeg er kjempeheldig der.[:)]

I tillegg har jeg en god venninne og turkamerat som også er gravid og vi har som mål og holde hverandre i form og spasere til "the bitter end" hihi... Godt å ha noen som kan dra en ut av sofaen av og til.. :)

Utrolig lurt med korsett. :) Jeg gjorde som Krander og la den under favoritter... [:D]

God helg til dere alle, og Krander- si ifra hva det blir til [;)]

åååå så spennende og kjekt å se at det er flere i samme båt [:)]
jeg gifter meg også neste år :) I Juli.. wææ.. spennende.. mye er bestilt men masse gjenstår [8D]
lykke til alle mann [;)]

Back
Topp